Close up New Rolex Oyster Perpetual

Lang naar uitgekeken. Hier is ie dan …Rolex Oyster Perpetual met Dark Rhodium wijzerplaat. Perfecte maat van 39mm.

26 likes

Prachtig!!
Heb je de fotos zelf gemaakt? Ik heb zelf zitten vogelen met een macrolens. Maar krijg de weerspiegeling van het glas maar niet goed… tips?

Mooi! nog meer foto’s?

Fotos zelf gemaakt. Fotos niet bewerkt. Geen direct zonlicht. Gebruik van witte vlakken om reflectie te voorkomen.
In dit geval heel simpel/ goedkoop en snel. Drie witte enveloppen op het keukenwerkblad :smile:

Kan natuurlijk allemaal veel beter. Statief. Lichttentje. Goede Macro lens. Bewerken met lightroom oid.

2 likes

prachtig horloge / foto’s… (en dat zeg ik niet vaak bij een Rolex).
Zag tijdens mijn vakantie ook de andere kleurvarianten. Zijn echte beauties bij…

2 likes

Mooie plaat! Knap pp de foto gekregen

1 like

Bedankt voor de tips! Gaaf!

Het gaat natuurlijk bij jou om de Tudor? Lastig met domed glaasje

Goed gedaan Paul, erg mooi.
Heb je deze ook nieuw in de collectie? De 14060 weer geflipperd?

Knappe foto’s hoor! En oog voor de details zoals de juiste tijd!
Mooi horloge!

1 like

Mooi!! En, hoe bevalt die om de pols, voldoet die aan je hoge verwachtingen?

gr. Joep

Tering tandjes, Paul, die is wel ongelofelijk lekker…

Mogelijk dat deze er bij mij binnenkort ook komt. Of wil ik toch een Explorer? Of toch maar voor het horloge gaan dat al zo lang in mijn hoofd spookt, de IWC portuguese?

1 like

@RobinH
De 14060 flipperen? Nee, dat gaan we niet doen. Die gaat echt blijven! :smile:

@joepb & @JTrapman
Voldoet zeker. Prachtige kleuren. Lange wijzers. Mooie sluiting. Alhoewel ik liever de easylock had gezien. Ik heb eerder de Explorer I in 39mm gehad. Ook top, maar deze is specialer. De gebolde bezel is ook echt mooier dan de vlakke van de explorer. En een keer geen Mercedes wijzer is ook fijn.
IWC portuguese is ook mooi. Was ook jaren mijn grail, maar wel echt dress. Ik had de crème plaat/ gouden accenten/wijzers. Toch te klassiek voor mij. Had beter de zwarte plaat kunnen kiezen. Uiteindelijk ingeruild op de GMTmaster BLNR. Een heel ander horloge, dat wel. Geen spijt van.

6 likes

Mijn beste,

Man man man, wat een schoonheid!!
Prachtig gefotografeerd. :+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Zeer mooie foto’s! Het horloge moet ik nog even aan wennen, tegen de rest van je collectie zeg ik meteen ‘ja’. :wink:

1 like

Mooie foto’s van een nog mooiere klok.

Mooi !
Congrats :slight_smile:

Waar blijven de wristpics ? :slight_smile:

Mooi hoor…ook de foto’s!
:+1:

Prachtige foto’s! En wat ziet het er mooi uit zeg! WOW! Gefeliciteerd met deze prachtige aankoop!

Ook kun je een polarisatiefilter gebruiken. Ik zal proberen zometeen een ‘met’ en ‘zonder’ shot te maken.

[EDIT] bij deze! Het zijn niet mijn beste foto’s ooit (ik heb vlug-vlug een lens gezocht met de filtermaat van de CPF die ik toevallig op m’n bureau zag liggen) maar ze illustreren het effect wel aardig. Links is steeds zonder CP filter, en rechts met. Dit zijn SOOC (‘straight out of camera’) jpegs zonder enige vorm van nabewerking (behalve bijsnijden). Het effect is overigens maximaal wanneer het reflecterende oppervlak zich onder een bepaalde hoek van je camera bevindt: wanneer je recht van voren wil zoals in de Rolex foto’s, is het van belang de reflectie op andere wijze weg te nemen, idealiter m.b.v. zo’n ministudio als hierboven (dat geeft je maximale controle over het licht).

On topic: wat een prachtige Rolex zeg! Slechts zelden kom ik een Rolex tegen die me doet twijfelen aan mijn wishlist, maar dit is er zo een. En zeer geslaagde foto’s ook.

2 likes