De G-Shock steel mid-size series... Hoe mid size zijn deze?

Ik ben van plan om een G-Shock aan de collectie toe te voegen. Ik wil echter een analoge en ben erg gecharmeerd van de “mid-size” modellen. Nu is mijn vraag: Hoe mid size zijn deze. Ik lees afmetingen van 53mm t/m 44mm op verschillende sites. Ik zie dat de band sterk afloopt waardoor ik hem met een 17cm polsomtrek misschien net kan hebben. Wie heeft er ervaringen mee?

Ik vond ze nog steeds te groot met mijn 17,5cm pols. De verkoopster van de Hudson’s Bay was het overigens met me eens. :laughing:

Ik :grinning: midsize blijft bigsize.
Vergelijkbaar met een baby tuna.

Heb één van deze op mijn pols gehad en het is echt een groot horloge: Een stuk groter dan mijn Seiko Turtle en dat vind ik al een redelijk fors horloge. Te groot voor mij dus.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom G-Shock dit doet. Er zijn plastic G-Shocks van relatief bescheiden formaat maar niet in staal. Wat moeten mensen met een kleine (of zelfs normale) pols doen?

@dreski… slapert!

TK: Nieuwe CASIO G-Steel : GSTS-S300G-1A2

Ik zit op de centjes te wachten, dan is ie weg…
Ik vind hem draagbaar, absoluut! Jij bent al g’s gewend toch?

Had hem wel gezien maar was niet het model wat ik op het oog had.

Midsize is serieus aan de maat. Om de pols kwam het op mij over als bijvoorbeeld een GA-100 en beduidend groter dan een AWG-100. Mijn polsmaat is 17,5 cm.

Ik weet genoeg. Deze kan van het lijstje…

55.9×49.3×15.3mm

15.3mm dik? Als je dan je hoofd buigt om de tijd te zien, moet je voorzichtig zijn dat je je hoofd niet stoot!

1 like

Net in een mijn stamcafé een Mudmaster gepast van een gabber. Die kon ik gewoon hebben door de mooi aflopende band. Met een slokkie op toch maar deze besteld.
casio_GST-W300_1


Had ook een mooie deal gevonden…

1 like

Dat zijn de beste momemten! :wink:

Zekers. En hij is best gaaf…

2 likes

Is ie nu al binnen??

Hij komt vanavond…Via Brandfield besteld. Kreeg een kortingsbon van 30 euro in mijn mailbox. Voor 218 euro geen geld voor Solar en Multi-band. Heb ik weer een mooie in de collectie om de automaatjes te ijken.

Dit is op een 17,5 cm pols.

Kan prima. Omdat de band mooi naar beneden afloopt sluit het mooi aan en zitten er geen gaps tussen pols en band. Moet ook natuurlijk want de meeste Aziaten hebben een nog dunnere pols.

1 like

Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Ik moet overigens excuses aanbieden voor mijn antwoord boven in deze thread want die was onbewust misleidend: Ik dacht namelijk dat ik de mid-size G-Steel op mijn pols had gehad… maar later kwam ik erachter dat het om de full-size versie ging (GST-S300-1A vs GST-W300-1AER). Toen ik me dit realiseerde (enkele dagen geleden), ben ik op zoek gegaan naar de mid-size variant en die is een stuk draagbaarder. Het resultaat van dit experiment… ik heb ook een nieuwe aanwinst:

Ik zou zeggen dat ie niet echt groter draagt dan een Seiko New Turtle… alvast veel plezier ermee gewenst!

1 like

Hij draagt inderdaad prima. Heb er al 3 complimenten over gekregen vandaag.

300 ís full-size… S is solar only, W is atoomklok.
100&200&400 is full-size

Oeps. Vergis ik me weer… Het was inderdaad de ‘100’ full-size model wat ik oorspronkelijk had geprobeerd. Heb nu de GST-W300-1AER (mid-size).