Citizen-only Topic

Mooie oranje stiksels hoor. Klasse !

1 like

Mijn eerste “dure” horloge, gekocht toen ik 19 was:

Vandaag, na jaren in de lade te hebben gelegen, maar eens voorzien van een nieuwe batterij.

2 likes

Van mij deze, alleen de band zit niet echt lekker, maar ja… wel origineel hè?

2 likes

Of deze, een heel eenvoudige, loopt akelig nauwkeurig op tijd, maar brengt een groot deel van zijn leven door in de vensterbank omdat onder een overhemd met lange mouwen te weinig licht is om op te laden.
Een echte zomerklok dus, voor de korte mouwen polo’s. Zijn tijd komt er weer aan!

Goeie duikklok!

1 like

Ik doe ook eens mee en gooi er iets moderners in :grin: F100 Satelite Wave

2 likes

[URL=http://s396.photobucket.com/user/pimpernel-de/media/20160324_0934011.jpg.html]

[/URL]
Toffe klok

6 likes

Hier mijn twee trouwe metgezellen… Samen goed voor minstens 1000 duiken, maar omdat ik allang niet meer log, is dat een schatting. Ze zijn onder ijs geweest, in Caves, Caverns, en Cenotes, tijdens techdives ooit zelfs op 92 meter, tussen de Hammerheads op Cocos, de Whalesharks bij Isla Mujeres, de Raggies in Gansbaai, in de Thistlegorm, tussen de Mantas op Palau en Yap, en de Bluesharks op de Princess Alice Banks bij de Azoren, etc.

Kortom, ze zijn gebruikt waar ze voor gemaakt zijn (wat is dat eigenlijk, deskdiving :slight_smile: ), en hebben me in al die jaren nooit teleurgesteld. Een knappe prestatie, voor een doosje tandwieltjes, en een paar o-ringen, van een paar honderd euro…

En ooit, voordat de duikcomputers gemeengoed werden, hing er verdomd veel van af… Maar wie weet dat nog :slight_smile:

12 likes

Ha, een goed topic voor mijn eerste post (zag geen ‘stel jezelf voor’-topic, dus vandaar…)

Mijn vrij jonge en bescheiden collectie heeft momenteel alleen de welbekende Nighthawk (of eigenlijk de Promaster zoveelzoveel). Zou graag een plaatje willen posten maar dat mag nog niet blijkbaar! Dit is in ieder geval mijn enige horloge wat bij 100% van de vrouwen een negatieve opmerking (“wat is dat ding lelijk / druk / blabla”) opwekt :stuck_out_tongue:

En krap een uur geleden bestelde ik de NY0040-9W, een mechanische duiker met volledige lume plaat en kroon op 8. Is geloof ik al uit productie dus ik ben blij dat ik 'm nog heb!

Kijk aan, die gele is mooi, welk modelnummer is dat?

M.i. een van de meest onderschatte ‘duikers’. Past met zijn 38mm ook goed in de trend voor wat kleinere horloges. Als ik er zo bij nadenk heb ik er best spijt van dat ik hem verkocht heb.

Groeten,

Stefan

5 likes

Dat is de Citizen-Promaster-NY0040-25Y. Kun je niet meer nieuw aankomen, behalve misschien NOS of gebruikt. Is inmiddels een collector’s item geworden.

Dat geloof ik graag, zelfs de andere NY0040s drogen op of zijn in ieder geval duurder aan het worden. Ik kreeg bericht dat ze niet meer gemaakt gaan worden. Gaaf horloge in elk geval!

Ik kan me dat best voorstellen, want hoe lang zijn deze al niet op de markt en nog steeds onverminderd populair.

Die zijn nooit beschikbaar geweest, alleen op titanium… :blush: :wink:

Had je die al niet eerder in deze thread laten zien? :wink:

Vandaag heeft Citizen weer mijn interesse gewekt. Blijkt er zowaar een Citizen-only topic te zijn. Het moet niet gekker worden :joy:

Zojuist online een Citizen BN0150-61E besteld. Zat ik al een tijdje over te denken en ben heel benieuwd. Zal wel een weekje duren voordat deze binnen is.

Tot zover kan ik deze met jullie delen;

Niet moeders mooiste maar daardoor wel heel gaaf!

4 likes

Is een hele fijne Citizen :+1:

Yep. Kan ik onderschrijven. Draagt ook best lekker.

Elf.

1 like

Vandaag ook al geplaatst in het “wat draag ik vandaag” topic

4 likes


Deze is er nog. De BY2000-55W

Alles hieronder is geweest.

AS4035-04E

BL5345-59H

De Orca.

BY2000-55E

BN0150-61E

PMV65-2241

PMX56-2812.

Elf.

6 likes