Citizen-only Topic

Voor de liefhebbers !

Ik heb hem al, anders …

http://link.marktplaats.nl/m1072400198

1 like

Heb mijn Citizen niet zo heel vaak om… Vandaag wel, dus goed moment om even een foto te maken. Hopelijk is deze niet al eerder voorbij gekomen! Hij is trouwens niet zo groot als het lijkt, ik heb niet al te grote polsen en de hoek van de foto is niet ideaal…

5 likes

Gekregen van mijn vriendin en na lang wachten toevallig binnen gekregen op de geboortedag van mijn dochtertje. Deze Citizen gaat dus nooit meer weg! :wink:

11 likes

Buiten het feit dat het voor jou een emotioneel mooi horloge is, is ie natuurlijk ook fysiek geweldig. Veel plezier ermee.

1 like

@RobertGerard , je mag wat mij betreft jouw gevonden artikel wel in dit topic plaatsen.

Ik zou dat toejuichen en het ’ functioneel cross posten ’ noemen.

:expressionless:

3 likes

Nou voorruut :slight_smile:

2 likes

Super @RobertGerard !
Hoop dat veel CLers (CitizenLovers) dit lezen én een nieuwe foto plaatsen.

Zelf kwam ik in de Ardennen op een rommelmarkt dit kleine (oma-)dameshorloge tegen.
Stel me zo voor dat deze van een 70jarige vrouw is geweest die het alleen op zondag droeg.
Nagenoeg geen beschadigingen en helemaal in takt.
Ook letterlijk in takt.
Ik pakte het op, schudde twee keer en het ding liep!!
Heb het drie dagen alleen s’ochtends gedragen en het liep nog geen minuut achter.
Dat vind ik een topprestatie van een horloge uit die tijd en van deze grootte.
Ik vermoed dat ie van 1980 is.
Meer weet ik niet.

Wie wel trouwens?
Zou leuk zijn als ik middelbaar en nummer zou weten alsook de leeftijd en een indicatie vd waarde.

Check de foto en enjoy.

Proficiat met beide!

1 like

Vandaag de full lume binnen, nu ook een trio

19 likes

Laatste toevoeging aan de verzameling…

8 likes

https://vintagecitizenwatches.com/tag/parawater/

Als ik zoek naar automatic chrono’s van Citizen dan kom ik vooral vintages tegen. Maakt Citizen ook (betaalbare) mechanische chronografen?

Bij Seiko vergelijkbaar iets, alleen zijn de nieuwe auto chrono’s veelal prijzig.

Vintage Citizen chronografen zijn zeer betaalbaar te vinden, en absoluut de moeite waard - misschien kleiner dan die fat Seiko’s maar ze dragen fantastisch!

4 likes

4 likes

Mijn ex

Mijn huidige liefde

11 likes

Gaat naar de clockdoc voor power ( batterij) en check op binnenwerk.

2 likes

Net weer een Citizen besteld, deze keer de BN0150-61e op een steviger bracelet, de vorige die ik had was een blikkerig, dun bracelet

8 likes

Ah dat is die toch Cosmo met de speciale gelijkzetknop bij de 8?

Yep :grin:

Ik ga er b’kort mee naar juwelier om te checken of een nieuwe batterij hem weer aan het lopen krijgt.

:sunglasses::sunglasses::sunglasses:

1 like

Duimen dus… Succes ermee!

1 like