Deel je “Kringloop” vondsten

Ga je mond spoelen,is een merk met een rijke historie.

waarom, niets wat ik zeg is onwaar, Ruhla’s heb ik dozen vol van gehad en verkocht, paar euri per stuk. Veel meer zijn ze ook niet waard, allemaal goedkope verchroomde kasten, penanker uurwerken en de meeste liepen toen ze nieuw waren al achter.

3 likes

Rijke historie… even serieus, als je als fabriek van de overheid de opdracht krijgt om goedkope rotzooi horloges te maken (Ruhla en alle daaraan gelieerde merken (Aseikon en dergelijke) hebben miljoenen shit-horloges gemaakt), dan kun je dat toch geen rijke historie noemen?

Het enige werkelijk significante aan Ruhla is dat het een typisch beeld geeft van de industrie in de DDR tijd (Ostalgie).

1 like

Mede eens, ik weet dat er verzamelaars zijn van deze dollar watches maar ik heb er niets mee, goedkope prullen.

Verdiep jullie eens in de geschiedenis van de gebroeders Thiel uit het plaatsje Ruhla…

1 like

Wacht,ik help jullie :grimacing:

4 likes

Vorige week gratis bij een boek van €1,00 bij de Kringloop in Goor:

16 likes

Leuk horloge hoor :+1:
Gewoon een Zwitsere handwinder gratis bij een boek haha​:+1::+1:

2 likes

Ja echt en het was ook nog eens een ongelezen boek, in nieuwstaat, met mooie interessante korte verhalen😀. (Wel uit de zeventiger jaren van de vorige eeuw). Het horloge loopt overigens perfect!

2 likes

Ik was een tijdje terug in een kringloop in Assen,daar kocht je de boeken per kilo,dacht iets van 30 cent ofzo,paar kilo boeken gekocht die er als nieuw uitzagen.
Was eigenlijk opzoek naar horloges maar die hadden ze niet,net als @Richz1986 kom ik veel rond in oa Nederland dus probeer zo nog wel eens wat te scoren.
Mijn op het forum gekochte horloges heb ik allemaal onder werktijd opgehaald,soms zelfs op het werk bij de verkoper :sunglasses:

1 like

Ben al in erg veel winkels geweest de laatste tijd maar meestal hebben ze of niks of niks leuks. Hoor ook vaak dat veel kringlopen vaste opkopers hebben voor sieraden en horloges dus het meeste is al weg voor het überhaupt de winkel inkomt.

Qua boeken heb ik ook al aardig wat gekocht zelf alle delen van Harry Potter :nerd_face::innocent: maar per kilo ben ik ze nog niet tegen gekomen haha.

Deze Orient Quartz ook nog gevonden vandaag bij het Goed Hengelo
Behoorlijk gehavend maar zie er wel wat in word weer een leuk opknap projectje :+1:

2 likes

In Assen was een enorme boekenafdeling in een eigen hal,leek wel de bieb :grin:

1 like

Aangezien ik ondertussen hier op HF als de Kringloper / Kringloop expert bekend sta leek het me leuk om de door mij aangetroffen pareltjes gebundeld te delen hier in dit topic.

En dat ik IMHO ervan overtuigt ben dat je heeeel soms toch zeker wel wat leuks en/of bijzonders kan vinden.

Dus mocht je toevallig in een kringloop rondwandelen en de tijd hebben ga zeker even kijken zou ik zeggen!

Onderstaand overzicht van een periode van circa 9 maanden bij diverse kringloopwinkels verspreid door heel Nederland.

Wenger Seaforce Swiss Ronda Quartz




Certina DS Club Swiss ETA Quartz




Hamilton 9812 Swiss ETA Quartz




Tissot W150 WoodWatch Swiss ETA Quartz (Niet meer in bezit)




Mondaine Railroad Swiss Quartz Dames (Niet meer in bezit)
(Niet mijn Foto wel dit horloge met deze band)




Kleine Pontiac 30mm ETA Handwinder (Niet meer in bezit)




Seiko SQ Quartz day/date
(Niet meer in bezit)

19 likes

Leuk,ik hou wel van dit enthousiasme,en er komt een dag dan loop je met een vintage Rolex de kringloop uit :smile:

4 likes

Die Wenger is echt een schitterende vondst.

2 likes

Dat zou wel echt supergaaf zijn haha. Maar die kans is wel heel klein haha.

1 like

Vind ik ook, is ook 1 van mijn favoriete horloges en regelmatig om de pols :+1:

Is al eens iemand hier overkomen op een rommelmarkt in Frankrijk,hij dacht eerst dat het een fake was maar bleek wel degelijk een echte :sweat_smile:

2 likes

Ohkey cool haha.
Wat zal dat een verassing geweest zijn haha :+1::+1:
Er is dus nog hoop :innocent::sunglasses:

2 likes

Weet zo niet meer wie dat was maar misschien herkent iemand dit verhaal

1 like