Clean and Simple...Tisell Pilot 40mm

Ziet er goed uit

Inderdaad, top

Mijn beste,

Oogt comfortabel!!
Mooi hoor!! Geniet er van!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Mooi ding, heb er ook al overwogen om mij er eentje te laten opsturen…

Wat ik me wel afvraag is, zijn deze dan beter of exclusiever dan bijvoorbeeld de avi-8 die nu veelvuldig aangeboden is bij
"de plakmerker" zoals jullie die firma noemen.

Dit is een vraag die ik mij stel, zeker geen opmerking. :blush:

Denk dat je in deze prijscategorie niet kunt spreken over beter dan of exclusiever dan…is gewoon een leuke klok voor een schappelijke prijs met een tijdloos ( vaak gekopieerd) design.
Als je de modellen van Avi-8 aansprekender vindt moet je daarvoor gaan.
Heb je alleen geen saffier en blijkbaar soms een stotterende secondenwijzer :slight_smile:

1 like

Ok, je hebt een punt. daarvoor ben ik ook dan hier, om iets bij te leren en iets op te steken van anderen hun kennis.

1 like

Ik heb hem nu ook binnen en ik moet zeggen dat ik hem helemaal niet vind tegenvallen. Ik had de zwarte band met nieten van Stowa nog liggen. Die zit er nu op. Prima horloge voor het geld en eindelijk weer een echte flieger (met de fijne maat van 40mm die je bijna nergens vind).
Ook de wijzers hitte geblauwd zoals het hoort. Echt helemaal goed.

2 likes

Ik denk dat ik de knoop maar ga doorhakken, en er mij eentje ga bestellen…

Bij jou ook goed gegaan…ik bedoel ook geen rekening gehad voor douaneformaliteiten en evt BTW ?

Heb hem pas vandaag binnen. Maar niet aan de deur hoeven betalen. Nog niet eens een foto gemaakt. Komt dit weekend.

Marco jij hebt volgens mij ook de Stowa gehad en ik ben daarom des te meer nieuwsgierig naar je oordeel.

Ik ben absoluut geen fan van hommages maar ik kan niet anders zeggen (van de foto’s) dat deze er goed uit ziet. Alhoewel, de kroon vind ik niets.

Ik las op WUS dat er ‘designed in germany’ op de caseback staat. Vond dat erg vreemd en vroeg me af of dat er bij de huidige modellen nog op staat?

gr, HJR

De afwerking van Stowa is uiteraard erg goed,maar ik moet eerlijk zeggen dat ik deze ook erg goed vind uitzien. Zoals al eens eerder gezegd had ik spijt dat ik de Stowa verkocht had, maar ik vind de prijzen nu echt niet leuk meer. Eerlijk gezegd vind de afwerking van deze prima voor het geld. Het inige minpunt is misschien dat de secondewijzer geen lume heeft (Stowa wel) en dat deze maar 3atm is (tegenover 5atm bij de Stowa). De kroon vind ik ook niet storend. Voor het bedrag dat je betaald heb je echt een prima horloge moet ik zeggen.
Er waren voor mij twee punten belangrijk die er op moesten zitten. Hitte geblauwde wijzers en saffier. En dat heeft deze gewoon. Ik zou zeggen dat je hem met een gerust hart kunt kopen als je deze stijl mooi vind en niet teveel kwijt wilt zijn.

1 like

Zie ik trouwens nergens staan. En natuurlijk is het leuk om er een van de originele merken te hebben. Daarom had ik toen ook voor Stowa gekozen, maar nu vind ik deze gezien de prijs ook prima.

1 like

Prachtig horloge voor een betaalbare prijs. Heb even rondgekeken op de verkoop site van Tisell en ook hun andere horloges zien er echt als value for money uit.
Ik hou ook van fliegers, maar ik vind hun model 157 handwinder met arabische cijfers ook erg mooi.
Niks mis met een goed Seagull uurwerk toch? En zo te zien stukken mooier afgewerkt dan de Parnis horloges voor ongeveer de zelfde prijzen. Ben volgende maand jarig, dus… wie weet…

Tisell 157 ‘geleend’ foto’s van de Tisell site:

[URL=http://s1265.photobucket.com/user/Lex_van_Galen/media/horloges/Tisell/157-a-1_zpsfn4hlxzg.jpg.html][/URL]
[URL=http://s1265.photobucket.com/user/Lex_van_Galen/media/horloges/Tisell/157-a-4_zpsg0fzu2ik.jpg.html][/URL]
[URL=http://s1265.photobucket.com/user/Lex_van_Galen/media/horloges/Tisell/157-a-3_zpsdfnepbuh.jpg.html][/URL]

1 like

Ziet er goed uit!
Zo te zien met een ETA clone.
Heb je een link?

Grt.

Ja hoor. Hier is ie: http://tisellkr.com/

1 like

Ik heb nog even wat verder gespit. In het Tisell 40mm Pilot model zit een Sea-gull ST 2130 automaat oftewel een ETA2824-2 clone.
In het Model 157 zit een Sea-gull ST36/Ty3621 en dat is een Unitas/Eta 6498-2 hand winder.

Ik heb zelf al een jaar of twee een Detomaso Savona en daar zit een vergelijkbaar Sea-gull M2225 werk in, ook op Unitas ‘geinspireerd’. Ik draag het vaak, loopt super betrouwbaar, gangreserve +40 uur en ca. +10 sec p/d. (Alleen het opwinden gaat super zwaar, ben benieuwd wat daar aan gedaan kan worden).

Het Tisell/Seagull uurwerk ziet er op de foto’s wel veel mooier afgewerkt uit.

Hier het Detomaso/Sea-gull uurwerk (eigen foto):
[URL=http://s1265.photobucket.com/user/Lex_van_Galen/media/horloges/Tisell/IMG_2587_zpszzhf77bi.jpg.html][/URL]

Ook nog maar even de voorkant:
[URL=http://s1265.photobucket.com/user/Lex_van_Galen/media/horloges/Tisell/IMG_2588_zpsmvfrt5ge.jpg.html][/URL]

Beide Tisell modellen en ook beide uurwerken die kennelijk in nogal wat Chinese merken worden gemonteerd krijgen op WUS een aantal goede en enthousiaste reacties. De pilot is wat duurder ($170,-), de ‘157’ is ‘slechts’ $107,-… Dan schijnt het ook nog zo te zijn, begreep ik uit sommige reviews, dat de wijzerplaat van de ‘157’ ‘enamel’ is. Dat is toch emaille? Dat maakt de klok wel héél aantrekkelijk. Hij gaat op m’n verlanglijstje…

Ik houd er wèl rekening mee dat er nog een nabetaling voor 21%BTW verwacht kan worden. Dat weet je dus nooit van te voren. De een krijgt 'm wel, de ander zwijnt er doorheen. Maar who cares, bij die prijzen…?
Mocht mijn verjaardagswens uitkomen houd ik jullie op de hoogte.

Als ik eerlijk ben, deze is ook niet mis…mmmmm, even over nadenken…

Dick

3 likes

Ik heb trouwens nog even gemaild met ze omdat op de site 3atm staan en op het horloge 5atm. Het is dus ook echt 5atm en saffier. Dan vind ik de prijs helemaal goed en de secondewijzer maakt me niks uit (geen lume). Verder zie ik dus geen enkele reden om het niet te doen als je niet persé 1 van de oorspronkelijke merken wilt.
Ook op nato lekker draagbaar. Slechte fot (moet min telefoon echt eens wegbrengen gezien het kapotte camera glas :slight_smile: )

1 like