Chrono24 waarschuwing

Beste forumleden,

Ik zag onlangs een vervalste Piaget op Chrono24 en nam contact op met de verkoper (met een verzoek om een extra foto van het loopwerk). Ik kreeg geen antwoord, ook niet na 3 pogingen. In de tussentijd ging ik een en ander na via Piaget zelf, en mijn sterke vermoeden werd bevestigd. Enfin, via de foto’s wist ik toch achter het email adres van de verkoper te komen — een bedrijf in Hamburg — en ik stuurde ze nogmaals twee vriendelijke mailtjes met een verzoek om iets meer informatie.

Uiteindelijk heb ik maar aan de bel getrokken bij Chrono24, want ze dienen daar toch van op de hoogte gesteld worden, leek me. Maar ook daar geen reactie. Ook niet na een paar (vriendelijke) pogingen.

Dus wees gewaarschuwd als je dat nog niet was: eBay is mijns inziens veel veiliger dan Chrono24, en het zal ze daar bij Chrono24 kennelijk worst wezen of er “hommages” verkocht worden (in tegenstelling tot eBay).

Just my $0.02…

R

Heb je foto’s kunnen opslaan van die Piaget?

– moved topic –

En wie is de Duitse verkoper?

Beste M035 en Pieter-Paul,

http://www.chrono24.com/au/piaget/vintage-herrenuhr-von-1966-perfekter-zustand-service-2014--id2811664.htm?dosearch=true&query=piaget&sortorder=5&urlSubpath=/piaget/index-2.htm&manufacturerIds=200

De naam van het bedrijf is Chronopark GMBH, maar als je goed naar de foto’s kijkt, kom je ook bij een winkel genaamd Willer terecht.

Ik vind het eigenlijk erger dat Chrono24 nog altijd niet van zich heeft laten horen.

Groeten,

R

Had ik niet van Chrono24 verwacht maar zo blijkt wel weer,. altijd en overal op jehoede zijn voro namaak en hanteer de gouden regel is de prijs of het horloge zelf te mooi om waar te zijn dan is het meestal ook niet waar.

(tu)B)-

Gewoon nieuwsgierigheid: waardoor vermoedde je dat het een nepper is?

Het feit dat het hier om een stalen Piaget ging, uit een tijd waarin geen stalen modellen gemaakt werden…

Daar is lang over nagedacht :slight_smile:

1 like

Er worden meer stalen Piaget horloges aangeboden > 50 jaar, zijn die allen nep?