Citizen Crystal Seven gekocht, goeie deal?

Haha, wow, doe je dat zelf? Ik dacht dat je daar langer lid voor moest zijn. :open_mouth: :joy:

Trouwens, nog een tip in het algemeen: als je twijfelt over een horloge, kun je beter vooraf advies inwinnen hier. Dat bespaart je een eventuele miskoop of te dure koop. :slight_smile:

1 like

Weggesleten lijkt me een groot woord, maar het diertje heeft inderdaad wel wat polstijd gehad!

Hoop overigens ook dat het geen vocht is

Wat meer foto’s:

2 likes

Zo te zien een mooie aanwinst :+1:
Het horloge loopt, maar dat wil nog niet betekenen, dat de dagaanduiding en datumaanduiding correct verspringen.
Dat kan je zelf alvast controleren, succes :four_leaf_clover:

2 likes

Vanavond wordt wat vroeg, ik heb 'm nog geen uurtje terug gewonnen :stuck_out_tongue_winking_eye:! Sowieso gaat ie wel een servicebeurtje ondergaan, hopelijk werkt alles naar behoren nadien. Fingers crossed!

2 likes

Ik ben geen Citizen kenner, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat de dagaanduiding origineel zo slecht gecentreerd heeft gezeten in dat venster. Verder lijken de meeste Crystal Sevens een opgelegde rand rond dat venster te hebben wat bij deze ontbreekt. :thinking:

4 likes

Oh, wellicht ten overvloede, maar voor de zekerheid toch even: mocht er een snelverzet voor de weekdag en/of datum op het horloge zitten, gebruik dat dan niet tussen 21:00 en 03:00. Dan loop je het risico het mechanisme te beschadigen omdat het gewone dag- en datumverzet in werking is. Beter is het om het horloge op een veilige tijd als zes uur 's ochtends te zetten, dan de datum in te stellen, en dan het horloge op tijd te zetten.

Lijkt mij verstandig, mijn lekenoog vindt het uurwerk er een beetje viezig uitzien. Maar hee, dat is wel echt een lekenoog. :wink: Heb je al een idee waar je het horloge in onderhoud zult brengen? Ik raad je van harte deze plattegrond aan.

2 likes

Ik zag het en heb het inmiddels gecorrigeerd :wink:

Heb je ook een foto vd caseback?

“De datumset werkt”
De dagaanduiding niet, denk ik er dan bij. Hoop dat ik het mis heb.
Leuk model.

3 likes

Zeker, deze zou 't moeten zijn :slight_smile:

1 like

December 1967… De goeie caseback i.i.g met die print :ok_hand::grinning:

2 likes

Rookie mistake. Was me niet opgevallen.

Wat opknappen vind ik geen probleem, drukte ook wat de prijs, dacht ik.

Was me opgevallen, hoop dat een service dit verhelpt.

2 likes

Oei, in de context “dubbel venster voor dag en datum, de datumset werkt” wekt dat niet heel veel vertrouwen. :grimacing: Maar als het horloge toch gelijk voor onderhoud weg wordt gebracht, komt dat, eventueel met wat extra onderdelen, vast wel goed. :sunglasses:

edit: Haha, mooie mentaliteit van een scherpe lezer:

1 like

Wat heb je betaald? Of heb ik dit gemist :thinking:

1 like

Dat hield ik (bewust) nog even achterwege :grin:!

1 like

Oh :joy:

Maar inderdaad het dag venster mist…van die dingen die ik ook vaak over het hoofd heb gezien :confounded: … of een bezel die zwart moest zijn :grin:

Mooi brokje antiek. Niet alle modellen hebben een venster rand rond de dag. Dag zit wel erg hoog ja. Meestal alleen quickset voor datum en de dag is gewoon de tijd heen en weer draaien tussen 21:00 en 0:30 of zo.

2 likes

De overige ‘minpunten’ wist ik en konden heus wel verholpen worden dacht ik. Een flink onderhoud en een goeie poetsbeurt doen vaak al veel.

Dat ontbrekend omlijstingetje brandt nu behoorlijk in m’n ogen. Dat wordt minder vlot te vervangen vrees ik.

2 likes

Zouden ze horloges hebben afgeleverd met wél een venster rond de datum, maar níét rond de weekdag?

Begrijp me niet verkeerd, jij hebt de ervaring, ik niet, dus als jij mijn vraag met “ja” beantwoordt, dan neem ik het zonder meer van je aan. :slight_smile:

Ach, maar het kan geen kwaad dat het ontbreekt. Het kan een leuke zoektocht worden terwijl je het horloge zonder problemen draagt intussen. :sunglasses:

1 like

Ik voeg er best aan toe dat m’n OCD nu enkel het ontbrekend element ziet.

2 likes