Damasko only (Deel 1)

Zerstören ? :wink:

Ja en dan “bück dich!!”

Hmmm… dat zou betekenen dat de modellen die mét ‘made in Germany’ tekst op de websitefoto’s staan, inmiddels aan de nieuwe voorraad toe zijn en die zónder tekst, nog de oude voorraad betreft?

dan heb je dus een beetje geluk nodig…

Zonder tekst ja, verder identiek.

Exact.

Damasko gebruikt volgens mij nergens een oranje secondenwijzer? Alleen wit/geel/rood/blauw?

Is dat deze band:
https://www.globalwatchband.com/genuine-kevlarr-watch-band-strap-20mm.html
Versmalt deze band ook naar 18? (qua sluitingruil)

Klopt

Ja dat is hem. Buckle size 18mm inderdaad. Welke sluiting wil je er op zetten, de originele Damasko sluiting?

stond in die tabel ja :robot:

Daar dacht ik aan ja. Hoogglans matcht niet zo.

De sluiting van de kevlar band is brushed, dat gaat prima.

De Damasko sluiting overzetten kan helaas niet, de doorn van die gesp is te klein voor de kevlar band, of andersom: de doornuitsparing in het korte eind van de band en de gaatjes in het lange eind van de band zijn te groot, dan heb je te veel speling.

Op de Hadley Roma cordura band kan het wel, dat heb ik ook gedaan (originele Damasko band altijd in de doos bewaard), dat is deze:

1 like

Duidelijk, thx

1 like

Tis nog niet zn drukke plaat dus beetje tekst kan er nog wel bij :joy:

Haha, zonde is het wel. Ik kreeg net van Isabelle hetzelfde bericht als @Hieronimus (vanaf nu op alle modellen - behalve de TI - de tekst, dus afhankelijk van de voorraad bij Damasko krijg je er eentje mét of zonder tekst) dus er komt net als bij Steinhart een run op de oude modellen denk ik :wink:

Wellicht heeft Benson Trade ze op voorraad en dus nog de beschikking over tekstloze exemplaren?

Mijn pensioengat wordt opgevuld, begrijp ik?

Zeker omdat jij eentje hebt met gele secondewijzer.

Ik krijg ook net reactie van Bensontrade terug, welke precies aansluit met de uitleg van Isabella :slight_smile:

Bedankt voor uw bericht.

Damasko heeft enige tijd geleden ervoor gekozen op alle horloges “made in Germany” te plaatsen. Momenteel vervangen ze alle wijzerplaten zodat in de nabije toekomst alle Damasko horloges met “made in Germany” op de wijzerplaat de fabriek verlaten.

Alleen “oudere” modellen hebben deze aanduiding nog niet, evenals de DA34. De DA34 zal echter in de nabije toekomst ook enkel nog leverbaar zijn met “made in Germany” op de wijzerplaat.

Helaas kan Damasko geen DA46 leveren zonder “made in Germany”…Sorry!

:sunglasses:

Double post

1 like

3 likes