Citizen-only Topic

Aha… was te snel😂

1 like

Zeker, ik heb twee NY0040 modellen gehad, zwart en full lume, beide stonden regelmatig stil als ik ze in bed omhield.
Wellicht lag ik er op, maar ik stoorde me eraan.

Met de quartz NY0040 nooit meer last gehad, deze is 16 jaar mijn maatje geweest op verre reizen en gaf nooit een krimp.
Band gescheurd ergens in thailand en horloge kwijtgeraakt tijdens het rotsklimmen aldaar.
Daarom een seiko gekocht in bangkok ter vervanging.

Ik neig naar de BN0150 full set, vanwege de fraaie blauwe lume, maar ene retro promaster vind ik ook wel wat hebben. Als ik weer een zwarte ny0040 quartz te koop vind, koop ik die meteen weer.

1 like

Oh…veel te weinig tijd om alles uit te zoeken…wist helemaal niet dat ze die ook in Quartz hebben van de NY040…moeilijk te krijgen?

Zo 1 2 3 kan ik ze niet vinden…zeldzaam dus😕

1 like

De laatste foto van mijn geliefde ny0040, de dag erna scheurde de band af. (Had de tijger niets mee te maken hoor)

Zoals me kunt zien zit de kroon aan de andere kant, naast de 3.

4 likes

Wow…gaaf die tijger😎…nu valt het horloge effe weg😂

1 like

Waarom heeft een compleet ander horloge hetzelfde typenummer?

1 like

Zo te zien zijn het voornamelijk vrij oppervlakkige krassen die er goed uit te polijsten zijn. (als het glaasje van acryl is). Hoop lume zit er op dat klokje, leuk!

1 like

https://www.diveshop.nl/citizen-promaster-sea-aj9230-08ee.html

Volgens mij is dit 'em.

2 likes

Meteen besteld, waarvoor dank👍

1 like

Ja, dat denk ik ook. Glaasje is van acryl en er zitten niet echt heel diepe krassen in.

Een tijdje terug was er hier op het HF een post over onderstaand product, ik weet zo snel niet meer door wie, maar ik heb het besteld en inmiddels gebruikt. Mijn ervaring: beter dan Polywatch en veel goedkoper (100 ml flacon voor 12,50 Euro).

:+1: :relaxed:

1 like

Zeker de laatste?:joy::joy::joy:

1 like

Ik heb hier ergens gelezen dat Polywatch ook diepe krassen opvult…dat doet die lampenpoets niet zeker?

1 like

Wel heel ander serienummer…

Van opvullen weet ik helaas niets :grinning: Maar ik heb wel die lampenpoets en Polywatch naast elkaar getest en de lampenpoets komt echt beter uit de strijd. Zo’n glaasje trekt onmiddellijk helder op :+1: :relaxed:

1 like

Oh…oke…maar eens proberen dan🖒

Wat! Spul moet uit kuala lumpadinges komen😂

2 likes

Ik zit er zelf ook over te denken om deze te bestellen, maar ik ben een beetje allergisch geworden voor een kroon op 3 uur.:grin:

Hahaha…Malaysia… Het was binnen vier weken hier keurig aangekomen en ze rekenen geen verzendkosten. Het proberen waard toch? :relaxed:

1 like

Idd🖒😂

1 like

Ha ik heb er alleen één voor net :joy:

2 likes

Één voor buiten spelen en één voor binnen​:joy::joy::blush:

2 likes