Deel je ervaringen met de 1521

blauw mooier, zwart meer geschikt als daily

De 1521 blijft bij mij voor altyd in de collectie :wink:

2 likes

Bij mij dan wel weer op een andere manier symmetrisch: precies tussen de 12 en 3, 3 en 6, 6 en 9, 9 en 12. Voor neuroten ook zeer goed te doen!

klopt

Het klinkt alsof je volgende week weer een zwarte 1521 aan de pols hebt hangen :smile:

1 like

Bandenswapper, check:

Is voor mij (voorlopig) ook een blijvertje!

1 like

Ik vind de 1521 echt geweldig. Vintage uitstraling en prachtige kast. De mijne heeft trouwens geen schroefjes in de bezel en gebold saffier. De bezel klikt strak en zonder enige speling. Heb ervaren dat de nieuwere geschroefde bezel toch best wat speling heeft. Volgens mij is dit een oud model en ik weet niet of deze nog gemaakt wordt, al heb ik de mijne recent (in februari) nieuw gekocht bij awco.

Hij doet het goed op vele banden maar keer steeds weer terig naar de squale mesh:




5 likes

Dat is echt n fraaie! Zeker ook dat gebolde saffier.
Mijn 2017 blauwe gepolijste heeft een geschroefde bezel welke overigens netjes strak draait zonder speling, het kan dus verkeren.

De milanaise heb ik overigens verkocht, daarvan vond ik de afwerking te matig (niet de squale band maar van geckota, zelfde type, wellicht mindere kwaliteit?)

4 likes

Weer even op leer, wat een knaller combi

3 likes

Ook een mooie! Waar dienen de schroefjes eigenlijk voor?
Ik ben wel content met de squale mesh. Geen idee of het dezelfde is als die jij hebt verkocht. Heb nooit eerder mesh banden gehad dus heb niets om het mee te vergelijken, maar deze voelt solide aan. De sluiting had wellicht beter gekund en rammelt een beetje maar lijkt wel degelijk.

Even een andere mesh erop gezet: geborstelde variant (taikonaut; erg goede kwaliteit en zeer comfortabel).
Meningen?
Vind t zelf wel kunnen, de wat mattere band bij de glimmende kast.

3 likes

Bij de geckota band vond ik mn de randen van de ‘schakels’ / losse stukjes om m op maat te maken te scherp. De sluiting was ook matig (type standaard chinese sluiting zeg maar).

Mooi! Geborsteld is juist mooi. Een gepolijste i.c. met de gepolijste kast zou wat te veel van het goede zijn. De originele squale mesh is ook geborsteld.

Ik vind persoonlijk wel dat de mesh banden met “endlink” mooier zijn dan de versies met open uiteinde (weet niet hoe je dat precies noemt).

Blauw / Azuur gepolijst in m’n bezit, de ex van @Hamari, en ook nog een tijdje geleend door @anon50762135EV ter beoordeling, dus meningen genoeg te vinden.

Ik heb dit al eerder gezegd: Het is net een FIAT 500 Cabrio. Niet de meest serieuze auto op de markt, maar je gaat er van grijnzen zodra je er een meter mee rijdt.

De Squale net zo. Ik heb 'm op dit moment op een azuur-blauwe NATO, maar ook op een Oranje NATO, een Hirsch Liberty, een croco, het zwarte rubber wat er bij zat en de Mesh die Squale levert doet ie het onverdroten goed. Het is een frisse zomerklok met een prachtige eigen kast.

Tuurlijk, de kroon is lullig, dus je zit te pielen met opwinden, schroeven, stellen en zo. Dan is de bezel gewoon aluminium, dus niet krasvast, en ook de wijzerplaat indices zijn gewoon geprint, wat niet vaak voorkomt in dit segment.

Daar staan tegenover de excellente afleesbaarheid, ook met name door het bijna niet aanwezig lijkende glas, de olijke wijzers, de allerprachtigste sunburst en de mooie komvorm die vanaf de brede bezel smaller loopt naar onderen toe. Uiterst comfortabel.

Zo.

Ook de mijne gaat niet vertrekken.

2 likes

Het wordt steeds een andere auto bij jou.

Mijne ging na een paar maanden de deur weer uit. De kast vond ik erg mooi, maar raakte er vrij snel op uitgekeken.

Ik had al een flauw vermoeden dat het iets met liefde te maken had. Sommige harde reviewers bedekten de fouten met de mantel der liefde. :smiley: En dat voel ik ook wel moet ik zeggen. In mijn lijst staan er duidelijke cons bij de squale maar toch blijft hij hoog op de lijst…

In ieder geval is de budget verhoging aangevraagd bij de baas. Hopelijk keurt zij hem goed.

De schitterende kastvorm mag trouwens ook genoemd worden.

Ik heb me laten vertellen dat je met de schroefjes stroefheid van de bezel kunt regelen maar dit lijkt me niet waarschijnlijk. Wellicht gewoon cosmetisch?

Dient als veiligheid voor het in plaats houden van je bezel. Net als Sinn met hun ‘Unverlierbarer’ bezels. Beetje een gimmick volgens mij, het is niet zo dat ze met losse schroefjes van je klok af vliegen.

gr, HJR