Damasko only (Deel 1)

Iets wat ik nog niet terug heb kunnen vinden: wat weegt de metalen Damasko band?

Een Damasko staat op de shortlist, maar welk type en wel of geen staal staat nog niet vast.
In het algemeen vind ik een licht horloge wel prettiger dragen maar die stalen band is wel heul bad-ass. :sunglasses:

Een mede HF-er heeft zijn DA46 op ss band eens gewogen op mijn verzoek tijdje terug en hij kwam op totaal 163 gram. Dat valt m.i. alleszins mee.

Explore Eric Lone

Ja, dat was ik :slight_smile: Nog steeds erg blij met de stalen band. Maakt het g(eh)eel echt af!

1 like

Nice!

Staat (nog steeds) op mijn wishlist…

:wink:

Inclusief horloge 163gr. :grinning:
Dat is minder dan mijn Arctura die ik momenteel draag. Kijk dan wordt het interessant, stel dat, dan wordt de spaarpot wel een stuk lichter.
Bedankt, hier kan ik wat mee.
Als ik de DA42 als voorbeeld neem (ook leuk trouwens :wink:) Dan zou de band dus een gram of 65 zijn. Best licht volgens mij voor een stalen band.

1 like

6 likes

Ja valt reuze mee. Zelf vind ik tot zo’n 160 gram nog te doen. Veel meer en een horloge kan een eigen leven gaan leiden om de pols :smile:

Zo dat is een mooie combi man! :thumbsup: Welke cordura is dat?

1 like

Geen cordura maar canvas van @Ko-Banden

1 like

Ah I see… :innocent:

Gaaf!

1 like

DA36.0039 :sunglasses:

3 likes

4 likes

3 likes

Die band zou ook wel heel erg goed staan op mijn DC58 ;-).

1 like

Zo… ikke heb mijzelf een verlaat verjaarscadeau gedaan. Maar dan ben ik dan ook heel erg blij mee. Nou nog een koper voor mijn TW Steels :wink:

Het was een lastige keus tussen prachtige modellen, maar uiteindelijk is mijn keuze er dan ook een met 2 voordelen. Jaja, we komen er wel, ruhig he.

  1. Het ontvangen van een prachtige blijvende aanwinst.
    Ben @anon50762135EV niet :innocent:
  2. Het was niet nodig de portefeuille tot op het stof na uit te pluizen.

Dus vandaag aangekomen en uitgepakt de onderstaande beauty :heart_eyes:

14 likes

Jaaaaa lijpe shit ouwe! Welkom bij De Damasko Club. :de::small_airplane:

3 likes

Mooie keuze! Een DA38 wordt ook mijn beloning als ik mijn sneeuwmonster de deur uit krijg. Iemand wisselen? :wink:

Zou tof zijn, dan zijn er drie op HF :+1:

1 like

:older_man: bedankt.
Past ook mooi bij mijn blauwe auto.

1 like

4 als ik de anko kwijt ben :smile:

4 likes