De Speedmaster van de toekomst?

Goed gevonden, zeg!

Ik kon geen enkele link vinden van de makers, behalve wat vage berichtjes. Het lijkt net een conceptontwerp te zijn.

De ontwerpers zijn schijnbaar Sahil Ravjit and Andra Wibisono. Er wordt gelinkt naar hun website http://awibisono.com/odyssey, maar zij lijkt uit de lucht.

2 likes

Dat is wel een heel gaaf horloge! Best uniek ook, denk ik?

1 like

Lastig om aan te komen. Denk ook dat het een concept is maar ik las ergens (kan het even niet meer vinden waar) dat het al uit 2016 komt.
Als het voor dezelfde prijs te koop is als hun andere horloges dan heb ik wel interesse.
Het is dan misschien geen echte horlogemaker maar ik vind het gewoon een tof ding.

2 likes

Vindt het toch wel een mooi horloge.

2 likes

Zeker een mooie horloge. Alleen vrees ik dat een chronograaf van €150 zeker geen mechanische chronograaf zal zijn. Gezien de dikte, af te lezen van de foto’s, zal het laatste niet het geval zijn en moet het haast een Quartz uurwerk bevatte, of niet soms?

2 likes

Denk het ook maar bij zo’n horloge maakt dat me niet uit.
Ik ga eens op onderzoek uit de komende dagen.

3 likes

Hou ons op de hoogte van je bevindingen!

1 like

Een of ander kickstarter render aanprijzen als de
Speedmaster vervanger? :nerd_face:

Dat is vanzelfsprekend -om bijzonder veel redenen- een volslagen onzinnige suggestie maargoed…het concept is wel aardig als gimmick.

2 likes

Soms moet je een beetje prikkelen! :sunglasses:
Wat ik vooral zo mooi vind is het concept hoe de subdials hun informatie weergeven. Dat is echt iets nieuws. En dat soort noviteiten kunnen ooit het verschil gaan maken. Net als de Speedmaster ooit het verschil maakte. Ze kunnen natuurlijk ook wegzakken in vergetelheid.
Soms zijn startups serieuzer dan je denkt en probeersels op de grens juich ik altijd toe.
De tijd zal het leren.

3 likes

Wordt de nieuwe Mars watch, de maan is zo 1969 :+1:t3:
Ik kan hem wel waarderen, laat maar komen met rode secondewijzer graag. In pakken hoeft niet

2 likes

Heb Yankodesign een mailtje gestuurd.
To be continued.

2 likes

Het kan geen kopie van iets anders zijn dat al beroemd is; het moet iets unieks zijn en misschien is het dat wel?

Ik vind de pushers, kroon en wijzers nogal iel en niet in balans maar het concept van die subdials is cool!

De tijd zal het inderdaad leren! :smiley: :+1:t2:

1 like

Vind het een leuk horloge qua design maar het mist in mijn ogen dat stukje “iconisch & tijdloos” design dat het een potentiële klassieker maakt zoals de speedmaster is geworden…

Leuke aanvulling voor een collectie maar geen potentiële klassieker als je het mij vraagt :grimacing:

1 like

Vind het concept erg gaaf! Heb alleen twijfels bij de bruikbaarheid van de subdials. Een stipje (ipv en wijzer) geeft in mijn optiek de waarde van de subdial te onnauwkeurig aan. Werkt prima voor de volume regeling van je audio installatie, maar niet voor het aflezen van een exacte waarde op een precisie uurwerk.

2 likes

mooi maar is een concept van een design studio oftewel Aint never gonna happen…

2 likes

Heb helaas nooit meer een reactie mogen ontvangen. Jammer.

1 like

Zeker jammer. Altijd een slechte zaak om na veel publiciteit stilletjes te verdwijnen.

1 like

Aan de andere kant, ze hebben wel wat mensen geprikkeld. Misschien komt er nog wat van.