Compra-venta Madrid

ik ben mij aan t verdiepen in een hublot chrono. Op chrono24 staat er een te koop in Madrid bij ‘trusted seller’ Compra-Venta Javier Calvo.

Zij hebben ook een uitgebreide website, en dat ziet er niet onbetrouwbaar uit. Iemand enige ervaringen?

http://www.chrono24.nl/hublot/navy-acero-chrono-automatico-40mm--id2273858.htm?dosearch=true&query=Hublot+chrono&resultview=list&searchexplain=1&sortorder=1&suchen=Zoeken&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Ik heb een Tag Heuer F1 chrono gekocht bij deze juwelier. Echter na betaling worden mijn mails niet meer beantwoord. Chrono24 betitelt deze als trusted seller en heeft mij telefonisch beloofd dat deze verkoper zijn afspraken nakomt. Mijn geld is al lang en breed binnen bij de handelaar maar ik vermoed dat hij niet gaat leveren. Iemand ervaring met deze Javier Calves??

Verkoper is al eens besproken:

Verkoper wil niet verkopen via trusted check-out en alleen maar via bankoverschrijven. Eerst een telefoontje met Chrono24 gepleegd en deze beloofde mij dat bewuste verkoper alleen maar tevreden klanten heeft. Daar blind op vertrouwend heb ik de koop afgerond. De duurste versie gekozen van verzenden (60 Euro) omdat het dan maar 1 of 2 werkdagen zou duren. Echter na betaling krijg ik taal noch teken van de Spanjaarden. Er wordt niet meer gereageerd op mails. Ik ben toch bang dat ik bedrogen ben, geld kwijt en geen horloge.De horloge staat ook nog gewoon te koop.

Gezien de reputatie van de verkoper kan ik me haast niet voorstellen dat er bedrog in het spel is. Wellicht gewoon nalatigheid. Ik zou gewoon eens bellen met Calvo; iets anders zit er ook niet op. Van wanneer dateert het laatste contact?

Het laatste contact en de overschrijving was in de nacht van woensdag op donderdag. Na overschrijving van het bedrag heb ik om een bevestiging van het te ontvangen bedrag gevraagd. Telefoon wordt niet opgenomen en mails worden niet meer beantwoord. Ik hoop het beste maar heb toch maar even €860 overgemaakt en slaap er slecht van. Zodra er correct geleverd wordt zal ik dit zeker bij deze ervaring vermelden waardoor de betrouwbaarheid van Chrono24 en Compra-venta Madrid niet in diskrediet wordt gebracht. Omdat ik mijn reactie-limiet bereikt heb wijzig ik deze post. Mijn brandende vraag: kan iemand mij een goede nachtrust bezorgen en zijn/haar goede ervaring met deze verkoper vermelden?? Roger Raes

Het kan bij een buitenlandbetaling een paar dagen duren voordat het bedrag is bijgeschreven. Wat dat betreft ben je afhankelijk van de verwerkingssnelheid van de betreffende buitenlandse bank. Als dat niet al te snel gaat en er komt ook nog eens een weekend achteraan, dan wordt je geduld aardig op de proef gesteld. Heel frustrerend; ik weet het uit ervaring. Toch zou het in mijn ogen goed moeten komen. Gewoon nog eens bellen en, vrees ik, nog even geduld oefenen.

Ja joh, komt goed.

Ik maakte laatst op donderdag geld naar Engeland over, dat was pas dinsdagochtend geland.

Ik zou me meer zorgen maken om de niet-vermelde redials* die Calvo allemaal verkoopt.

*Maar dat probleem heb je waarschijnlijk niet met die moderne Tag.

2 likes

Inderdaad, kopers van deze juwelier kunnen rustig slapen. Na wat mailcontact met Chrono24 wisten zij me te vertellen dat het pakketje onderweg was en stuurde me het tracking ID van UPC door. Mijn Tag in onberispelijke staat ontvangen! Jammer dat verkoper me niet eerder wist gerust te stellen middels een kort mailtje. Maar eind goed al goed. Compra Venta leverde snel en correct dus een dikke duim omhoog.

Hartstikke goed; ben blij voor je. En nu maar genieten! :smiley: