Deep Blue Turtle

Verschrikkelijk diep drama, hierbij verbleekt al het andere toch wel. Hoe moeten we nou toch verder… :innocent: Je kunt ook zeggen dat je nog meer keuze hebt.

2 likes

http://www.deepbluewatches.com/midi300swau.html

Voor 89 dollar is er een stalen band bij te koop

1 like

Vergis ik me of zit er in die Deep Blue horloges ook een Seiko uurwerk ?

Wat denk jij @25tien, gaat Deepblue met deze zet “hij die niet genoemd mag worden” van de troon stoten in de kopieerbusiness?

3 likes

Er is niets mis met Seiko. Dat jij een Rolex kan veroorloven betekend niet meteen dat je je als een snob hoeft te gedragen. 🖒

4 likes

Ik weet het, "don’t feed the trolls"
Maar hoe is het met je eigen Dacia Limited Edition dan?
http://www.horlogeforum.nl/t/horloges-en-whisky/87606/228?source_topic_id=98599

Je vergist je. Er zit een Selita uurwerk in.

Het commentaar verbaast me enigszins nu,
Schaamteloze kopieën van bv een merk als steinhart vinden we allemaal kunnen en lees ik veel
jubelende berichten over

8 likes

Nee! “Hij die alleen positief benoemd wil worden” is heer en meester in z’n werk.

  1. Druk op kopie
  2. Toets aantal in
  3. Bevestig met de groene knop

Strakker en efficiënter kan toch niet @Dpvh? :wink:

1 like

Ah ja, kleine verspreking, excuses het is nog vroeg :smirk:

1 like

Ik ga mijn Turtle wegdoen, ik vind deze véél geslaagder. :smirk:

Weet je, er zijn duizenden meer of minder gelukte kopieën van de submariner, de bijbehorende mercedeswijzer wordt te onpas gebruikt en iedereen vind het prachtig, maar in China en Hong Kong is het kopiëren van succesvolle ontwerpen de hoogste vorm van respect voor een merk. Merken als Alpha, Parnis (en er schieten steeds meer bedrijfjes in China uit de grond, die ontwerpen lenen van Omega, Tudor en IWC) hebben daar een heel bestaan mee opgebouwd, grote conglomeraties, die als het moet, de duurste advocaten tegen de kleinere Zwitserse merken kunnen inzetten en je hoort ons er niet over zeuren.

Ik weet na drie DB’s dat ze bij Deep Blue in Hong Kong verdraaid mooie kwaliteitshorloges kunnen bouwen en als je een Seiko-achtige niet mooi vind, koop je 'm toch niet? Bij deze vind ik dat ze de plank hebben misgeslagen door te denken dat een Sellita een beter uurwerk bouwt dan de oersterke Seiko’s maar hun streven is een bestaand model nemen en er een lookalike tegenover zetten met betere specs. Waar ze mijns inziens ook de mist mee ingaan, is er een te dure stalen band bij aan te bieden. Die kan best de helft goedkoper.

4 likes

Nou voor schaamteloze kopiën van welk merk dan ook heb ik weinig respect, simpel.

Ja maar dat is nu juist een van de punten waar ik mij aan stoor, ze kunnen prima horloges afleveren, kwaliteit gewoon in orde. En dan toch kiezen ze voor deze weg.

Tijd voor een nieuw streven dus!

Niemand hoeft hier toch te gaan uitleggen waarom het kopiëren van designs schadelijk is toch?

Maar goed blijft een geval van meningen, meningen en nog veel meer meningen en deze discussie is hier al veel te vaak gevoerd ,dus ik houd het hier maar bij :slight_smile:

2 likes

Ik heb een Seiko Turtle ( SRP775 ) op een StrapCode Oyster band die ik veel en met plezier draag.

Echter die geheel zwarte Deep Blue “Turtle” met SW-200 @ $ 249,60 is toch niet gek ?

Of komt daar nog verzendkosten en douanekosten bij ??

Misschien is de stalenband wel van hele goede kwaliteit? Ik zal het bij seiko ook waarderen als ze een keer fatsoenlijke banden erbij leveren ookal worden ze hierdoor wat duurder.
Op het moment voelen de leren banden als karton aan en lijken de sluitingen gemaakt van gerecyclede aluminium blikjes.

Preces, jij kan niet in het hoofd kruipen van die Chinees immers, hij (of zij?) denkt waarschijnlijk heel anders dan Europeanen of Amerikanen. Verdiep je maar eens in de de denkwereld van de Koreanen, die hun uiterste best doen, om de Japanners naar de kroon te steken, maar mijns inziens nooit helemaal evenaren. En zo kunnen we blijven discussiëren.

Ik heb één Deep Blue met stalen band en die is van prima kwaliteit, maar de goeie van Seiko zijn goedkoper (ik heb het niet over de ouderwetse gevouwen blikken banden) Dat gezegd hebbende, Seiko laat zijn banden ook gewoon in China maken, maar vraagt niet de hoofdprijs. Ze zijn niet van de kwaliteit die je bijvoorbeeld betaald bij Strapcode…

Mijn ogen doen gewoon pijn van deze photoshop. Het lijkt wel een aquarel!

Durf hem niet te dragen. Durf ook geen nep Rolex/Breitling/AP/Patek te dragen:-)

1 like

Een Seiko is toch geen goedkope imitatie van een ander horloge? Ze mogen echter niet meedoen aan alle concours omdat ze niet uit Zwitserland komen. Heb ik ook niet bedacht. Waarom zou je een snob zijn als je een Rolex draagt? Is zo’n beetje het enige merk waar je minimaal hetzelfde voor terugkrijgt na 5 jaar. Bij bijna alle andere merken lever je al 25% in als je hem hebt betaald. Noem mij dan maar een snob als ik een horloge als investering zie:-)

In elk geval: we kunnen wachten op de dag dat Steinhart een kopie van de Deep Blue Turtle maakt. Met selita uurwerk en safier. Swiss made.