Certina horloge wisselt niet goed van datum

Goedemiddag iedereen,

Ik heb een certina horloge en de datun van het horloge doet het op elke dag behalve de 19e, dan stopt deze met wisselen. Als ik hen dan een dag vooruit doe loopt de datum weer verder. Iemand een idee wat het kan zijn?

Ben bang dat er iets mis is met een tandje waardoor deze hem niet pakt.

Maar wil je zeker zijn wat ermee is. Moet je ff brengen naar horloge maker.

Moet ik hen hiervoor naar de juwelier brengen en heeft u misschien idee wat de prijs van de reparatie zou zijn?

Hoe oud is hij? Wanneer heeft hij laatste keer een beurt gehad?

1 like

Hij is uit 1987, de laatste beurt is denk ik 2 jaar geleden…

Edit: rond '85

Ben geen horloge maker. Maar mijn ervaring is dat dit puur afhankelijk is van wat je wilt dat gebeurd en waar. Heb weleens een horloge laten repareren met een zelfde probleem en daarbij een volledige beurt. Was rond de 200,- euro. Alleen dit onderdeel repareren lijkt mij rond de 100. Maar zoals ik al schreef, is ook afhankelijk waar je dit laat doen.

Dan zal ik hem binnenkort maar eens langsbrengen bij eenn horlogemaker, bedankt voor uw snelle reacties!

1 like

Je hoeft geen u te zeggen. :wink: Maar hecht alsjeblieft niet teveel waarde aan wat ik denk. Het kan namelijk ook goedkoper. Er zijn hier op het forum misschien ook mensen die je kunnen helpen met het herstel.
@vouwfietser

Zouden anderen ook zo lief willen zijn om andere horlogemakers op dit forum te delen. :slight_smile:

1 like

Ik zou hem persoonlijk ook niet naar een juwelier brengen, die sturen alleen maar door en houden er een hoop geld tussenuit.
Hier een lijst met op het forum bekende horlogemakers:

2 likes

Dankjewel voor de reactie, echter ik woon niet in de buurt van de door u opgestuurde horlogemakers. Ik heb trouwens mijn horloge een keer weggebracht voor een kapotte kroon die is vervangen toen en dit kostte mij 40 euro is dit een normale prijs, zo ja kan ik hem denk ik weer naar dezelfde juwelier brengen.

Dat hangt ervan af hoe duur de kroon zelf was en wat ze verder gedaan hebben. Kroon vervangen is weinig werk maar als ze hem ook weer waterdicht gemaakt hebben is 40 Euro niet heel gek.

Is ook geen ramp om hem naar een juwelier te brengen, je moet je alleen realiseren dat het meestal niet de goedkoopste oplossing is.

1 like

Oke, het is wel een gouden horloge dus ik weet niet of er een goude kroon weer is ingezet, waterdicht is deze wel weer gemaakt. Ik ga maar eens naar de juwelier toe dan…

2 likes

Inderdaad. Wanneer je direct bij de bron/horlogemaker terecht kan. Dan is dat uiteraard altijd goedkoper dan een tussenpersoon.

1 like

Verwacht een defecte datumschijf. Niet zo’n mega operatie maar een beetje afhankelijk van het uurwerk of deze nog wel te krijgen is.
Niet naar een juwelier gaan. Zoals boven reeds genoemd. Kies een horlogemaker van de kaart.

Succes
Men