Damasko only (Deel 1)

Godnondeju… Kap eens…
Door jou vanmiddag al op chrono enzo zitten kijken

1 like

Ik zit ook te kijken naar mijn inmiddels 5de Damasko :joy:

Moet zo’n ding ook niet weg doen steeds. Ideale bandenswapper, en die mis ik wel momenteel.

2 likes

Perfecte beater voor naast je Submariner

1 like

Perfecte beater voor naast je Patek

Ik heb minder spijt van jouw keuze. :grin:

Ik denk dat je gelijk hebt… Eens kijken hoe die Balaur bevalt in December. Als hij niet bevalt wellicht toch maar doorschakelen op een Damasko. Jammer dat December net samenvalt met het intrekken in mijn nieuwe huis, wordt lastig verkopen aan de directie :grin:

1 like

Welke heb je in gedachten?

Dan zou dat denk ik een DA36/36/38 moeten worden eventueel.

Dit vind ik een zeer geslaagde combi :thumbsup: …welk bandje is dat?

Hadley Roma cordura, grijs.

1 like

Dit lijkt mij een mooie strap voor mijn nieuwe DA46…

Etsy ChiliConCarne leather straps

1 like

Altijd een goede keuze. Had misschien wel wat spectaculairs verwacht/gehoopt. :wink: Dikke chrono of iets dergelijks

Ik houd van een rustige dial. Zijn maar weinig Chrono’s die ik echt mooi vind… Een El Primero en een Speedmaster schieten me te binnen, verder eigenlijk weinig.

Mooie klok. Veel draagplezier!

Is niet echt het toonbeeld van rustig, wat mij betreft. Maar ik snap je punt. Ik geniet nu even van mijn Calibre 16. :stuck_out_tongue:

1 like

Uitzondering die de regel bevestigd!

1 like

Ben ik aan het twijfelen geslagen vwb mijn DA46 bestelling om toch misschien voor de SS bracelet te gaan. Bensontrade geeft aan dat mijn order kan worden omgezet en Damasko de SS band kan bevestigen, en deze aanpassing geen gevolgen heeft voor de levertijd.

Naderhand willen kiezen voor de SS band is een ramp…je bent horloge weken kwijt. Dus beter nu meteen de knoop doorhakken. Betekent wel weer eur 600 extra en weet niet of ik het dat wel waard vind (blijft best behoorlijk aan de prijs voor een band, ook al is ie ice-hardened).

Voor afwisseling is de SS band natuurlijk perfect…kan ik kiezen voor SS of leer.

Shit…wat nu te doen!!! :astonished: :smirk:

2 likes

Die SS banden van Damasko zijn behoorlijk aan de prijs IMO, maar anderzijds hebben ze ook wel wat.
Op een DA46 zou ik er echter geen zetten - prijs band is gewoon te duur tov prijs van het horloge.
Op een DC66 of DC66si zou ik het eventueel wel overwegen.

1 like

Haha! Ik zeg staal!

De Damasko die ik binnen enkele dagen hoop te ontvangen is voor mij de ultimate beater/daily en als we goed de honeymoon fase doorkomen ook bedoeld als langetermijnbezit. Ik verheug me net zo veel op de aanblik op leer en er zijn meerdere banden onderweg, maar er zijn gewoon veel activiteiten waarbij ik staal prettiger vind. Met de stalen band erbij is hij voor mij breder inzetbaar.

Het ligt dus een beetje aan de manier waarop je hem wilt gaan gebruiken, en aan de rest van je horloges. Het is sowieso een geweldige band om te hebben, de band behoort tot de beste die te koop zijn.

1 like

Duur in verhouding tot het horloge inderdaad wel, maar zonder te in mijn geval, omdat ik hem gewoon vaker zal dragen met. Als het een horloge voor erbij is in een collectie met meer in hetzelfde genre zou ik het ook eerder “te” vinden.