Doet een Guess horloge mee in de horlogewereld?

Ik zal het anders verwoorden. Als het horlogemerk al een tijd meegaat en goed verkoopt doet het wel degelijk mee in de horlogewereld.
Vraag is alleen: wat vindt je belangrijk bij een horloge? Puur visueel en volgen van mode trends of geschiedenis, goede maar ook interesante uurwerken?
In de eerste categorie valt Guess. Prima en niks mis mee en denk wel dat die quartz uurwerken jaren meegaan.
2e keus is interessant als je daar in wilt verdiepen en daar ook het geld aan wilt en kan spenderen. En nee het hoeft niet duur te zijn, denk aan een seiko 5 maar als de interesse eenmaal begint gaat het makkelijk snel duurder worden.

Belangrijkste is wat JIJ belangrijk en mooi vindt. Laat je hierbij niet afleiden wat men er hier op HF er allemaal van vindt.
Van een horloge moet je genieten ongeacht wat het is.

14 likes

Je moet het “take a Guess” niet te letterlijk nemen. Qua horloges zou ik namelijk helemaal geen Guess nemen.

1 like

De antwoorden worden langer en langer, maar de strekking van het antwoord blijft gelijk…

“Neen”

1 like

Het is geen horlogemerk, maar een modemerk. Ze worden niet binnen muren in elkaar gezet waar Guess op de voorgevel staat.

Dus nee, ze doen echt niet mee in de horlogewereld.

4 likes

niet mee eens…

Kamphuis denk hier eens over na, bedankt @marnixmoed, en @SwedishChef voor het doorlinken:

Hier een aantal categorieën. Wat zijn je wensen betreft:
-stijl: duikhorloge, flieger, racer, voor onder een pak
-uitstraling: een duikhorloge kan er uitzien als een toolwatch of als een iets wat de meeste bekende geheime agent onder z’n pak zou dragen. Of een net/dress horloge kan er klassiek zijn (met Romeinse cijfers, Breguet wijzers) of juist erg strak en modern.
-vorm: rond, vierkant, ovaal, “superhoekig”, etc.
-materiaal: staal, titanium, goud, kunststof, etc.
-band: metaal, rubber, leer, stof, etc.
-uurwerk: quartz, handopwind, automaat, kinetic, solar, etc.
-complicaties: extra functies naast de tijd weergeven, zoals datum, dag, maanfase, chronograaf/stopwatch, tourbillon, etc.
-kleuren: uhm… spreekt voor zich?
-budget
-nieuw of mag 't ook 2e hands zijn?
-verkoper: via het internet, grijze verkoper, authorized dealer, etc.
-andere wensen: mate van waterdichtheid, geschroefde kroon, transparante achterdeksel, saffierglas, lume, Swiss Made, etc.

En lees eigenlijk gelijk de hele draad door waar ik bovenstaande uit heb gehaald:

Dan kun je mooi beschrijven wat je wilt hebben en dan kan iedereen hier fantastisch diepgaand met je meedenken. :smiley:

3 likes

Want?

Ah, dus jouw antwoord op de vraag of Guess meedoet in de horlogewereld zou “Ja” zijn.

Prima, kan ik mee leven.

In dat geval doet de Zeeman ook mee in de Haute Couture, zij verkopen immers ook kleding.

4 likes

Waarom daar zo specifiek over zijn? De meeste mensen kijken niet verder dan wat ze zien in de etalage. En dat is het grootste deel van de verkoop. Slechts een klein deel zijn mensen zoals wijzelf hier op HF.

Zij kopen kleding

Exact, je maakt mijn punt. Guess koopt de horloges :wink:

Edit: Maar heb mijn post toch even aangepast, stond verkeerd

Het hangt af van hoe je “horlogewereld” definieert. :stuck_out_tongue: Ik zou zeggen dat Guess net zo goed “meedraait in de horlogewereld” maar niet in de ‘haute horlogerie’ als Zeemand “meedraait in de kledingwereld” maar niet in de ‘haute couture’.

3 likes

Correct. Maar de topicstarter @Kamphuis kijkt dus wel verder omdat hij een goed horloge wil. Nou, dan kun je beter duidelijk zijn.

7 likes

kleding is kleding… dat daar onderverdelingen in zitten is alleen voor een bepaalde groep mensen interesssant. Ik koop bijvoorbeeld alleen mode merken en geen haute couture net als de meeste anderen.

Heerlijk lieve gedachtegang. Alles en iedereen is gelijk :heart:

prima, vindt alleen dat men hier “goed” te snel linkt aan alleen dure horloges… En dit kan best een goed horloge zijn.

1 like

Das niet waar. Seiko doet zeker mee en is niet (echt) duur

3 likes

Ik geloof niet dat de afwerking van een Guess op hetzelfde niveau ligt als een Seiko van hetzelfde bedrag en die zijn niet te duur.

As always broeder, great minds think alike.

1 like

Klopt daarom noemde ik ook een seiko 5 in mijn eerste bericht en zei ik “te snel” en niet “altijd”

3 likes

Jij moet de politiek in! Je kunt werkelijk alles rechtpraten :wink:

3 likes