Citizen-only Topic

Ruwe schatting denk ik tussen de 70 en 80ā€¦De rest is Seiko, Timex, Casio en nog wat diversenā€¦:fearful::joy:

6 likes

:fearful::astonished:

1 like

Ik gĆ²k RC gezien het gebrek aan ā€œrx gpsā€ op de dial.

1 like

R E S P E C T !!!
Dat is echt niet weinig.
Een huis met wel 70 burgers!

2 likes

Thanks! ā€¦Gelukkig hoef ik die ā€˜burgersā€™ niet allemaal te eten gevenā€‹:wink::joy:

1 like

:blush::joy:ā€¦Zit geen rem op bij mijā€¦ben de 'rem wel aan het zoekenā€‹:joy:

3 likes

MercišŸ–’ā˜ŗ

Wauw :joy:ā€¦ ik wil nog hraag een automaat toevoegen aan mijn ā€œcollectieā€, zo te zien bij Citizen ook keus zat :frowning: zitten een aantal hele mooie tussen.

1 like

Dit is mijn laatste aanwinst eenā€¦Citizen

4 likes

ThanksšŸ–’ā˜ŗā€¦Ja er zijn als je gaat ā€˜jagenā€™ heel veel modellen te vindenā€¦je moet wel oppassen, er zijn ook veel redials. Je moet ook goed voor jezelf kijken welke maat je wilā€¦die van mij zijn tussen de 35-38 mmā€¦kleiner vind ik minder fijn.

Okeā€¦ ben wel benieuwd welk model het horloge op de 3e foto, links naast het Citizen bordje is :grin:

Qua formaat zit ik met mā€™n huidige horloges tussen de 40/43mm, iets kleiner zou kunnen maar 38 wel minimaal denk ik.

1 like

Had nog niet gezien dat je nog geregeerd hadā€¦zo dacht ik in het begin ook maar vanaf 36 vind ik het wel gaan, dat is even wennenā˜ŗ

Maar ben in mijn fotoarchief gedoken(:grin:duikertje) en je bedoelt denk ik dezeā€¦vind je niet zo snel maar kwam deze tegen en heb Sweephand om info gevraagd.Het is zeg maar een meer dressy horloge dan de originele duikers van Citizen van die tijd en Citizen heeft wel het uurwerk(6501) erin gedaan zoals bij de duikers uit die tijd.

Het uurwerk loopt fantastisch, het glaasje was bij levering helemaal bekrast, dit wist ik en heb ik nog op lopen poetsen als een malle en is redelijk gelukt maar een nieuw glaasje zou niet misstaanšŸ˜Š

Gr Nils

2 likes

Pfffffā€¦heel verhaal denk ik dat je een andere bedoeltā€‹:lying_face::joy:
Deze rechts zeker? Loopt goed, originele band allemaal heel netjes behalve het glas daar zitten flinke krassen opā€¦tja die 7 staat voor dat Citizen over ging op mineraal glas(jammer genoeg, liever kunstof).Misshien nog eens op sturen voor nieuw glaasje. Kon geen andere foto effe vindenā€‹:confused::blush:

1 like

Hahaha had nƩt je 1e reactie gelezen en was foto aan het markeren, toen ik je 2e reactie pas las :joy:

Maar ik bedoel idd deze:

Heel gaaf, welk type/modelnr is dat?

2 likes

Typenummer weet ik vanaf begin jaren 80 ook niet, bij die stoppen de meeste sites van vintage(jammer genoeg).De achterkant geef ik door, als je daaruit komt laat mij het ook weten want is volgens mij niet makkelijk ook om een jaartal vindenā€¦denk jaren 80. Ik weet wel dat het een 8200 uurwerk is.

Hier nog een linkje van het 8200 uurwerk

https://www.google.nl/amp/s/sweep-hand.org/2013/01/27/the-8200-movement-citizens-standard-auto/amp/

1 like

Inderdaad, maar geen gebrek aanā€¦ hoor.
Ik heb inderdaad wel getwijfeld tussen een Satellite Wave, maar het model wat ik erg mooi vond was er niet in titanium, en ik heb alleen maar titanium horloges / sieraden (tic)

2 likes

Nog wat duikertjes :wink:
[URL=http://s573.photobucket.com/user/WVE_2009/media/DSC_0030_zpsfwkm5xhc.jpg.html]

[/URL]

14 likes

:scream::heart_eyes::scream::heart_eyes::scream::heart_eyes::scream::heart_eyes::scream::heart_eyes::scream::heart_eyes::scream::heart_eyes::scream::heart_eyes::scream::heart_eyes::scream::heart_eyes::scream::heart_eyes:

Thanks heel gaaf, ben al aan het rondkijken maar wauw Citizen heeft in het verleden heel veel moois gemaakt :scream:

https://vintagecitizenwatches.com/tag/21-jewels/page/2/

Dit is niet goed voor de portomoneeā€¦ :joy:

2 likes

Ja daar kwam ik ook achterā€¦ben al een jaar aan het ā€˜jagenā€™ en heb heel veel gezien maar elke keer kom ik weer een interessant model tegenā€¦de geschiedenis vind ik ook heel erg interessant en zeker de diversiteit van het merkšŸ–’šŸ˜Š

Leuk spul en kwaliteit voor een leuke prijsā˜ŗ