Doet een Guess horloge mee in de horlogewereld?

Hartelijk dank voor het heldere antwoord!! Ik zie het inderdaad van dat bandje het wordt er een heel ander horloge door! prachtig.

1 like

Je kunt ook altijd gaan voor een Invicta prodiver. Is in verschillende kleuren te krijgen. Je kunt er mee zwemmen. Heeft datum functie en japans uurwerk. Kortom: veel horloge voor weinig geld. Zijn namelijk te krijgen vanaf een euro of 70/80 in zowel quarts als automaat.

4 likes

het solar gebeuren is voor mij ook weer een grote reden niet tot koop over te gaan. Jammer want ik vind m wel mooi. Bedankt voor de herinering.

Lekker een guess kopen en hier een NA topic maken op het forum, is leuk.

4 likes

Ecodrive is prima!
Bij mij is er nog nooit 1 mee gestopt en de oudste loopt al 16 jaar ononderbroken op dezelfde accu.

1 like

Niet getreurd, uiteindelijk vind je precies wat je hebben wilt. Denk wel na over wat je eigenlijk precies wilt. Anders koop je iets met eigenschappen waarvan je later concludeert dat je ze haat.

Niet alleen hoe het eruit ziet, maar ook wat het kan en wat logisch is van wat erop staat. De Guess die je had geplaatst heeft bijvoorbeeld een vage cijferschaal die correspondeert met minuten op de rehaut, en een in blokjes van vijf ingedeelde minuten-/secondeschaal op de lunette. Dat moet dan geestig staan ofzo, maar het slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. Ik zou me iedere keer opwinden als ik ernaar keek. Bij de Seiko en de Casio vormen de rehaut en de lunette samen een soort rekenliniaal voor eenheden die in de luchtvaart gebruikt worden. Nuttig voor piloten die de hele tijd moeten omrekenen: gallons naar liters, kilometers naar zeemijlen et cetera. Bij de Citizen staat er een tachymeterschaal op de lunette. Daarmee kun je aflezen hoe vaak een bepaald deel van een minuut in een uur past. Als je aan het rijden bent kun je bijvoorbeeld de stopwatch aanzetten als je hectometerpaal 16,7 passeert en stopzetten bij 17,7. Stel dat je daar een halve minuut voor nodig had dan wijst de secondewijzer naar 120. Tadaa: 120 kilometer per uur. Of bij lopende bandwerk bijvoorbeeld, werk je in 27 seconden één product af dan zie je gelijk dat je er tussen de 130 en 140 in een uur kan doen.

Excuses als ik allemaal dingen zeg die je allang weet, doe dan maar alsof ik het niet gezegd heb hoor. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dus eigenlijk wil je met klem aanraden alle details die worden genoemd in voornoemde aankoopsuggesties-draad in je op te nemen en goed na te denken over wat je wil. Als je daar dingen tegenkomt waarvan je niet weet wat het is dan google je het. En als je dan al je voorkeuren op een rijtje hebt, dan maak je een nieuwe draad aan waarin je je budget aangeeft en al die punten opnoemt. Dan verwacht ik dat de HF-hivemind snel met gave suggesties komt voor een mooie entree in de horlogewereld. :wink:

5 likes

@Kamphuis wanneer jij hem mooi vind, moet je hem zeker kopen.
Al vind ik hem zijnde een Guess behoorlijk aan de prijs…

Heb zelf ook een Guess… en onder de 70,- toch een leuk horloge.

Mijn Citizen eco drive loopt al 13 jaar en door de radio controlled functie ook nog eens op de seconde precies.
Af en toe eens een paar uurtjes in de vensterbank op een zonnige dag en je hebt nergens last van.

3 likes

Ze verkopen anders wel over de miljoen horloges per jaar en zijn altijd beschikbaar dus dat doen ze beter dan die uitslover uit Zwitserland…iets met browflex ofzo.
:yum:

5 likes

Nee nee, je bedoeld loRex.

2 likes

Heb lang niet alle comment gelezen. Eerst wilde ik zeggen: Nee. Maar anderszijds, als jij het een gaaf model vindt, waarom niet. Je loopt er niet mee voor gek ofzo. En wellicht wakkert het je liefde voor horloges aan.

1 like

Allereerst welkom op het forum. Ik weet niet wat je zoekt en wat je budget is.
De Guess is al afgevallen guess ik zo.
Gezien het feit dat het voor jou nu een aardig bedrag is wat je gaat besteden zou ik even goed gaan rond kijken. Horloges zat van prima merken en voor prima prijzen, ook in jouw budget.

De maat is sowieso erg belangrijk en heb je al een idee wat voor jou de maat is die je goed past? Zo niet zou ik dat eerst eens uitzoeken want dat maakt zoeken al gemakkelijker.

En dan zijn er nog meer dan genoeg zaken om op te letten maar de maat is wat mij betreft het eerste wat je wilt weten.

Succes met de zoektocht.

1 like


De “Guess” Waterpro! Mijn zeer gewaardeerde quartz voor op reis! Met een band als een rupsvoertuig. Probeer er maar aan te komen.

5 likes

Als je een horloge koopt omdat jij m mooi vindt, kopen !
Als je een horloge koopt omdat je belangrijk vindt wat anderen over je denken, niet kopen, maar de aller aller allerduurste ‘halen’ die je kunt betalen. Beter nog geld lenen en een nog duurdere ‘halen’…

1 like

Jij bedoelt bedoelt.

Dat bedoeldte ik helemaal niet.

Ik heb even snel op Google gekeken en de prijzen gaan serieus tot 400,-. Bijna oplichterij eigenlijk :slight_smile:

1 like

Zou zelf verder kijken voor bijv. een Seiko of Citizen (al vaker gemeld las ik) omdat sommige Guess horloges duurder zijn dan een goeie Seiko/Citizen… maar zoals ook vaker gemeld, als je ‘m mooi vindt, gewoon kopen, heb 6jr geleden voor mn vrouw een Guess gekocht, doet het al jaren prima en er tikt gewoon een simpel wegwerp Seiko uurwerkje in :stuck_out_tongue:

1 like

Als je goede schoenen wil, koop dan een merk dat goede schoenen maakt.
Als je een goede bril, wil koop dan een merk dat goede brillen maakt.
Als je een horloge wil, koop dan een merk dat goede horloges maakt.

Guess maakt geen horloge, net zo min als Harley Davidson, Armani of Tommy Hilfiger…

Ook in de wat goedkopere prijsklassen is er prima een mooi mechanisch horloge te scoren.

Heel veel succes en vooral veel plezier @kamphuis !

3 likes

Mijn vraag is of je dit een nieuweling in de horlogelarij wel moet aanprijzen, sommige mensen willen gewoon een mooi horloge dat ook nog eens op tijd loopt, maand na maand na maand, daar past niet altijd een ‘koop een mechanisch horloge’ antwoord bij…

Interesseert de TS de mechanische kant van het horloge wel? Zo niet, gewoon goed kwartshorloge van een echt horlogemerk adviseren, Seiko, Citizen en Casio bieden daar erg veel keuze in.

1 like