Citizen 6198 Diver

Van m’n vader heb ik z’n oud duikhorloge gekregen, maar ze werkt niet meer en het glas en bezel zijn in een heel slechte staat.

Wie zou mij kunnen helpen om deze terug in goede staat te krijgen of heeft adressen waar ik dat kan laten doen? Hebben jullie ook een idee van de kostprijs?

3 likes

Ik zou alleen een nieuw glaasje plaatsen en het uurwerk laten servicen. Bezel zou ik zo laten. Heeft wel wat in mijn ogen.

2 likes

@WVE weet hier wel raad mee

3 likes

Wat een mooie duiker, ook leuk dat het een familiestuk is :+1:
Ik ben het eens met Batossai dat deze geleefde bezel insert wel wat heeft
Het servicen van het uurwerkje bij een horlogemaker, of misschien is er iemand op het forum die het voor je zou kunnen doen. Als je in google zoekt op ‘citizen 62-6198 crystal’ dan kom je er vast ergens eentje tegen.
Succes! Laat je ook nog even het eindresultaat zien?

1 like

PB gestuurd :sunglasses:

@SvenD Hou je ons op de hoogte!

Het staat vast, deze duiker verdient een tweede leventje. Ik zal hier de vorderingen posten :slight_smile:

2 likes

Dit heb ik ook gedaan bij dit horloge. Zoek maar op dit forum ;).

Maar je bent er wel een paar honderd Euro verder voordat ie klaar is

1 like

Misschien heb ik nog wel wat onderdelen liggen trouwens. Ik zal even voor je kijken!

1 like

Glas en inserts heb ik in ieder geval liggen.

2 likes

Kijk! Dan ben je al over de helft :+1:
Ik heb zelf ook eentje opgeknapt een tijdje geleden en heb daar een verslagje van gemaakt. Maar zag net dat de foto’s er niet meer zichtbaar zijn (stonden jaren in een mapje op mijnalbum.nl en daar moest ik ineens voor gaan betalen. In die marketingtruuc had ik geen zin, dus beeindigd). Ik zal hem binnenkort weer eens een paar dagen dragen en zal dan even een foto plaatsen in het ‘welke vintage draag je vandaag’ draadje.
@WVE / @W_G : hele mooie verzameling Citizen duikers