Citizen-only Topic

Veel beter allemaal op staal :+1::yum:

16 likes

Mooi stel hoor!:heart_eyes:
Vooral de blauwešŸ‘

1 like

Thanks :+1::grinning:

Ik ben ook blij dat ik hem heb gehouden en niet heb teruggestuurd :+1::yum:

1 like

3 likes

Kan iemand mij helpen in mijn zoektocht naar een passende stalen citizen/promaster band voor mijn BN0151-17L? Eentje waarvan de schakels niet zichtbaar gevouwen staal zijn zegmaar. Mijn speurtocht op internet kan mij niet echt duidelijkheid bieden :sweat_smile:

1 like

Heb je hier wat aan? Linkje in het topic werkt nog.

3 likes

Bedankt voor de link. Ik was eerst nog van plan om een originele band aan te schaffen, maar 100 euro gokken op niet passende push pin gaatjes gaat me wat te ver. Aan die 30 euro kan ik me geen buil aan vallen in ieder geval :+1:

1 like

14 likes

hoi nils,
hebben deze horloges een band met elkaar?
behoren ze tot een speciale uitgave?
ben zelf eens op zoek geweest maar vindt ze zo direct niet?
welke type zijn dit?
vindt ze wel prachtig, niet dat ik er achter ga maar heb wel interesse in het verhaal, als die er Ć¼berhaupt is?
dus vertel mij eens wat meer of geef eens een link naar het bewuste klokje :ok_hand::smiley:

1 like

Hey Ludo,

Deze zijn van The Signature Collectionā€¦Deze heet Courageous of Perpetual Diver noemen ze ze ook welā€¦En wat ik gelezen heb werden die alleen voor de Amerikaanse markt gemaakt, ze zijn al een tijdje discontinued en nu amper te krijgen. De bruine en grijze zijn er 2 vd serie van 5 die gemaakt zijn (zie slechte foto) De blauwe is een vreemde eend in de bijt die ik kreeg toen ik de geheel zwarte had besteld waarnaar ik dacht dat hij een goede mod of nep was ofzo. Maar na diverse e-mails met Citizen .com bleek dat het toch een bestaand model is en in hun systeem staat, deze nooit ergens tegengehouden en kwam ook origineel op leer :roll_eyes: ā€¦besloten om deze toch te houden en een originele stalen band erbij gekocht :yum:

Deze foto heb ik van WUS, daar worden ze ergens ook beschreven maar heb het linkje niet zo te pakkenā€¦staat ergens hierboven :arrow_up:ļø in Citizen Onlyā€¦
(hele slechte foto trouwens, laat de kleuren heel slecht overkomen)

8 likes

13 likes

hoi nils,
bedankt voor de info, nu zie ik ze in ā€œovervloedā€ op het net :stuck_out_tongue_winking_eye:
ook op YouTube, heb een mooi review gezien, ik post hem even maar jij zal dit zeker al wel gezien hebben.:wink:
maar het is leuk voor de mede forums, mss gaan er nu veel citizen leden op jacht :rofl:

nogmaals, mooi klokje :+1::heart_eyes:

3 likes

Hey Ludo,

Nick Shabazz :+1::grin: ā€¦ tig keer gezien, grappige gast :+1::joy:

Thanks! En dikke kwaliteit :ok_hand::grinning:

1 like

Dit brokje antiek net binnen, met een 35 steens ā€œjetā€ uurwerk. Blijft af en toe stilstaan, zal een vuiltje ergens zitten.


16 likes

Schitterend

Wees er zuinig op. (Hier is ook een duik versie van). Zeer gezocht model vooral met zwarte plaat.

1 like

Zal ik zeker doen, bedankt :slight_smile:
Hij liep prima, maar ik denk dat er een vuiltje zit op het seconderad, staat steeds op dezelfde plek stil. Wel wat gedoe omdat het een voorlader is.

1 like

Wijzers die elkaar raken misschien?

Nee, helaas niet, secondewijzer blijft steeds op dezelfde plek stil staan, ik hoop dat ik een vuiltje weg kan halen met een stukje rodico. In de toekomst gaat ie wel helemaal uit elkaar denk ik.

15 likes

hoi martijn,
ik heb ook zā€™n soortgelijk horloge en heb er ook een probleem mee.
namelijk ik kan er de dag of datum niet van verzetten.
normaal zou ik zeggen dat de eerste stand van de kroon (uitgetrokken) de datum en dag kan verzetten.
maar in deze stand kan ik enkel het uur verzetten.
als ik hem dan in de tweede stand zet gebeurt er niets.
hier even een foto van het uurwerk,

ben jij hiermee vertrouwd?
het klokje ligt nu wel bij de horlogemaker maar ik denk dat het voor hem ook een raadsel is???