De nieuwe seiko prospex diverscuba transocean en wat we daar van vinden

Ik zag hem net staan, de nieuwe Transocean van Seiko, en ik vind hem niet slecht gedaan moet ik zeggen.

http://oceanictime.blogspot.nl/2016/02/seiko-prospex-diverscuba-transocean-tv.html

1 like

Zo op het eerste gezicht erg mooi!
Dank voor het delen.
Dit gaat geld kosten. :smile:

1 like

Toch fijn dat tie opnieuw gepost was. Had de eerste gemist. :smile:

130.000 yen is 1.000 euro als ik juist ben.
Zou ik er persoonlijk nooit voor willen betalen.

Op de datum na is deze toch wel erg mooi.

Ik vind de lugs wat minder, wel mooie wijzerplaat en
bezel.

Vind de zwarte erg gaaf. Maar niet zo gaaf alstie 1000 euro moet gaan kosten :frowning:

1 like

er staat al een witte op chrono24

http://www.chrono24.nl/seiko/prospex-sbdc043-marine-master-transocean-zero-halliburton--id2806934.htm

Het zal wel andere kwaliteit zijn, maar zo vanaf de plaatjes doen ze me erg denken aan de Seiko 5 50th anniversary uitgaves :grimacing:

Vind ze er wel aardig uitzien eigenlijk.
Komt zoiets ook in Nederland beschikbaar, of alleen voor Japanse markt?

Had de 1e keer ook gemist. Ik vind em ook mooi, maar Had gedacht rond 400 a 500 te kosten. 1k lijkt me voor velen een stap te ver.

Mooi ding, maar in mijn ogen net wat te duur voor een Seiko, als-ie inderdaad meer dan 1000 euro gaat kosten.
Iemand enig idee welke grootte het horloge wordt? Kan het zo snel nergens vinden in die link.

Ik sla over

[Product Specifications]

Glass material Sapphire glass (anti-reflective coating inside)

  • Back cover material Stainless steel
    Bezel material Ceramics
    Waterproof performance 200m water resistant for air diving
    And other Screw lock type crown (with ceramics) , rotating ceramic bezel,
    double lock with one push diver Extender system clasp
    Case size [Outer diameter] 45.0mm [thickness] 13.8mm
    And after-sales service Manufacturer Warranty 1 year warranty
    [Movement Specifications]

Mechanical movement Caliber 6R15

  • Hoisting system Self-winding (with manual winding)
  • Time accuracy The average daily rate +25 seconds to -15 seconds
  • Duration About 50 hours at the time on the maximum winding
    Calendar function with
  • Frequency 6 vibration / sec.
    • Number of stone 23 stone
1 like

Had 'm in het eerdere topic en daarvoor al op FB gezien. Was voor mij zeker geen liefde op het eerste gezicht. Maar toen ik daarna een Seiko commercial zag voor dit horloge, waar ie goed en ‘irl’ in beeld kwam, kon ik 'm al iets meer waarderen.
Hij doet idd wel enigszins denken aan een van die 50 years ‘5’-modellen. Maar wat ik storend vind aan deze Trans Ocean is vooral de aanzet van de lugs aan de kast. Ik hou meer van een mooie vloeiende lijn, waarbij imo de Sumo qua design tot nu toe Seiko’s best gelukte voorbeeld is. Maar waar bij de Sumo de kastvorm gemakkelijk menig 3x zo duur horloge naar de kroon kan steken, vind ik dat bij de TO dus juist een zwak punt. Ja en die smalle bandaanzet. Daar heb ik ook grote moeite mee. Bij mij gaat de stalen band er altijd heel snel af en een rubber band eraan, bij een duiker. Maar dan heb je met deze, denk ik, een probleem. Ben even vergeten of deze ook op een rubber band geleverd wordt(?). En tot slot, als deze echt list € 1.000 moet gaan kosten, dan heb je binnen het huidige Seikogamma toch echt wel een paar betere alternatieven. Zoals de al eerder genoemde Sumo, de eveneens duidelijk fraaiere Shogun en in een wat lagere prijsrange de aanzienlijk fraaiere, klassieke New Turtle.

1 like

Heel verhaal maar wel veel goede punten.
is wel een gaaf exemplaar vooral de zwarte uitvoering maar wel erg prijzig hoop dat dat door de nieuwigheid komt en dat die prijs wel nog flink gaat zakken net als die veel te dure nieuwe turtle

Niet echt mijn ding … en al zeker niet voor die (veronderstelde) prijs …

Het is wel tijd voor Seiko om hun midrange wat te versterken. Prijzig, jawel, maar dat is
relatief. Is het value for money, dat is de vraag. Hoe prima de 6R15
ook is, “vroeger” kreeg je een 4S kaliber in dit segment.
Maar een keramische bezel, saffier én diashield (dat las ik ergens
en had de pagina weer weggeklikt, sorry) zijn wel ijzersterke punten.

Los van dat hij mij te groot (lug to lug zal ook wel fors zijn) is, het geheel van het design is
niet mijn smaak. Wijzerplaat en vorm van de wijzers lijken best
aantrekkelijk van een foto. Maar de wijzers zijn te kort:
dealbreaker. Bezel afwisselend gekarteld en glad. Bracelet met
geintegreerde bandaanzet. Allemaal niet voor mij. Ik hoop dat Seiko
er succes mee heeft.

Misschien dat de wijzers kwa lengte goed passen in een Shogun (Marinmaster wijzers daarin zijn
véél te kort).

Hoe meer je het aanbod leert kennen hoe kritischer je wordt, hebben jullie dat ook…?

Merci! 45mm… Mij te groot.