Datejust Battle: 16013 vs 16030

1lobi :revolving_hearts:

Mag wel hoor, geen probleem :sunglasses:

Leuk geschreven man, ik voel vooral dit:

Daarom ga ik toch lekker zonder gêne voor een geelgouden Day-Date in het begin van 2019. Die we dan uiteraard even gaan ruilen…van een zaterdag tot een zaterdag :full_moon_with_face:.

Hier nog wat plaatjes van de DJ’s:

10 likes

Een TT DJ moet je keihard rocken, doe je dat niet dan wordt het al gauw een beetje meh. Dus ik sluit me aan bij je keus voor de 16030, ik trek dat rocken niet meer…

Leuk stukje!!!

2 likes

Ik vind ze allebei top. Het liefst zou ik ze dan willen afwisselen, maar dat zou dan weer wat overdreven zijn.

1 like

Beide mooi. Goed verhaal!

Mooie vergelijking, al zou ik ook gaan voor de TT. Maar dat komt vooral door de fluted bezel. I’m a sucker for fluted :drooling_face:.

Ronduit kut na de eerste midweek. Je wil niet dat ik een review schrijf, geloof mij.

Dat zou hetzelfde zijn als @Fate_Amenable_To_Change zijn GS afpakken en hem een maand met een Submariner rond laten lopen voor je hem vraagt om zijn relaas.

Dit dus.

Ik heb geprobeerd om hem iets op te fleuren:

Hij is natuurlijk gebouwd als een tank, maar als je er Seiko op had gezet had ik je ook geloofd.

Het blijft voor mij hetzelfde, ik wil meer flair. Ik geniet van dat gele goud op de pols en deels zit het ook tussen de oren, ik wil zien waar ik voor betaal en zal nooit van mijn leven meer dan 4000 uitgeven voor een stalen horloge.

Ik ben gewoon een edelmetaal-kinda girl :nail_care:

@SwedishChef had wel een goed punt. Zo’n TT valt niemand op in het dagelijkse leven. Als je erop let…sure, maar dat zijn alleen wij. Het is niet alsof je er ineens uitziet als trailer trash, prima te rocken bij elke outfit.

14 likes

Heel leuk neergezet Siedo! :+1:t2:
Ik zou zelf voor de 16030 gaan, staal vind ik mooier.

1 like

Ja, dat klopt. Dat heeft geen zin, vind ik. Een enkele DJ is genoeg, gewoon een keuze maken.

Dat is mijn verloofde. :wink:

Ik voel oud… Opeens…

Die staat. :+1:

3 likes

Dan draag je zelf de DJ als een opa.
Hij hoort losjes te zitten, enigzins schuivend over de pols. Complimenten aan je a.s. vrouw, zij begrijpt hem.

2 likes

Leuk stuk man, kan ze helaas beide niet bekoren… doe mij die explorer maar. Alleen dan wel zonder afgrijselijk gele band

1 like

Strak zitten voorkomt rek op de band.

:joy::joy:

1 like

Goed verhaal, wil je je explorer nu ruilen tegen mijn Seiko 5je?

Grapje, leuke manier om andere horloges te leren kennen, en het levert leuke reviews op

1 like

Leuk verhaal @SwedishChef! En leuke constatering dat het eigenlijk wel meevalt qua ‘of je er mee weg komt’ wat betreft tt/geelgoud.

Btw @HanDavinci als je nou die foto’s ziet… is het dan net of iemand pics online zet van hoe die je vriendin uit elkaar trekt, of valt dat wel mee?

3 likes

Nee. Dat ligt niet aan het Vijfje. :wink:

2 likes

Leuk verhaal. Maar op zeker moment ga je toch erg rare dingen zeggen. :slight_smile:

Hier, bijvoorbeeld:

Ik begrijp je punt wel hoor, die twee DJ’s zijn eigenlijk wel onder de radar. Klein, niet al te lomp, discreet en gekleed. Maar ze zijn zeker niet voor iedereen. :point_up: :wink:

Maar even serieus, vinden jullie met z’n allen die rare, goedkope, rammelende gevouwen rotbandjes met die slecht zittende blikkerige end-links niet een probleem?

Onzin. Het is gewoon een mooi discreet 36mm horloge. Keihard rocken? Wat zijn dat voor rare uitspraken? Ben je aan het leren voor instagram-meisje of zo? Het is geen gucci tas.

9 likes

Weet ik wel, zou je voor gek verklaren als je het wel zou doen

1 like

Ho ho, het was het idee van Han.

Ik herken me daar niet in. Was jij overigens ook niet erg gecharmeerd van mijn DJ toen je die zag?!

1 like

Jazeker wel.

De head.

Absoluut de head.

En dan gewoon zo’n 75-175 ballen in een goeie leren band investeren. :slight_smile:

1 like

Kan ik mee leven.

1 like