Collectie-advies aan Dao

:joy:

Staat een blauwe Meistersinger Perigraph op MP, wel beetje aan de hoge kant ingezet qua prijs, maar wat mij betreft de mooiste Meistersinger die er is! Zie trouwens ook een zwart/bruine staat die erg schappelijk geprijsd is.

Ik heb twee Meistersingers die vanwege de nieuwe Tudor en LLD weinig draagtijd krijgen maar nog steeds erg gewaardeerd worden :slight_smile:

1 like

Het voelt alsof je een richting krijgt. :grin: Wat moving targets betreft, ik heb de Eagles nog steeds in de verzameling, ondanks m’n tegenwoordige amp fiddler liefde.

M’n smaak Is wel veranderd, maar toch doen de Eagles me nog wat. Da’s fundamenteel anders dan wat hardrock die ik echt weg gegooid heb omdat ik ergens weet dat ik nooit overtuigd was. :grin:

1 like

Niet alles gelezen hierboven maar,

Ik heb jaren 6 horloge limiet. Zie ik een horloge leuker dan de 6 die ik nu heb? Dan gaat er een weg.

Zodoende heb ik op dit moment maar een horloge die ik wil flipperen. Niet een crisis waar ik HF om hulp voor hoeft te vragen.

Ik heb 1 duiker, 1 dress, 1 sport, 1 field, 1 chrono, 1… (geen idee).

Vraag eerst jezelf af wat je wilt en welke horloge je alleen hebt voor de heb. Doe ze gelijk weg voor wat funds.

2 likes

Ik denk dat het inderdaad is zoals boven genoemd.

Heeft een horloge een bijzondere waarde => houden.

Heeft het bijzondere waarde, maar draag je het niet? => Ergens apart leggen of toch wegdoen. Het is lastig, maar ik denk dat je zoveel mogelijk spullen moet wegdoen als je het over je hart krijgt.

Voor horloges die je zelf gekocht hebt zou ik kijken welke je draagt.
Je favoriete horloges wil je natuurlijk gewoon houden.
De horloges die je niet draagt, maar moeilijk te krijgen zijn => Houden.
Al het andere, wegwezen.

Ik probeer zelf mijn horloge collectie klein te houden. Ik wil geen 20+ horloges, allemaal van rond de 100-300 euro. Dan heb ik er liever een twee top horloges…

2 likes

Inmiddels

• 4 kado-horloges apart opgeborgen
  • 2 horloges verkocht (Casio Calculator en SKX stargate mod)
  • Nog 3 staan in het blauwe gedeelte (Casio Royale, Vostok mod, vintage Seiko met linnen wijzerplaat).
  • Diverse bandjes, bezels en wijzers te koop gezet.
  • Overweeg om de twee Seiko 5s ook te koop te zetten (gemodde SNKL23 en idem SNK805)… nog niet zeker. Evenals de grape kleur Spinnaker. Hij is zo mooi IRL, maar eigenlijk te groot.

MAAR. Inmiddels ook een zelfbouw einzeiger onderweg en ik twijfel over een CWC G10 (vandaar misschien ook de Seiko 5 fieldwatch eruit). Leer ik het nooit? Ach: 4 weggelegd, daarbij 5 à 7 eruit, tegen 1 à 2 erin, geen verkeerde verhouding denk ik dan.

:grin:

8 likes

Lekker bezig. Om jezelf te belonen mag je best die CWC er nog bij kopen als je de 5 fieldwatch hebt verkocht. Of nog beter, je koopt hem sowieso onder het mom van die Seiko verkoop ik nog wel.

1 like

Aha, dus jij bent dat duiveltje op mijn schouder!

1 like

:innocent:

Maar? Voelt wel lekker toch dat opruimen?

1 like

Goed bezig!

1 like

Zou je een boek aanraden als “Goodbye, things”. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het heerlijk is, om minder te hechten aan spullen. Dit geeft zoveel ruimte voor andere zaken.

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat er hier ook nog een lange weg te gaan is, met een regelmatige terugval, maar het principe is echt top.

3 likes

Ga ja hier geen spijt van krijgen @Dao? :scream:

Binnen dat thema is ‘Minimalism. A documentary about the important things’, van Joshua Fields Millburn en Ryan Nicodemus (aka ‘The Minimalists) ook een aanrader.

1 like

Ik weet het niet :scream:

De kans is aanwezig. Maar we gaan het zien. Hij zit teveel in het vaarwater van de SARB033. Ik denk dat het tijd is om afscheid te nemen. Maar met gemengde gevoelens hoor :joy:

Ach eerst maar eens zien of iemand hem koopt. Ik hoef er niet heel hard vanaf en leg hem net zo lief weer terug als het niet lukt :ok_hand:t2:

1 like

Daar zit wel wat in inderdaad. Dan is de SARB van deze twee inderdaad degene om te houden.

Of die ruilen voor een 035 en de SNKL23 alsnog houden :smile:

1 like

Precies!

Nee :stuck_out_tongue: die vind ik niet zo, en deze van mijn vrouw gekregen :upside_down_face:

1 like

We zouden allemaal het klooster in moeten. Geen spullen waar we ons aan kunnen hechten. Heerlijk. :laughing:

Ff zonder ongein. Ben benieuwd wat er uiteindelijk allemaal weggaat en wat daarvoor terug komt. :slight_smile:

1 like

Interessant topic met al dat collectie advies uit verschillende hoeken.

Voor mijn verjaardag een tijdje geleden een nieuwe horlogedoos gekregen en toen ook mezelf voorgenomen om de collectie op te splitsen. Horloges die ik alleen bij gelegenheid draag maar nooit weggaan, zoals de Seiko van mijn grootvader, of die Vostok die ik wel leuk vind maar weinig gedragen wordt en horloges waar ik aan twijfel om eventueel te verkopen gaan in de oude horlogedoos. Zodoende fungeert deze als opslag en wachtkamer, en houd ik de nieuwe doos vrij voor mijn weloverwogen aankopen.
Zoals hierboven al gezegd, de collectie verkleinen en (beetje) upgraden kan bevrijdend werken. Zo heb ik het ook al ervaren.

Succes met de nieuwe richting die je ingeslagen bent!

1 like

Alles verkopen.

2 likes

Want?

3 likes

Gewoon. Voor de leuk.

2 likes