DIY springbar tweezer on the cheap

Hey iedereen,

Gisteren heb ik terug mijn 3D oyster op mijn SKX geplaatst en wat een gedoe… soms lukt het verwijderen/terugplaatsen van de springbars onmiddellijk en soms - zoals gisteren - lijkt elke poging wel te mislukken.

Een zoontje van een maand oud met bijhorend slaapgebrek zal er waarschijnlijk wel iets mee te maken hebben maar kom, we zoeken geen excuses voor onze onhandigheid :slight_smile:

Uiteindelijk toch gelukt maar mijn zoektocht naar een makkelijkere manier was begonnen.

Blijkbaar bestaan er
1/ springbar pliers bv Bergeon 6825
2/ springbar tweezers bv Bergeon 7825

Verschrikkelijk duur… ook de knock-offs op aliexpress betaal je makkelijk minstens 30€

Dus een oud pincet, slijpmolen, ijzerzaagje en tiental minuutjes later plaats ik mijn oyster op minder dan 30 seconden

Cheers
B

21 likes

Briljant! Dát ga ik ook eens even in elkaar zetten…
Waar mag de patent-vergoeding op gestort worden? :nerd_face:

2 likes

Netjes… kan je pioniers gedrag erg waarderen. Ben benieuwd of hij ook een beetje hard genoeg is om langere tijd mee te gaan! Goed gevonden en goed gelukt :+1::+1::+1::+1:

Mooi werk!

1 like

thx, de tweezer is dikker dan de springbar tools die ik liggen heb en daarnet een paar keer uitgeschoten omdat ik met één hand bezig was om een foto te nemen :persevere::roll_eyes: maar de tweezer is onbeschadigd… heb er vrij veel vertrouwen in

1 like

Klinkt goed… heel goed bedacht :+1: En super functioneel.

Ik denk dat de bergeon “fork ends” in mijn apparaat harder zijn en langer goed blijven dan pincettenstaal. Ik denk ook dat je meer controle (door meer grip) hebt op de dikkere passer van mijn “design”. Het sterke punt van de pincetversie is de verende actie, dat is toch wel prettiger. Dit is in elk geval ook een leuke mod! :+1:

1 like

De pincet is een heel oude en dikke (ik heb zelfs de tips moeten dunner maken) dus ik zie ze niet onmiddellijk afbreken maar die bergeon fork ends zijn ongetwijfeld van betere kwaliteit.
Ook wel een schitterend idee om die op een passer te plaatsen!

Qua verende actie: dit heeft zijn voor en nadelen denk ik, zoals gezegd even niet concentreren en je grip lossen en je kan je springbar gaan zoeken (in mijn geval was die in de zak van mijn hoodie terecht gekomen - what are the odds) :rofl:
Anderzijds is het wel makkelijk eens de springbar tussen de case zit dat je deze met je ene hand kan fixeren en met de andere laat je de tweezer los and Bob’s your uncle.

In ieder geval: het werkt… ik had door een onoplettendheid (lees: hongerig ongeduldig zoontje) de oyster andersom gemonteerd en dacht f* it … zag er echt tegenop om deze om te draaien.
Is nu in een wip en zonder frustratie of pijnlijke duimen gebeurd…

bedankt hiervoor! ik was zelf ook al op zoek naar oplossing voor dit probleem namelijk.