Jep! prachtig , slotje maar dan
Mooie Kontiki hoor , doet het prima als dresser
Je focus ligt erg op cognac/bruin en zwart. Heb je ook aan andere kleuren gedacht?
Volgens mij zou bijvoorbeeld olijfgroen heel goed staan. Met groene stiksels.
Ko
Klopt, ik aarzel een beetje bij goud dus neig ik onbewust naar veilige kleurcombinaties. Het licht op m’n foto is niet ideaal, maar #1 heeft een beetje die kleur (hoewel meer mos dan olijf). Ik vond het qua kleur wel aardig, maar die stiksels hoeven misschien niet.
De grijze plaat maakt het sportiever.
Wat dacht je van zoiets, wellicht in een grijs tint:
Foto overigens geleend van B&S (zonder toestemming )
Sorry, goud. I’m out.
Ik vind de kleurkeuze niet slecht, maar die sidestiching niet passen bij je horloge. Moest ik naar straps kijken zou ik sowieso geen ander kleur stekking nemen. Misschien helpt dat al wat?
Edit: zoals je zelf al zei dus (Niet goed gelezen)
En ik vind die suede ook een no-go. Mag gerust wat glans in zitten.
Vintage stijl is erg mooi maar past niet bij dit horloge. Vind ik. Een klassiek licht gepadded bandje met open stiksel lijkt beter.
Deze kleur maar dan met dunner groen stiksel. Of naturel. Of beige. En de band meer padded.
Ko
Goede suggestie.
Staat btw ook erg gaaf bij de 300
Allereerst: alle stemmers en posters vriendelijk bedankt! Er is me veel duidelijk geworden n.a.v. dit draadje. Ik moet zeggen dat ik blij ben met de eerste twee plekken. Ruim een derde vind de bordeauxrood(achtige) krokodillenstrap (10) mooi, en bijna een kwart vind de bruine basket weave goed staan (3). Da’s fijn, want dat waren ook met afstand de duurste straps ;-). Ik ben ook van een aantal illusies afgeholpen. Top
…en nu op naar m’n volgende dilemma
Het leek me een goed idee om niet voor elke keuze waar ik voor sta een nieuwe thread aan te maken, maar van de andere kant heb ik jullie mening nodig! Dat mag je onzekerheid noemen, maar ik noem het ‘mijn beslissingen crowdsourcen’. Ik heb deze thread daarom voorzien van een nieuwe titel.
Dit keer gaat het om een flieger. Ik ben voornemens om een Archimede pilotenhorloge te kopen. Ik ga voor de H variant (voor ‘historic’: zonder merk of datum op de wijzerplaat), en wel de bronzen uitvoering. Ik heb iets met het materiaal, en vind het cool om andere horloges dan lompe duikerts in brons te zien.
Ik zit alleen een beetje met de afmeting. Er is een 39mm uitvoering, en een 42mm. Het is een beetje hetzelfde dilemma als bij een Aqua Terra. Ik kom er niet uit wat ik mooier vind. In het algemeen ben ik tegenwoordig meer van relatief kleine horloges, maar juist een flieger is historisch gezien groot (…zelfs erg groot: ik kwam vintage examplaren van 55mm tegen). Bij beide horloges is de lugmaat 20mm, en dat vind ik misschien iets mooier tot z’n recht komen op de 42mm versie. Van de andere kant heeft de 39mm variant in z’n compactheid ook wel iets en is misschien beter draagbaar zonder deze bund strap. Ik heb een polsomtrek van 18,5 cm.
Omdat m’n photoshop licensie is verlopen (en ik vandaag vrij had) ben ik wat gaan klippen en plakken om het verschil te visualiseren. Dus bij deze wat plaatjes, en een poll. Vote away
Poll: Welk formaat Archimede Flieger?
Ook een poll maken? Klik hier
Iemand toevallig een idee (de eigenaar bijvoorbeeld) waar ik het bandje nummer 3 kan kopen? Echt prachting ding!
De band is van Hadley Roma. Ik geloof dat 'ie niet meer gemaakt wordt, maar op eBay etc. zijn we nog voldoende sellers die 'm op voorraad hebben. Het model is MS843 en je kunt m vaak vinden onder ‘basket weave’ of ‘braided leather’ of soms ‘bahama style’.
Er onstaat een kleine voorsprong voor de grotere (42mm) versie. Ik vind 42 op zich erg dijn dragen, maar heb vooral duikers in die afmeting: dan heb je nog een bezel. Oogt een kale 42mm plaat niet erg lomp?
42 Kun jij makkelijk hebben, maar zeker NIET op een bund dragen.
Ja hé zeg, als ik een pilotenhorloge niet eens meer op een bund mag dragen, waarvoor héb ik dat ding dan?
Hij lijkt me te massaal voor jouw pols.
Oneens hoor. Een poll is content, waar iedereen aan mee kan doen of niet. Hou je niet in!
Ik vind het wel leuk, alle twijfels van een lid verzameld in één topic. Kan je nog eens teruglezen wat er werkte en wat niet.
Over die flieger: ik houd niet zo van grote horloges maar piloot-wijzerplaten komen heel mooi uit op wat groter formaat. Moet niet te gek worden, maar dat is 42 mm in dit geval echt niet. Alleen, en daarom post ipv stem ik, een bund-band zou ik toch heroverwegen. Die ogen eigenlijk vrijwel altijd ‘too much’ - behalve op periode-correcte WO II kostuums dan
Uiteraard slechts mijn mening, misschien kom jij er toch wel goed mee weg. En over banden gesproken (als je nog over de eterna peinst, tenminste): ik ben het bijna helemaal eens met @vouwfietser. Dat sportieve van de Kontiki zou wel eens heel mooi tot zijn recht kunnen komen op perlon ipv canvas, denk ik. Ook comfortabel in de zomer, sjieker dan nato, mooie textuur. Voor een voorbeeldje gegoogled en op ditzelfde forum een oude Eterna op tevens oud blauw perlon gevonden
Bedankt voor je bijdrage! Ik begrijp wat je bedoelt mbt de bund strap. Ik zal die ook zeker niet standaard uit de kast halen. Voor af en toe vind ik het wel kunnen
Dat perlon staat inderdaad niet verkeerd op de KonTiki’s van Jeroen. Wel verwacht ik dat het misschien wat licht is voor het horloge. Een 37mm 18k kast tijd wel aan qua gewicht. Maar wie weet, ik zal het eens proberen!
OK, het lijkt toch duidelijk naar 42mm te gaan. In dat geval kan ik ook nog een type B (beobachtungs) wijzerplaat overwegen met seconden / minuten op de buitenring en uren op de binnenring. Allebei historisch correct. Wat vinden jullie mooier?