De zoektocht naar het 'perfecte' EDC horloge

Hier zat ik net naar te kijken! De titanium versie is erg mooi en ze zijn maar 11,75 mm dik! Dat vind ik wel super. Dat maakt de 42,5 draagbaarder.
Ik heb alleen geen ervaring met hun movement, maar wat ik ervan lees is het betrouwbaar. Wellicht dat iemand slimmer dan ik hier meer over weet? :slight_smile:

Ik zat ook te kijken maar Limes horloges. Ook van Ickler net als Archimedes. Hun endurance lijn is ook interessant al dan niet wat ‘heftiger’ en meer tool/german

2 likes

Ik heb altijd een beetje te weinig aandacht aan Mido besteed geloof ik. Wat is die titanium Ocean Star mooi!

1 like

Ja heel mooi, ook vaak overwogen om te kopen maar ik haak toch af door de diameter.

4 likes

Voor mij is dat deze


Kan veel banden hebben en erg comfortabel
Ook voor rond de €1250 nieuw te koop

6 likes

Aan deze zat ik net te denken.
Wist alleen de prijsklasse niet.

2 likes

Edit: zie net dat je een donkere dial zoekt…

1 like

Victorinox alliance: 40 mm, Quartz, 9 mm dik, 100m wr, alleen geen schroefkroon.

(heb hem zelf, en ben er heel gek mee. :sunglasses:)

Ja daar zat ik ook aan te denken! Maar dan aan deze:

Wel 42mm

1 like

Die is wat aan de grote kant met zijn 42mm en lange lugs vind ik persoonlijk. Dat maakt hem minder draagbaar

2 likes

Dat flimsy blikken bandje maakt hem minder draagbaar. Ik kreeg er niet het gevoel van een fatsoenlijk horloge van, dus lekker op leer!

1 like

Prima bandje voor t geld …

Een beetje vintage Rolex bracelet gevoel

1 like

Haha!

Ik vind die 30+ jaar oude jubilee van mij steviger dan een nieuwe Oris band :joy:

Halfgebakken werk Oris, ga toch wasmachines bouwen in plaat van horloges :grimacing:

1 like


Sinn 556 Jubilaum. Sportief, 200m WR, mega comfortabel, chique, mooie lume en door de sunburst blijf je ernaar kijken! Helaas door aankoop Grail, mag deze gaan. Heb zelfde kleur staal gekozen bij mijn Grail!

1 like


Ball Fireman Enterprise


Hamilton Khaki

jazzmaster seaview
Hamilton Jazzmaster Seaview


Wildcard: Citizen Eco-Drive Super Titanium AW0060 (dikke €200,-)

1 like

Net boven budget maar de Monta Triumph staat boven aan de lijst momenteel.

2 likes


Ultieme beater…

2 likes

hoe hoog is die? Ik vind de Superocean en de Colt lijn erg mooi maar het past misschien niet onder een manchet.

Ik schat 1,2cm Pas bij mij er wel onder maar voor een overhemd met lange mouwen draag ik beter iets anders. Wanneer je vaak overhemden draagt zou ik meer een dresser achtige gaan.

1 like

Nog 2 opties uit de UK.
C65 trident vintage in 38mm


Of de trident pro600 in 38mm

Beiden leuke opties denk ik en ze hebben ook nog een mooie vintage duiker in 41mm en een mooie GMT in 41mm allemaal binnen je budget

2 likes

ja die C65 trident vintage op een bracelet is een goede optie. Het doet mij alleen aan een fashion watch denken door het logo. Wat jammer is want het is voor de rest een top horloge.

1 like