Dao's dagje Amsterdam: Rolex, Grand Seiko, Oris, Omega, IWC

Die zijn inderdaad zwaar onder de maat… moest die dude zo ongeveer alles uitleggen haha. Heb zelfs andere klanten uitleg gegeven terwijl ie iemand anders hielp…

4 likes

Dat dus

2 likes

Mooi verslag. Bij de Seiko Boutique wil ik ook een keertje langsgaan. De dikte/hoogte van de GS modellen staat me alleen een beetje tegen. Al heb ik er nooit één in het echt gezien. Wat vond jij daar van?

Die eerste Rolex OP, is die niet 36mm?

1 like

Die zien jou vast graag terugkomen daar. :grin:

2 likes

Geen idee wat je bedoelt, vind je ze te hoog? Ik vond ze echt precies mooi, niets uit balans.

Twijfelde ik ook over, zo zag het er niet uit, volgens haar was het zo. Overigens geen verstand van de uitvoeringen waar deze in komen.

Toevoeging trouwens over @OrisBoutiqueAmsterdam, dat was de enige plek waar ze wat meegaven:

15 likes

Leuk om te lezen, de trip naar Amsterdam. Als ik in Amsterdam ben maak ik ook een soortgelijk rondje. Vanuit het oosten van Nederland is er echter ook gemakkelijk een trip naar Düsseldorf of Köln te maken. Daar is toch heel wat meer te zien dan in Amsterdam. En een goede lunch is daar ook beter en een stuk goedkoper!

9 likes

Hebben we het nog niet over parkeren :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Beste, maar dan moet je ook met de trein gaan. Vanaf Arnhem kost een retour Düsseldorf met vervoerder Abellio 3 tientjes. Naar je auto hoef je niet meer om te kijken en je kan ook nog een glas Altbier drinken.
Overigens, ik parkeerde mijn auto een keer in Amsterdam in de parkeergarage nabij het Stedelijk museum. 4 uur kostte 48 euro…

3 likes

Een verslag van een dagje horloges kijken is altijd aardig om te lezen. Bedankt voor het delen en ik hoop dat je het helpt in je keus. GS is heel erg mooi, maar mist (helaas) de naam en modelcontinuïteit.

1 like

Die uitvoering heb je helaas niet in 39mm

1 like

Ik zag het verschil al niet :joy:

Tip: dagkaart Parkeergarage centrum Oosterdok, online dagkaart kopen voor €5 (ja echt) en 5min afstand van Centraal Station. Vanaf daar alles goed te lopen. Zelfs goedkoper dan allerlei P+R opties. Misschien tijdelijk, dat weet ik niet, ze waren aan het verbouwen geloof ik. Maar beste optie.

3 likes

Dagje Amsterdam, leuk hoor.
Bedankt voor het delen van je verslag.

1 like

@Rolopalooza lees je mee? Zo houden we ook geld over voor de Mac.

3 likes

Neen, dit is niet alleen persoonlijke frustratie van David @lasteraar

Ik zit sinds 4 jaar ook in de brillenbranche als bedrijfsleider (David is eigenaar dus heeft helemaal “recht van spreken”). Daarvoor heb ik zo’n 20 jaar in de B2B branche gewerkt met ook veel direct klantcontact.

Ik ben me KAPOT geschrokken van de schandalige wijze waarop sommige klanten (dus B2C) menen winkelpersoneel te kunnen behandelen / bejegenen. Ik ga maar geen voorbeelden geven maar kan er onderhand een boek over schrijven. Wat David schrijft is gewoon harde praktijk.

Vooruit, toch een van de nog vriendelijkste voorbeelden dan: mijn winkel sluit om 17.00 uur op zaterdag. Paar weken geleden komt mevrouw binnen (die vaker komt, ook doordeweeks) om 16.54 uur en eist dan nog een oogmeting (die maar zo 15 minuten kan duren met goede anamnese), uitgebreid montuur- en glasadvies en complete brilbestelling. Het is al eerder geschreven in dit topic: (winkel)personeel heeft ook een leven. Als je ziet hoe er dan gereageerd wordt… Wat David zegt: laat ze maar op tijd komen, anders wordt het je nog kwalijk genomen ook als je er wat vaart achter zet.

De motto’s van veel consumenten zijn helaas tegenwoordig: “ikke, ikke, ikke” en “neen is geen antwoord” en als dat niet heel rap “ja” wordt, wordt ik boos en dien ik een klacht in bij uw hoofdkantoor.

Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet…

On topic: leuk verslag van de Amsterdam Tour en de ervaringen bij de Seiko Boutique herken ik (neen ik kwam NIET vlak voor sluitingstijd binnen…)

7 likes

Dan maar je beleid aanpassen en bijv vanaf half uur voor sluiting geen metingen meer. Dan kan je dat ook gewoon afwijzen als ze later er nog om vragen.

Doe je dat niet, dan niet zeuren en je 100% inzetten… als is het 1min voor sluitingstijd .

Eens…

4 likes

@emveezet voor alle goede orde, ik neem de winkelier niks kwalijk he, baalde gewoon dat hij al dicht was :joy: hoe ik het hier bracht was hooguit ludiek bedoeld, wist niet dat het zo gevoelig lag en geloof je praktijkverhaal helemaal :+1:t2:

Zo. Horloges.

2 likes

Help even…is die eerste blauwe OP een 39mm model?

1 like

Dat is ook terdege het beleid (we moeten tot max. 15 minuten na sluitingstijd ONbetaald doorwerken, daarna niet meer) maar geloof me nou maar, het wordt gewoon niet geaccepteerd en leidt tot onplezierige discussies.

Dat heb ik gisteren ook weer gedaan, ging om 17.30 uur naar huis na leuke klanten geholpen te hebben die om 15.30 uur (de laatste) afspraak hadden. Geen enkel probleem, graag gedaan!

1 like

Dat zei ze, maar ik zag t verschil niet en het werd hier net ook betwijfeld

1 like