Dan Henry 1964 Gran Turismo

Plaatje dan maar weer…nr 49 :stuck_out_tongue_winking_eye:

9 likes


Groetjes van nr 20

10 likes

Oef. dat is een mooi shot.

Back on topic: Het jeukt gigantisch en zeker met de donkere wijzerplaat zou het voor mij een deal zijn. Quartz, lekker makkelijk. Misschien een wat kleine maat. Die 19mm lugwidth is voor mijn gorilla-armen wat aan de smalle kant.

Het is dat ik echt, echt, echt even geen geld meer wil uitgeven aan horloges. Echt niet? Nee, echt niet.

1 like

Ik wens jullie succes met het maken van een keuze. :+1:

3 likes




Nummer 16 in het Blauwe gedeelte

9 likes

Nato erop en ik ben helemaal blij.

Nog even eentje op het ijzertje😜

12 likes

Raar genoeg heb ik er zo weer niets mee. Ik vind die “rijstkorrel” band niet leuk. En (reverse) panda is blijkbaar ook mijn ding niet.

Hoe zit de band?

Het is natuurlijk muggezifterij, maar eigenlijk hoort daar een plexiglaasje op, en geen “saffier-gecoat” mineraalglas.

Aan de andere kant, een meca-quartz uurwerkje is altijd leuk, en een mooie mix tussen modern en traditioneel.

Bij Dan Henry als merk heb ik een beetje een dubbel gevoel; mooi dat ze de oude designs in ere houden (of hommages produceren, het is maar hoe je er tegenaan kijkt), maar in hun marketing presenteren ze de horloges als “vintage watches”, en dat zijn het natuurlijk niet.

Met andere woorden; mooi en leuk, maar ik heb er nog geen warm gevoel bij.

1 like

Zet het woordje “New” voor vintage watches en je probleem is opgelost.

2 likes

Het bijgeleverde leren bandje vindt ik persoonlijk wat te dun maar is daardoor wel erg soepel.
De stalen band zit goed en is ook erg flexibel en geeft het geheel n.m.m net iets meer aanwezigheid

Meestal bekijk ik alleen of ik een horloge mooi vind en of het ongeveer de juiste prijs heeft t.o.v. “de rest van de markt”. Dat maakt het leven verfrissend simpel.

Aan de andere kant zou volgens die theorie een Invicta Pro Diver auto van +/- €140,- niet per sé een hele slechte aankoop zijn. Oh, well…

1 like

Wat een heerlijk formaat (that’s what she said). Maar even alle sillyness daargelaten, het klopt wel echt… fantastische proporties :sunglasses:. De BoR is overigens erg leuk en comfortabel.

13 likes

Dit is de mooiste kleurstelling in mijn ogen. Ziet er goed uit.

3 likes

Thx! Vond dit ook de gaafste kleurstelling. Alhoewel de reguliere panda ook gaaf is.

Nog 1 wristshot van deze leuke new vintage tijdens de file…die 38mm is inderdaad een mooi formaatje. Dacht even dat hij wat te klein zou uitvallen.

11 likes

Hoe zijn julie erin geslaagd om die bracelet in te korten? Bij mij pakt geen enkel schroevendraaiertje op die dunne ondiepe groefjes. Of is dat voor de sier en moet je de pinnen er gewoon uitduwen?

Ding is overigens best ‘bling’, wennen als je geleefde vintage gewoon bent.

1 like

Je moet die pinnen er gewoon uitduwen, het zijn geen schroeven. Ik heb er een handig gereedschap voor, maar moet met schroevendraaier ook lukken.

Ja lap, waarom maken ze er dan groeven in net alsof ze uit te draaien zijn, heb er een bergeon op kapot geduwd :stuck_out_tongue:

Dank voor de confirmatie.