CvdK Ariadne chrono24

Met enige regelmaat volg ik het forum hier, met name op het gebied van de Nederlandsche horlogemakers. Fascinerend wat er in ons kleine la die gefabriceerd word!

Vanwege de verdere interesse speur ik ook Pinterest en natuurlijk de chrono24 app af! En dit bracht mij tot de volgende vraag:

Wat is hier aan de hand met de kroon en andere knoppen? Is dit een originele CvdK? Of waren de knoppen op dit jaar :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

goede vraag, pushers/kroon zullen wel vervangen zijn.

Het gaat hier om een origineel model alleen is dit de Ceres CK2 en dus NIET een Ariadne. Leuk om te vertellen is dat de Ceres CK2 mijn 1e mechanische horloge was. Toendertijd in 2005 nieuw gekocht bij AWCo voor 2500,- inclusief doos, papieren en officiƫle dealer garantie, als ik die prijs nu zie wat ze er voor vragen denk ik niet dat er ooit nog een Ceres bij komt bij mij eerlijk gezegd. :slight_frown: Daarnaast heeft deze een vrij basis/onafgewerkte rotor en geprinte cijfers ipv opgelegde, komt het zonder die mooie houten doos die je er bij kreeg en heeft het een aftermarket bandje, maar dan wel weer een gesigneerde C vd. K vouwlsuiting en gouden lunette. Ik heb de advertentie even opgezocht en er staat dat het een vraagprijs is dus als je jezelf even goed inleest in de Ceres dan zou ik gewoon een tegenbod doen aangezien dit model wat aangeboden wordt waarschijnlijk al ruim 10 jaar oud is!

Er is nog een mooi topic over waar veel info over deze modellen staat: Info over Christiaan van der Klaauw Ariadne en Ceres CK 2

2 likes

Ik denk niet dat CvdK veel nagemaakt wordt, daar is het merk relatief te onbekend voor en de techniek te ingewikkeld.

ik was ook niet bang dat het een namaak betreft. Daar is het merk inderdaad te klein voor. (maar goed, je weet nooit of er een overijverige Chinees ergens zit die zich verveeld :stuck_out_tongue_winking_eye: ) maar ik vond het gewoon vreemd dat een 2014 model met een aparte kroon getoond werd. Aangezien ze al een tijd van de mooie CvdK knop worden voorzien.

Blijkt dus iets anders in elkaar te zittenā€¦

@Jaap_Wim bedankt voor je antwoord!!

1 like