Dark age van de horlogehobby

Ik zit in en vergelijkbare situatie na mijn vakantie op Bali ineens afgekickt.

Nu ook al geen zin meer om aan horloges te werken,
Maar nog niets verkocht, draag nog steeds de Makara.

Ik houd dit topic in de gaten dan weet ik wat er komt?

1 like

Nou, welkom terug. Ben van na jouw tijd hier.
Er zijn heel veel manieren om deze belangstelling/hobby te beleven, leuk om over de jouwe te lezen.
Ik vind er niets raars aan, je bent gewoon goed af zo.
Langdurig je eigen horloge als het ultieme horloge beleven is een ideale situatie. Je hebt dan alleen
wat minder aankoopverhalen te delen op het forum. Kan me ook voorstellen dat je dan niet elke week op WRUW draden gaat posten met dezelfde MM. De belevenis is minder op het flipperen gericht. Niets mis mee!

1 like

Leuk verhaal en zeer herkenbaar voor velen, lijkt mijā€¦:grin:

1 like

Welkom terug, mooi verhaal enā€¦ het gaat echt nooit helemaal over!

1 like

Urghh, het begint toch wel weer heel erg te kriebelen :sweat_smile:

Alle enthousiasme en alle mooie horloges blijven toch erg verslavend werken :wink:

Edit: Bij deze een foto van de Marinemaster :smile:

8 likes

Leuk om te zien dat het h-virus niet helemaal verdwijnt. Hopelijk kun je er weer op meer manieren van genieten.

1 like

Welkom terug!

Jouw MM herinner ik me nog wel, voor zover ik weet de enige op het forum. Stukken mooier dan de re- reissue!

1 like

Sterker nog, ik vermoed de enige in Nederland en ƩƩn van de zeer weinige in Europa :smile: Ik denk dat van de 500 horloges minder dan 50 Aziƫ hebben verlaten (en dat schat ik het nog royaal in) :wink:

Daarom gaat deze ook nooit meer weg, hij is echt volstrekt onvindbaar. Als je zoekt op SBDX003 dan is deze na eind 2011 misschien nog drie keer aangeboden, waarvan geen enkele keer vanuit Europa.

Naast dit horlogeforum ben ik ook lid op TZ-UK en de afgelopen 4,5 jaar (want het is alweer zo lang geleden) heb ik meer dan 10 verzoeken gehad om deze te verkopenā€¦ verzoeken waar ik helaas niet op in kan gaan :smile:

Groot gelijk :thumbsup:

1 like

Prachtig. De MM blijf een geweldig horloge.
Ik weet alleen niet of ik persoonlijk het bedrag zou neertellen voor een Seiko.

Mijn Seiko monster vind ik van super kwaliteit. Vraag me dan af hoe goed deze Seiko wel niet moet zijn.

Jij kan het vergelijken met Rolex, Zenith & Omega en dan vind ik het gaaf dat dit horloge the one is.

1 like

Ja, zo stond ik er dus ook in, zoā€™n 4,5 jaar geleden. Kun je nog teruglezen in het voorleestopic van dit horlogeā€¦:confused::blush: Maar inmiddels, vele Seikoā€™s verder, ben ik dusdanig ernstig besmet met het virus, dat de Marinemaster het enige horloge is waarbij ik me kan voorstellen dat ik een nog 'ns dergelijk bedrag uitgeef.:wink:

1 like

Wat gaaf, die rust! Het is een gevoel dat een hoop van ons graag zouden willen beleven, ik in ieder geval wel. Soms kom ik in de buurt maar dan kriebelt het toch opeens weer. Dat het gevoel van een MM300, en dan helemaal zoā€™n ultieme versie, kan komen snap ik helemaal. Het is misschien niet ieders smaak maar ik vind hem geweldig.

1 like

Fantastisch verhaalšŸ‘
Herken wel wat zaken :neutral_face:
Ben benieuwd hoe dat verder gaat.
Veel plezier toegewenst iig.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Mooi om te horen en een erg heftige conclusie dat dit het horloge is wat tussen al die toppers ertussenuit sprong. Moet hem toch een keer in real life zien.

Je hebt nu wel lekker rust en dat zijn er niet veel hieršŸ˜œ

Niet dat ik er een wil maar ben wel echt benieuwd nu naar de afwerking, kwaliteit etc.

1 like

Rust, RUST?! Ik ben weer helemaal verslaafd :sweat_smile:

Zo zie ik nu de oervader van de Marinemaster op eBay staan: http://m.ebay.nl/itm/172187144016

Ziet er wel heel fraai uit hoor.

Daarnaast de afgelopen dagen eens bezig geweest wat ik verder interessant vind en ik vrees dat ik zeer binnenkort een juwelier in het zuiden van het land moet gaan bezoekenā€¦

JLC Master Compressor Navy SEALs Diver:

JLC Master Control Date:

Rolex Submariner 116610LN (ik had de LV, oftewel de groene Hulk)
http://rolexguide.com.hk/wp-content/uploads/2013/10/116610LN.jpg

Zoveel mooisā€¦ Maar de vraag blijft dan nog steeds: gaat de SBDX003 hiermee van mijn pols af? Ik vermoed dat het met de 6159-7001 kan gaan gebeuren, mits deze helemaal origineel is (ik heb er al achter aan gemaild om dit te verifiĆ«ren). Bij de Navy Seals en de Submariner zie ik dat ook wel gebeuren (al was dit bij de Hulk niet zo, maar dat kan door de groene plaat zo zijn geweest). De Master Control zou potentieel mā€™n enige dresswatch worden, iets dat ik al minstens twee keer heb geprobeerd (Grand Seiko SBGH001 en Omega Seamaster Cosmic 2000 uit mā€™n hoofd). Helaas was dit twee keer zonder succes. De Master Control is op plaatjes echter wel erg fraai. (Ik heb bewust andere plaatjes gezocht dan die van de bewuste juwelier, wordt vast niet op prijs gesteld als ik dat wel zou doen :wink:)

Daarnaast droeg ik de meeste andere horloges zelden omdat ik destijds altijd fietste, nu reis ik vrijwel uitsluitend met de auto waardoor ik niet bang hoef te zijn dat ik al fietsend horloges beschadig.

Wie redt mij uit deze kwelling? :sweat_smile:

1 like

Oh ja, jouw MM had een roemruchte vorige eigenaar herinner ik me nu. :smile:

Hij was een meesterflipperaar of bedoel je iets anders? :wink: