Catawiki

Deze week in de veiling een Comex, dat wordt een prijzig verhaal…

Kavel gesloten?

ja sorry, niet goed opgelet… maar dan zat de taxatie er toch 30k naast, ouch.

Even voor de duidelijkheid, ik doe inmiddels al een aantal weken de Rolex veiling niet meer, is van een nieuwe collega. Hoofd is alleen nog niet veranderd, dus voordat ik hier allemaal kritiek over krijg… haha.

32K ?

hmmm… beetje weinig

de verkoper had het veel beter moeten omschrijven incl comex nummer en serial

OF

Er waren/zijn vraagtekens over de authenticiteit ?

@JTrapman heb jij deze zelf beoordeeld ? , ben wel benieuwd namelijk waarom deze niet naar de minimaal 50-60K is gegaan

Ik denk dat Catawiki toch net wat te weinig internationaal bereik heeft om de echt hoge opbrengsten te halen. Los daarvan is dit een van de nieuwste uit 1997 dus misschien zijn die gewoon wat minder gewild.

Zeer nuttige insights. Ik ging er altijd van uit dat catawiki wel ok is. Ik heb een kennis die er regelmatig een Rolex op verkoopt en op catawiki altijd meer vangt als op marktplaats of zo.

MP = nederland only , veel te weinig bereik voor goede / betere prijzen , en zelfs (zeer) zeldzame waardevolle klokjes gaan af en toe voor een habbekrats weg

Catawiki = NL, BE, DE, FR … ook nog steeds te weinig voor goede prijzen voor ‘speciale’ klokjes maar al (veel) beter dan MP , maar je kunt toch ook nog zeer goed je slag slaan en (zeer) goedkoop een zeldzaam klokje bemachtigen

Fraudtionata laten we even buiten beschouwing :wink:

Bonhams, Christies , Philips , Sothebys , , Antiquorum , Watches of Knightbridge etc = wereldwijd bereik en beste prijzen, maar , je moet wel het klokje ter beoordeling aanbieden . Niet goed = Geen veiling

Denk dat het al een stuk duidelijker wordt wanneer ik vertel dat ik wel zo’n vraag of 10/15 heb gekregen waarom deze zo hoog is ingeschat, want dit is toch een ‘normale’ Rolex?

Biedt een 18k Rolex aan, en hij vliegt over de toonbank, biedt een specialer model aan…

dat meen je niet ?
kun je nagaan dat Catawiki misschien toch niet het juiste / de beste manier is om een Comex te verkopen
maar wat is jouw inschatting vd de lage uiteindelijke prijs ?

waren er vraagtekens of te klein marktbereik ?

en even voor de goede orde

in 2009 werden ze al verkocht voor 50K GBP
zou nu idd naar de 80-90K euro moeten gaan
helemaal zo’n full set

ik heb eigenlijk nu spijt dat ik niet meegeboden heb :frowning:

Zat er een reserve op? of was deze al behaald op 32k? als het reserve niet gehaald is zal die wel opnieuw aangeboden worden kun je alsnog je kans wagen :wink:

geen reserve dat ik kan zien

Volkomen krankjorum zo n bedrag voor een Rolex, en dat alleen omdat het een gelimiteerde serie van 100 is?
Schiet u maar :smiley:

1 like

Lol! Je biedt geen Rolex of andere exclusief horloge aan zonder reserve.

Waarom niet? als het een horloge is waar veel interesse voor is zal die uiteindelijk toch wel op een eerlijke marktwaarde uitkomen.
Ik denk dat een reserve soms wel kan zorgen voor een minder hoge prijs.

Alleen bij Catawiki kan je achteraf nadat het kavel gesloten is niet meer zien of er een reserve opzat en of die behaald is, dat is jammer.

Dat is wel vaak zo, maar dat zal niet bij een klok gebeuren van 50k.

Alles is relatief…

Wat te denken van 28 miljoen voor een 250 gto
Wat te denken van 100 miljoen voor een picasso
Wat te denken van 70 miljoen voor een D.Hirst kunstwerk
Wat te denken van 40 miljoen voor een Bugatti Royale?
wat te denken van 5 miljoen voor een Patek philippe 1527
wat te denken van 24miljoen voor een Patek Philippe Supercomplication Pocketwatch.
Wat te denken van 80 duizend voor een Rolex Comex Seadweller

2 likes

Wat ik dan niet snap is dat dit goedgekeurd wordt, met zon beschrijving.


Als ik dan kijk naar de foto’s vraag je je af of die een tijd in de vijver heeft gelegen met al die groene aanslag.
Ook zitten er volgens mij aardig wat krassen op.
En dan niet te vergeten de schatting van de veilingmeester, die over de nieuwprijs heen gaat, op de prijstag op de foto staat duidelijk 995.
Lijkt me geen collecters item die in waarde stijgt :confused:

Die veilingmeester noem ik maar een lachertje…lees je in Rich.