Citizen-only Topic

hoi martijn,
ik heb ook z’n soortgelijk horloge en heb er ook een probleem mee.
namelijk ik kan er de dag of datum niet van verzetten.
normaal zou ik zeggen dat de eerste stand van de kroon (uitgetrokken) de datum en dag kan verzetten.
maar in deze stand kan ik enkel het uur verzetten.
als ik hem dan in de tweede stand zet gebeurt er niets.
hier even een foto van het uurwerk,

ben jij hiermee vertrouwd?
het klokje ligt nu wel bij de horlogemaker maar ik denk dat het voor hem ook een raadsel is???

Geen idee, ik zie bij die van mij dat de datum een cijfer verder klikt als ik de kroon in de tweede stand zet. Het is mijn eerste horloge van dit type.
Misschien dat dit een beetje helpt.
https://watchguy.co.uk/service-citizen-jet-auto-dater-calibre-1120/

1 like
4 likes

7 likes

Mijn gezocht draadje levert nog weinig op, laat ik het eens bij de bron proberen;
Ik ben naarstig op zoek naar een band pennetje horend bij de Citizen Promaster Skyhawk JY8020-52E.
De ‘collar’ heb ik, maar de ‘pin’ is verdwenen!

Helaas heb ik die heel hard nodig om het horloge draagbaar te maken, ik kan de laatste link er niet tussen zetten…

Iemand!?
:pray:t2: :pray:t2: :pray:t2:

1 like

Cross post…

2 likes

8 likes

Citizen Young Seven DayDate Hand-Winding 23 jewel JDM Japan F777/71.4

11 likes

Mooi horloge :ok_hand:t2:

1 like

Zojuist weer opgehaald na een service, nieuwe accu en pakkingen gekregen en de band ultra soon laten reinigen.

12 likes

13 likes

Na hoeveel jaar is dit gebeurd als ik dat vragen mag?
Mijne zijn serienummer begint met 14, dus april 2011 denk ik, en die loopt nog prima.

2 likes

Volgens mij heb ik deze in 2004/2005 aangeschaft. Het was in ieder geval in Boedapest dat weet ik zeker :grimacing:

Met de accu was nog niks mis maar dacht als hij toch opengaat voor nieuwe pakkingen kan ik dat net zo goed laten meepakken.

2 likes

Oke, bedankt voor het snelle antwoord, dan zit ik voorlopig nog goed. Groeten.

1 like

Waar kan ik het serienummer vinden ?

1 like

Mag ik vragen wat dat heeft gekost en waar je het hebt laten doen? Mag eventueel ook via PB :+1:

Meestal caseback :thinking: …en anders onder de 6…

Je kan het enkel bij de firma Stam laten doen en het moet via een juwelier want Stam neemt geen werk aan van particulieren.
Nieuwe pakkingen plus accu en wr test en band ultra soon laten reinigen was in totaal €49

2 likes

Waaaat dat is peanuts :flushed: …Hele mooie prijs zeg :ok_hand::grinning:

1 like

Ik ga de band er niet afhalen dat heb ik 1 keer gedaan :scream:

Achterzijde staat naast het type nummer verder nog 740517

1 like