Dao's dagje Amsterdam: Rolex, Grand Seiko, Oris, Omega, IWC

Leuk verslag! Over de GS ben ik het 100% eens met je vrouw :smile:

Als je van een blauwe wijzerplaat houdt, kijk dan ook eens naar de Tudor BB41 of Halios Seaforth!

8 likes

Leuk om te lezen …

1 like

Ik ga om 16.00 dicht op zaterdag.
Ze komen maar optijd, of niet.
:v:

Grappige vind ik dan ook dat je er boos om bent. Want jij doet een dagje Amsterdam en wil horloges kijken. Niks kopen waarschijnlijk. Alsof de winkier een toeristische trekpleister is.

Jammer dat je niet even binnen hebt kunnen kijken. Maar als je wat wil kopen bij die winkel ben je tijdens de openingstijden vast weer welkom…

Maar vintage is niet je ding schrijf je. So why bother.

9 likes

Düsseldorf elke dag tot 20:00 geopend. Ook zaterdags. Tijden veranderen. :grinning: Heel veel juweliers, zowel AD als grijs. En je loopt met een veiliger gevoel over straat als je een duur horloge draagt. Iets wat tegenwoordig in Amsterdam helaas niet meer zo is.

4 likes

Leuk verslag en dito fotos :ok_hand:

1 like

Mooi verslag en de GS gaat steeds meer in mijn hoofd zitten. Wat zijn ze mooi😍

1 like

Zeker, ik ook. Nee, en ik ben dan ook meteen zo ver dat als ik niet zo fijn behandeld zou worden, ze de horloges ergens mogen steken waar de zon niet schijnt. :stuck_out_tongue:

Ik weet het. Daarom vind ik het ook zo irritant dat de gedachte toch bij me op komt. Maargoed, andere mooi afgewerkte GS’sen heb je volgens mij ook wel voor een paarduizend minder.

Klopt… precies toen ik hem om deed wist ik wat ze ging zeggen :joy: je kan de klok erop gelijk zetten :crazy_face:

Zonde, je kan je poen beter in een horloge steken :nerd_face: Nee ik zou echt op moeten zoeken waar de wallen zijn, ik ben er niet expres omheen gelopen. Al is het misschien niet de beste plek voor een baby.

Thnx! Ja te dure pepernoten van Van Delft en een zwarte doek om over de kinderwagen te leggen zodat de baby kon slapen :stuck_out_tongue:

Was het ook! Nee, gek genoeg niet. Als ik 2u achter mijn vrouw aan moet strompelen voor kleding ben ik kapot, maar nu na deze dag helemaal niet. Haha ligt ook aan mijn lieve vrouw en vrolijke baby. Die eerste heeft genoten om mij zo als een blij kind te zien de hele dag, de tweede kan met haar 9 maanden gewoon in de kinderwagen slapen als het moet, zelfs over de stoepen en slechte straten van Amsterdam (of juist dankzij, misschien). Hoo en verkeerd mijn uitmuntende daddy en husband skills niet.

Ging prima dus :smiley: mag ook wel, over paar maandjes nemen we haar op sleeptouw in een reis door China, dus een dag door Amsterdam is dan een beperkte oefening.

Hee… doe dat niet man. :roll_eyes:
Sjongejonge. :zipper_mouth_face:

:rofl: Ik keek wel hoe ver ik kwam, maar toen ik daar 17.03u met andere boze (potentiële) klanten kwam baalde ik wel. Alles was gewoon nog druk en levendig, 10 minuten omlopen, ineens een dichte deur.

Ik ook, maar was echt heel nice. Leuke dame, ergens achterin de 20 denk ik en nog vrij recent alles geleerd over horloges, op cursus geweest bij Rolex en Tudor enzo, nu halfjaartje bezig. Misschien was ze daarom zo aardig (nog). Bij de andere collega’s hielp het vooral toen we onze baby uit de wagen haalden, in ieder geval de vrouwelijke collega’s daar had je ineens aanspraak mee :sweat_smile:

Was leuk.

Mja klopt wel, een aardige jongen, student die het als bijbaantje deed. Hij deed het prima hoor maar het maakt het allemaal toch wat minder leuk (net als de pensionado bij Oris trouwens, de eigenaar deed het natuurlijk veel beter). Maar ik snap ook dat ze niet voor iedere horlogegek een kenner in de winkel zetten, voor het overgrote deel van het winkelend publiek zal het prima zijn.

Goeie vraag. Horloges kan ik echt waarderen, ongeacht de prijsklasse. Ik heb voor het eerst een Komandirskie onderweg :sunglasses: Die ik na binnenkomst overigens in het geheel in een bak zoutzuur gooi, maar dat terzijde. Maar de horloges die ik heb omgehad van Rolex en GS, mán wat een prachtingen. Maar €6.000 mensen komop…is dat het waard? Zit daar niks leuks onder? Ik vind het wel een hele grote stap. Misschien eens een goedkopere GS. Of een Oris, ik vond ze leuk, maar niet allemaal geweldig. Een duurder horloge gaat er vast nog komen, maar ik heb hem nog niet gezien. Ook omdat beelden die ik van sommige horloges had compleet omver zijn gegooid. Passen is belangrijk.

Moet ik het nou echt uitspreken? Natuurlijk ben ik niet boos (wel teleurgesteld) en neem de winkelier toch niks kwalijk :joy: Niet alles te serieus nemen, dacht dat het wel duidelijk was. Maar om een goede padvinder te zijn zal ik de volgende keer de tijd vooraf de tijd checken en het hier opschrijven, goed?

Ik sta altijd open voor nieuwe inzichten. In de vitrine van Awco dacht ik nou… dat ziet er dan wel weer goed uit! Dus ben heel benieuwd hoe het binnen verder zou zijn gegaan!

Prettige zure zondag verder trouwens, lasteraar. :kissing_heart:

14 likes

Maar wel lekker dagje zo zeg. Lijkt mij ook leuk om een keer alles systematisch af te gaan en een hele dag in het teken van horloges te hebben. :sunglasses::+1:
Was je alleen of was vrouw lief ook mee? Echt een topper als ze naar alles mee is gegaan trouwens!

1 like

Volgens mij zit hier wat persoonlijke frustratie, maar je tipt een interessant punt aan. Hier is hoe ik daarover ben gaan nadenken.

Vroeger stond het me tegen om een winkel in te gaan, wetende dat ik toch niets ging kopen. Zelf vond ik het nu anders. Ik ben allereerst gewoon eerlijk geweest dat ik een horloge-enthousiasteling ben, op HF zit, en me gewoon eens wat aan het oriënteren ben op duurdere modellen. Geen winkelier die daar raar van op keek en ze hielpen me er niet minder om. Ook al wisten ze dat ik niet ging kopen. Misschien niet vandaag, maar een volgende keer wel. Mede afhankelijk van het prijsverschil elders, maar vooraf zou ik zeggen dat ik nooit iets bij Gassan zou kopen, nu weet ik dat niet zo zeker meer, het was in ieder geval prettig en zou er zo weer terug komen. Voor iets unieks en iets dat je in het echt moet zien, zijn Avw en Awco echt de plekken om naar terug te komen volgens mij. De Oris eigenaar was wat mysterieus, maar verzekerde me dat het de moeite waard was om bij hem te kopen. Geen idee wat hij in de aanbieding deed, maar wie weet.

Het is wat cynisch om te stellen dat je daarmee naar de winkel komt als toeristische trekpleister. Ik ben er niet voor niets 10min met vrouw en kind voor omgelopen. Maargoed, je zal het misschien te vaak hebben meegemaakt.

4 likes

Ja met vrouw en baby toch :grinning: Zeker, ik heb dan ook een topper als vrouw!

2 likes

Leuk verhaal!

1 like

12 likes

Leuk man jou snoepreisje!

Doe je goed.
Het is altijd persoonlijk en een moment opgave hoe je een winkel kan ervaren.

Er zijn altijd uitzonderingen , Gassan is in mijn ervaring altijd op en top!
Oris Boutique heb ik ook werkelijk nog nooit een minder momentje bij ervaren.

De rest geen idee, van het pad af kan ik je E van Baal in Nijmegen zeer aanbevelen. The best in mijn ervaringen.

Je koopt tenslotte iets speciaals, wat van waarde en daar hoort de perfecte beleving gewoon ook bij.
Van hoe je welkom geheten wordt tot aan hoe ze de deur voor je open houden bij vertrek. Het kopje koffie of zelfs een lekker glaasje whiskey tot aan de slappe klets over en weer. Alles moet geweldig zijn bij de aanschaf van een horloge.

Nee, absoluut niet.
Maar toch… toch die maar…maar maar maar…
Sja, prachtig is het wel, eenmaal om de pols ben je die belachelijke hoge prijs zo weer vergeten en is het echt wat moois en iets waarvan je veel zal genieten.

Uit jou pas ronde vind ik om jou pols de 65 het allermooist!

1 like

Tnx, mooi verslag!

Flauwekul toch ? Als je geld uitgeeft koop je toch wat je het mooiste vind ? Je koopt het voor jezelf toch ?

1 like

Mijn big crown pointer date was aan het begin echt niet heel donker brons/koper kleurig, komt dus misschien door het licht inderdaad :slight_smile: !

1 like

Het is eigenlijk wel een beetje raar dat het je verwonderd dat Gassan de rode loper voor je uitrolt. Voor iets dat ook maar neigde naar minder zouden ze echt mijn pijp kunnen opblazen. Zij kunnen zoveel verdienen door mensen te behandelen zoals ze jou behandeld hebben. Niet meer dan logisch. Je ziet al vrij snel of iemand oprecht is in zijn toenadering, en als ik dat niet zou voelen bij een zaak als Gassan dan zou ik echt meteen rechtsomkeert gaan.

Voor wat betreft AWCO; ik vind zaterdag 17:00 gesloten niet eens zo vreemd. Er is meer in het leven dan werken. Dat geldt voor de eigenaar, maar zeker ook voor het personeel.

Klinkt als een mooie dagje al met al. Ik ben benieuwd of het je heeft beïnvloed tot het kopen van een nieuw horloge.

2 likes

Dat lijkt mij zeer zeker altijd zo.
Maar kijk ik naar mij zelf, ik ben geen merken man, boeit mij 0 wat een ander vind.
Alleen een seiko van zoveel geld voelt een beetje als een Lada van een ton.

Ik zou het dus ook niet snel uitgeven aan iets waar Seiko op staat… Hoe mooi het dan ook mag zijn.

2 likes

Wat heb je dat weer goed georganiseerd aangepakt. Wat heerlijk te lezen met welke dilemma’s je te maken hebt gehad tijdens dit dagje uit. Ik snap je volkomen, maar is inderdaad wel gek hoe ons gevoel werkt. Als je in een hypothetisch geval blanco op je gevoel naar een horloge zou gaan zoeken en een keuze zou gaan maken, zonder de prijs te weten, wordt smaak ineens de belangrijkste trigger en ga je voor de GS. Maar inderdaad raar dat het in je hoofd anders werkt. Rationeel heb je helemaal gelijk, 6K voor een Rolex, wat je voor minder al niet kan kopen. Maar toch, dat gevoel hé.
Heel leuk te lezen hoe makkelijk je al die winkels bent binnengelopen. Vind dat zelf altijd nog wel een dingetje zomaar een sjieke horlogewinkel binnen te lopen, te gaan passen en vervolgens ze alleen maar te bedanken voor de aandacht. Maar met jou ervaringen toch maar eens proberen. Thanx man.

1 like

Altijd perfecte bediening, ook al zijn er 30 klanten binnen in de zaak. Er loopt ook denk ik een mannetje of 15 rond.

Precies @jurk :joy:

Ja, maar

Deze gedachte kriebelde toch ook in mijn achterhoofd, best irritant :stuck_out_tongue:

Ik geloof je! Wat het best lastig inschatten maakt. Prachtig verder hoor. Maar hoe dan ook, niet het wauw gevoel dat ik erbij had verwacht. Bij de 65 wel meer trouwens.

Dat is het ook! Zit vaak tussen je eigen oren + inschatting dat ze de hele dag ‘kijken kijken niet kopen’ zien gebeuren… anyway, daarom gewoon eerlijk aangeven, en deze mevrouw deed niet uit de hoogte, anderen mss wel en dan zou ik ook gauw weer weg zijn.

Tuurlijk. :+1:t2:
Al zou ik verwachten tot 18.00u zoals de andere winkels. Anyway, ik weet het voor een volgende keer.

Heel herkenbaar @DirkT! Dankjewel. Het was een drempeltje (voorheen) maar dus niet nodig.

2 likes