Cuervo y sobrinas horloge

Hallo Allemaal,

Ik heb vandaag een horloge gekregen, een Cuervo y sobrinas. Ik denk jaren vijftig. Ik heb niet de tools om de case te openen, maar is er iemand die mij hier meer informatie over kan geven?

2 likes

Ik moet er nog bij vermelden dat de kroon uitsteekt, dit zal ik moeten laten repareren

Het uurwerk zit verdraaid in de kast; de wijzerplaat is niet “waterpas”. De stift zou gebroken kunnen zijn, kun je 'm er uit halen of zit-ie vast?

Wel een mooi horloge! Zal een klikdeksel zijn, minuscuul spleetje tussen het deksel en de kast, loswippen met een kastopener. (of een oud aardappelschilmesje, op eigen risico)

Met de zoekfunctie vind je wel eea over het merk.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Haha, inderdaad

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

http://www.havana-live.com/news/2014/07/22/cuervo-y-sobrinos-the-story-of-an-undervalued-havana-watch-manufacture.html

Prachtige klok! Deze dingen gaan inderdaad voor best wel wat weg, omdat het merk nog bestaat en vrij chic is.
Zeker in deze staat (en mits origineel) is hij wel wat waard.
De kast is verguld. En de kans is aanwezig dat zowel de kast, als de wijzerplaat opnieuw is opgemaakt (te zien aan de voor zijn leeftijd uitzonderlijk goede wijzerplaat, en geen onderscheid tussen hoofdplaat en subdials. Ook lijken de linker en rechtersubdials in lijndikte niet te corresponderen).
Het uurwerk is een handopwinder chrono. Vaak gebruikten ze Landeron 48 en varianten. Als je mazzel hebt tref je echter een Valjoux 22.

Om echt e.e.a. met zekerheid te kunnen zeggen kan een werkelijke aanschouwing uitkomst bieden.

Mvg.
Michiel