Citizen NY0040 discontinued; Japanse iconische duiker ruimt het veld

Ik heb zojuist op watchuseek het volgende gelezen. Deze post is nu een uur oud:

“Skywatches has replied to my original request about this model that it is discontinued!”

Alleen in Nederland en Duitsland is de blauwe NY0040 nog mondjesmaat te koop. Bij álle grijze retailers in Azië is het model “out of stock” (blauw, zwart, lume).

Ben je net als ik gecharmeerd geraakt van de marine-historie van deze échte duiker? Dan lijkt dit mij één van de laatste kansen om een nieuwe NY0040 te kunnen kopen. De geruchten van “discontinued” zingen al een hele tijd rond.

Het lijkt er sterk op dat het einde van de NY0040 in zicht is. Daarmee de tweede in rij van legendarische Japanse duikers.

Mocht je nou denken; wat is de NY0040? Zie hieronder. De gele is zeer limited. De blauwe nog maar moeilijk te koop en de zwarte raakt ook steeds meer “out of stock”:

3 likes

Als je met twee de bedoeld dat eerste de skx007 is, dat is niet zo. Er komen er nog honderden aan, gewoon besteld en gekregen.
Wat wel zo is… Een echte icoon en aparte duiker die discontinued wordt: het Monster!
Ik heb de laatste bestelling geplaatst, en er is geen opvolger aangekondigd :frowning:
Ik vrees dat ik de naam van mijn website moet aanpassen.

4 likes

Dat is behoorlijk goed nieuws van de 007! Die bedoelde ik inderdaad. Ik twijfelde enorm tussen deze en de 007.

De blauwe wijzerplaat, zwarte day/date en positie van de kroon hebben me over de streep getrokken.
De indexen van de Seiko vind ik dan weer mooier.

De topictitel heb ik aangepast (was; tweede iconic diver ruimt het veld).

Raar dat ze hiermee stoppen eigenlijk… ik heb het idee dat dit model enorm aan populariteit wint in de horlogegemeenschap (zie ook WUS)!

Misschien is het het zoveelste gerucht, want het is allemaal uit de tweede lijn. Maar wanneer Skywatches zegt dat ze discontinued zijn, dan zal het toch wel bijna zeker zo zijn?

Noooooooooo!

Dan gaat deze er ook uit. wilde hem weg doen maar houd hem toch maar.

6 likes

Zit er dik in inderdaad. Deze durfde ik als aanschaf vanaf plaatjes niet aan, maar zo als wrist shot wel erg gaaf.

Nou ik je dan toch in een Citizen topic aantref :grin: Is het mogelijk om de NY0040 van saffier te voorzien ?

1 like

Gelijk heb je. Ik heb zijn blauwe broer. Die gaat niet weg.

en de serie NY0040’s. Ook die gaan blijven.

8 likes

Blijft een leuk ding, vooral die blauwe.
Waarom heb ik die verkocht :confused: Mocht iemand er vanaf willen hoor ik het graag :slight_smile:

1 like

Heel mooi inderdaad! Ik ben helaas nu pas toe aan iets nieuws. Weten jullie misschien of de NY0040-09W nog ergens te bestellen is?

Op Texel zag ik ooit de explosieven-opruimingsdienst van de landmacht een opgeviste bom onschadelijk maken. Allebei de heren droegen een NY0040. Ik vond dat wel een bevestiging van de kwaliteit van dit duikhorloge.

1 like

Op Texel zag ik ooit de explosieven-opruimingsdienst van de landmacht een opgeviste bom onschadelijk maken. Allebei de heren droegen een NY0040. Ik vond dat wel een bevestiging van de kwaliteit van dit duikhorloge.