"Classy" chrono, ideeen

Oris Artelier 7547A

Nu te koop op Catawiki en op Chrono24, vraagprijs is meer dan 1000,- maar met beetje geluk en geduld ruim onder je budget te vinden.

3 likes

Ik kan deze aanbieden:



incl.doos en papers

3 likes

je hebt van Strela ook een soort gelijke die wel ruim binnen je budget past ook, 1ste hands.

1 like

op een tractor (voor) band?

zo iets?

3 likes

oei, die longines met die witte plaat is wel erg mooi ja…

Iets minder classy, maar vind em wel redelijk netjes.

Er zijn meerdere varianten van.

8 likes

Archimede heeft ook een mooie optie als je keer in de transocean-sfeer zoekt:
http://www.archimede-uhren.de/klassik-chronograph-schwarzes-zifferblatt-milanaise-geflechtsband.html

Nieuw vanaf 1580 op leer

Ook met lichte dial en blauwe wijzers:

Junghans maakt toch wel echt heel mooie dingen. Ik vergeet het merk steeds, maar elke keer wanneer iemand zo’n ‘randloze’ chrono plaatst, denk ik :poultry_leg:

3 likes

Zo die Stowa kende ik nog niet - erg fraai op de foto’s. Doet mij een beetje aan Van der Gang denken met die grote registers.

1 like

foto v/h web hoor

1 like

Heren,
Bedankt voor jullie input tot nu toe!
Met name de Stowa is een echte eye opener, daarna de Longines Heritage.
Wat me opvalt is dat de Stowa weinig wordt aangeboden op bijv Chrono24. Eigenaren hier op HF die iets uit eigen ervaring kunnen mededelen?

Zou de stowa occasion niet boven budget komen? Ik bedoel de junghans is zo n 1400. Occasion zou met je budget denken ik wel haalbaar zijn.

Voordeel is wel dat beide merken niet heel bekend zijn, waardoor er op marktplaats ofzo misschien niet veel vraag naar is.

Suc6 met je quest!

Vergeet dan hun meister serie niet…

4 likes

Een bijzonder ding met aparte looks :thumbsup:
Classy, dress, chrono…? ik denk het niet.
Maar als je zo komt binnen lopen…who cares :grinning:
Een mooie klok!
Heeft wel iets van Zenith, maar goed, die hebben het wiel ook niet uit gevonden :wink:

Grt.

Nieuw ongeveer EUR 1800, zou moeten kunnen denk ik. En anders een paar maandjes geduld…
Samengesteld interest op de bank, loop je helemaal op binnen😉

1 like

Zo denk ik er ook over hoor. Ik spaar liever door voor wat ik echt wil.

Kwam deze nog tegen, iets sportiever, meer richting Portugese:

1 like

Sjemig die vind ik prachtig. Wauw. Ball is sowieso een minder bekend merk! Alleen kost deze richting 3k :wink:

Al even aan het begin de revue gepasseerd… vergeet de Hamilton (Jazzmaster) niet… goeie kwaliteit, en zeer scherp geprijsd.