Deep blue ochtend humeur en snelle slaper

Weet niet waar je hem aangeschaft hebt maar als dit in Nld is heb je volgens mij altijd recht op 2 jaar garantie.
Misschien kan je daar nog een beroep op doen.

En mocht dat niet het geval zijn zal er vast wel iemand hier op het forum het horloge een van een servicebeurt / reparatie kunnen voorzien!

Opwinden voor je hem aan de pols doet ?

1 like

Helpt niet, dan loopt ze enkele min om toch stil te vallen. Moet echt 5min aan de pols en dan wordt ze wakker en blijft ze wakker.

Meteen terugsturen naar waar hij vandaan komt. Er zit toch gewoon garantie op?

Terug sturen heb ik niet zo een zin in. Garantie zal er nog wel opzitten idd.
Maar heb niet echt goede communicatie ervaringen met de leverancier. Doe er geen zaken meer mee om die reden wat ook betekend dat ik ook niet ga mailen betreffende dit geval.
Ik hoop een fijn en kundig iemand/bedrijfje te vinden die het horloge kan/wil fixen en in de toekomst evt meer voor mij kan betekenen wanneer het bavalt.

Je draait wel de goede kant op ?
En inmiddels dus wel het nut van de functie ervaren ?
:smile::+1:

2 likes

Haha.

Niemand tips wie mijn helpen kan?

Jesus wept.

Je zal hem ongeveer 25 slagen moeten opwinden en dan omdoen.
Probeer het eens, als ik een horloge vanaf stilstand ga dragen, zonder eerst op te winden komt het geregeld voor dat ik, als deskdiver, niet genoeg reserve opbouw om het klokje lang door te laten lopen.

Anders weggooien, een service is net zo kostbaar als een nieuwe.

Een nieuw uurwerkje zal je de kop niet kosten toch. Denk aan zo’n $50

Edit: ik zie dat het een Sellita SW200 uurwerk is, dan kost het een beetje meer natuurlijk.

1 like

mag toch hopen dat een service goedkoper is dan de zeg 500 euro die zo’n horloge kost!!!

Geen idee welk model het is, die instap automaatjes krijg je met korting toch voor zo’n 250,-?

als ik google zie ik 400-600 ongeveer

zo’n 100 euro denk ik?

Grensgevalletje…

eerst eens helemaal opwinden en dragen voor een paar dagen, als de klok dan nog steeds stopt, tsja, uhh, well, your fçucked.

Onderstaande voert service uit voor van Baal. Is een kleine zelfsrandige horlogemaker in Nijmegen.

https://www.bedrijvenpagina.nl/Disveld_Horloge-Service/2709836/ebc0d847/

Dank je wel. Hier heb ik wat aan!

3 likes

opgelost!

Horlogemaker heeft hem even geopend en zei “ahaaa”. 5min later was hij klaar en was het opgelost.
Krijg nog bericht wat er precies was, kreeg belangrijk telefoontje toen de uitleg kwam.

5 likes

Soms is het leven eenvoudig​:grin::+1:

Ik ben benieuwd en hoor het graag.