Chrono24: welke bescherming bij kopen van particulier

…en dus ook als ‘de buurman’ het pakket in ontvangst neemt of erger nog - wat ook regelmatig voorkomt - de postbezorger zelf een krabbel zet. Dan is “het pakket geleverd” en…

Dat weet ik niet, maar ik denk dat dit soort pakketten niet naar de buren gaan ivm de waarde. Ik denk ook niet dat de bezorger hier zelf even voor tekent omdat dit extra verzekerde pakketten zijn.
Bij niet htuis doen ze nog een poging meen ik en anders afhalen.

1 like

Die derdenrekening is dan een wassen neus, als krabbel van de postbode gneoeg is is. Wat me dan tegenvalt is dat chrono24 bar weinig info geeft over reputatie particuliere verkoper. Je ziet standaard alleen lid sinds … als je bericht stuurt krijg ik alleen te zien “7 geadverteerde horloges”.

Oké. Ik weet natuurlijk niet wat er op het verzendlabel staat c.q. moet staan. Wel weet ik dat ze bij mij thuis een keer een Rolex voor de deur hebben gezet, terwijl ik niet thuis was en de handtekening was niet de mijne… :wink:

2 likes

Ik zou graag paar dingen ( laatste) willen gaan verkopen via hun, echter ze rekenen advertentiekosten, die vind ik nergens terug hoeveel. en wat is premium, je kan anders maar 4 fotos plaatsen. Ik heb 3 dagen geleden hierover een mail naar hun gestuurd en nog geen antwoord.
Misschien toch maar catawiki, in verleden veel verkocht en nooit éénprobleem. Wel vind ik de biedingen tegenwoordig matig op Cataw

In dit geval zou het via dhl gaan… niet veel anders dan postnl qua afhandeling vermoed ik.

1 like

Aanbieder bood aan om extra foto’s te mailen, en op die manier de beperking te omzeilen.

Inderdaad, zo ging het bij mijn aankoop ook. Alles was overigens prima in orde. Maar alleen al dat er was afgeleverd volgens PostNL zette dit in werking.

Ik heb het ook via DHL gehad maar volgens mij mag het alleen op opgegeven adres afgegeven worden.
Maar kopen van een trusted seller wat een bedrijf is heb ik geen probleem mee.
De kopersbescherming is dan van kracht en echt van toegevoegde waarde. Ik heb het 1 x gehad en als c24 ertussen komt is het snel opgelost.

Maar een particulier waag ik me ook niet aan hoor op c24. De rest zonder twijfel overgeschreven en altijd goed gegaan. En nu 4 of 5 aankopen gedaan daar en op 1 na allemaal uit het buitenland, wel binnen de EU.

1 like

Om dan ook meteen zeker te weten dat hij het horloge heeft even vragen om een bepaalde tijd en datum op een foto zodat hij die echt voor jou moet maken.
Kan alleen als die hem ook heeft liggen :wink:

1 like

Ja ik dus, en kon maar 4 fotos zetten, op de andere stond premium, maar wat houd dat in
En wat met adverteerkosten?? ze zeggen adverteren is gratis alleen kosten bij verkoop, hoeveel bedragen die adverteer kosten dan?? dat staat nergens

Krantje van vandaag erbij, hoppa… :sunglasses:

1 like

Ik ben nu aan het kijken naar een horloge van een particulier. Ik ga hem gewoon een laag aanbod doen vanwege het extra risico, en dan zie ik wel. Eerst nog wat extra foto’s opvragen, want hij heeft er ook een foto van internet als blikvanger bijgezet, en zijn eigen foto’s zijn vaag.

Dat was voor het internet :joy:
Ik heb enkel nog recente folders liggen denk ik :wink:

Maar dat kan ook als die het heeft

1 like

Je moet als je op chrono een horloge te koop zet, twee fotos maken van een bepaald uur dat hun aangeven en die erop zetten

1 like

Klopt maar dat sluit een gehackt account nog niet uit.

1 like

Dat was deze:

Goed afgelopen btw, mede dankzij de service van chrono24. Het pakket werd geleverd door GLS, die het gewoon bij de buren afleverde, ik heb nooit weg ergens voor getekend.

2 likes

@ allemaal: bedankt voor de reacties. Besloten niet in zee te gaan. Meerdere foto’s gekregen. De prijs was stevig, terwijl de desk dive sporen fors waren. Dus dat maakte de keuze makkelijker.

1 like

Heb de vraag recent aan Chrono24 gesteld. Dit was hun antwoord:

When going through a transaction with a private seller, you have a 7 day period where you can evaluate the watch to ensure it is in the condition advertised and can take the watch to an authorized dealer to check the watch. Once the 7 days pass, we will initiate the payout to the seller. The only way they would get the payout before the 7 days are over, is if you agree to release their payment, which agrees the watch is in the correct condition.

Ok, dus als je binnen 7 dagen klaagt, dan is het geld nog niet bij hen uit de kluis. Goed om te weten.