Deze zakhorloge is van mijn grootvader geweest ...buitenkant is zilver ,binnenkant geen idee...is er iemand die meer over dit horloge kan vertellen ?

Ik vrees dat de buitenkant ook geen zilver is.
Het horloge is niet zo oud, ik Denk jaren 60 tot jaren 80.
Een foto van het uurwerk zou helpen met verdere info.

Dank je wel Scudo…krijg hem alleen niet open…

Goh,
Jij bent wakker zeg !:+1:

5 likes

Deze lijkt er wat op. Heb je meteen een beeld van wat 'ie zou doen bij een eventuele verkoop.

2 likes

Conny Voorstellen :smile:

Welkom! :thumbsup:

2 likes

Ancre met dit logo is een Tsjechisch merk wat onder Prim valt. De polshorloges hebben vaak (altijd?) een Prim uurwerk. Hoe het met zakhorloges zit, weet ik niet. Ik vermoed dat er ook een Tsjechisch uurwerk in zit.

Ik denk dat Conny al genoeg weet over " haar grootvaders zakhorloge" na @flowert zijn bijdrage :joy:.

Weer iemand een ervaring rijker en een illusie armer.

3 likes

Ik denk dat Conny al genoeg wist over " haar grootvaders zakhorloge" na @flowert zijn bijdrage :joy:.

Deze lijkt er wat op. Heb je meteen een beeld van wat 'ie zou doen bij een eventuele verkoop.http://auction.catawiki.com/kavels/4432625-w-ancre-pocket-watch

Weer iemand een ervaring rijker en een illusie armer.

Vroeg ze dan naar de waarde? Of heb ik daar overheen gelezen?

Hst staat ergens tussen de regels :smile:

4 likes

Je komt hier zo maar binnen vallen, zonder voorstellen, zonder zelfs maar een behoorlijke vraag te stellen. En dan wel dit soort onbehoorlijke reacties naar een gerespecteerd forumlid? Ga je schamen.

1 like

Feestje dit

Als we nu allemaal dit soort gelukszoekers vlaggen vanaf het eerste bericht zijn ze zo weg…

1 like

‘Deze’ horloge?

TS zal wel Vlaming zijn, die zeggen de horloge

Wij Vlamingen zeggen " het horloge " , een horloge, de horloge , … :wink:

Zucht… weer een opa…

1 like

En wij franstaligen zeggen “l’horloge”, maar dan betekent het een klok, anders een horloge wordt een “montre” genoemd. “Montre” komt van de dial van een horloge, die vroeger zo was genoemd. :slight_smile:

pauperige vlamingen ken jij.
Het horloge dus.

3 likes