Data-lux lcd 120

Waarom zou de LM niet origineel zijn?

Zo staat hij op Marktplaats:
Vintage Seiko 5606-8040

Zie ook niet wat er fout is aan de Seiko LM. Toelichting dus op prijs gesteld :wink:
Want zo leren we…

De LM is m.i. gewoon correct. Let goed op het instellen van de dag en datum, nooit rond middernacht doen, dan knapt er een plastic tandwieltje, zwak punt van de 56xx calibers.

Bedankt voor de tip

Nog even over de Seiko 5 uit deze discussie, ik was net bij een juwelier heb ik een foto daarvan laten zien of hij kon zien dat hij origineel was. Dit kon hij niet zien zo, maar zei hij seiko horloges worden niet nagemaakt, dit gebeurd alleen bij Rolex enz.
Ik had de Seiko 5 al terug gestuurd, maar volgens de juwelier had ik hem beter bij hem kunnen controleren, daar zit wat in natuurlijk maar ik was toch overtuigd van de kennis op dit forum. ???
In iedergeval ik heb nu de Lord Matic uit 1974 waar ik heel blij mee ben want ik ben uit dat jaar, ik ben 2 maanden ouder dan dit horloge:relaxed:

Helaas moet je dan eerder twijfelen aan de kennis van die juwelier. Seiko’s worden 100% zeker wel degelijk nagemaakt, voor een Indisch “horlogemaker” levert dit dik geld op. Ik heb hier ervaring uit eerste hand mee, op mijn werk werken veel indiërs en omdat ze weten dat ik gek ben van horloges brengen ze al eens iets mee om te tonen.

Seiko horloges worden zeer veel nagemaakt. Net zo als de goedkoopste Casio LCD horloges. Een juwelier die dit niet weet zou eens op dat nieuwerwetse “internet” moeten kijken.

Linkje naar YouTube:

Fake Seiko 5 watch from India

Pfft, is toch hele grote markt.
Op diverse sites is hier al eens over geschreven.
http://forums.watchuseek.com/f21/fake-seiko-feiko-alert-educational-pics-250305.html

Zou bijna geen horloge meer durven kopen, buiten officiële dealer om…:confused:

Ik heb dit horloge schoon gemaakt wegens batterij lekkage er is nu wel beeld maar er klopt niks van.
Iemand nog een idee of een ander binnenwerkje?
Groetjes Jeroen

Hallo Jeroen,
Mbt jouw Data-Lux: het draagt een erg eenvoudig (qua bouw, niet vwb de chipset en haar functies) en kwetsbaar uurwerkje dat helaas niet in verhouding staat tot de kwaliteit van de Japanse merken uit dezelfde periode en die daarvoor. Zoals Martijn al zei; een ‘Hong Kong’ module.
Daar moet wel bij worden gezegt dat, ondanks de inferieure kwaliteit, deze Hong Kong werkjes vaak veel leuke features hadden en dat ook de layout van de LCD display niet onder deed voor de betere merken (is mijn mening). Dus wat dat betreft: petje af voor de Hong Kong chinees.
Vergelijk het maar een beetje met de (meeste) Chinese smartphone rotzooi die tegenwoordig op onze markt wordt gedropt: inferieure kwaliteit, maar toch leuke features en qua uiterlijk in eerste instantie erg aantrekkelijk.
Het vinden van een vervangend werkje zal moeilijk zijn. Ik heb ergens nog een zak Hong Kong quartzen liggen en zal eens voor je gaan kijken.

Ik vind dat je een goede smaak hebt (voor LCD en Japanees), het onderscheid ga je nu vast zeer snel maken. Alvast heel erg veel plezier en genot van deze ontluikende hobby!

Hallo Ernst,

Bedankt voor je reactie, ik begrijp het beter nu.
Het leek mij leuk om hem weer werkend te krijgen. Gelukkig heb ik nog genoeg andere leuke horloges.

Groetjes