Draaf ik door? Ja, denk het wel

Ik heb nu 2 Invicta’s 8926OB een modje gegeven, de ene Snowflake vintage en de ander wordt een Black Bay Red mod. Dus heb ik twee gloednieuwe zwarte wijzerplaatjes over. Dat gecombineerd met mijn spontane interesse voor messing en patineren, lieten me weer een avondje knutselen. Ik heb een wijzerplaat voorzichtig ontdaan van alle lume markers en de laklaag er af geschuurd. Yay! Messing! Korte tijd in een bakje met wat ammoniakdamp en met een hoop gepriegel en een goede pincet alle markers er weer op gelijmd. Links uiteraard de wijzerplaat voor de behandeling, rechts het resultaat:

Je moet er van houden, ik moet er even aan wennen. Wat vinden jullie van het resultaat?

Uiteraard heb ik ook twee bezel inserts over, eentje ondergaat al een experimentje om te zien wat ik daar mee kan. Nu maar weer een nieuwe 8926 zien te scoren in de uitverkoop en een setje gave wijzers zoeken…

Bedankt voor het lezen,
Grtz Jelle.

5 likes

Ben wel benieuwd naar het eindresultaat. Wat voor wijzers zoek je?

Lekker bezig.
Ruige plaat geworden, doet mij denken aan een onweerswolk.
Ik ben benieuwd waar je deze me gaat combineren.
Wat past er bij grijs-blauw?

Ik weet het nog niet, maar ik denk dat het of de originele gaan worden met zonder Invicta vleugels aan de secondenwijzer en een oranje tipje, of een gave set zilveren swordhands. Ik vind het eigenlijk wel gaaf om alle originele onderdelen te gebruiken (heb immers ook twee sets originele wijzers over), daarom heb ik bewust ook het Invicta logo teruggezet. Ben nu even meer benieuwd wat de bezel gaat doen.

Blauw en oranje is een goede combinatie.

Ik hoop een soort van ‘ghostbezel’ effect te kunnen krijgen op de originele insert. Lijkt me wel gaaf, grijs of misschien wat oud uitziend bruin ofzo. Even experimenteren maar op een van de bezels, die is beschadigd dus maakt niet zoveel uit.

Edit: en natuurlijk een bol plexiglas :wink:

Het is weer een avontuur hoe het uiteindelijk gaat uitpakken.
Dat is het mooie van modden, je weet het niet van te voren.

1 like

Yikes. :scream: :wink:

1 like

1 like

Bedankt voor het relativeren, ik draaf niet eens zo erg door zie ik. Haha, wat ziet dat kreng er uit zeg!

Dit is ook een goed maniertje van patineren…(kijken vanaf 5 minuten)

Gaaf! Lijkt me wel wat zwaar op de maag liggen, zo’n toetje.

Ik heb ook pas nog gefreakt met een paar onderdelen en een vijl

3 likes

Wauw, dat is ook gaaf zeg. Wat is het precies?

dat was een verchroomde kast die ook van de chroomlaag ontdaan is (oud pontiacje geloof ik) en vol patina
De wijzerplaat is een achterdeksel van een zilveren zakhorloge waar mijn vijl echt schaamteloos tekeer gegaan is
De groeven zijn opgevuld met matzwarte verf en later overgeschuurd zodat alleen de groeven zwart bleven.

De uurmarkers op 3.6.9 zijn ook messing net als de wijzers en waren na een paar weken zo dof als maar kan.
De rest zijn diamantjes briljant geslepen (8x 2punter …1x 10 punter op de 12)

Nu hier mee bezig maar die is nog niet klaar.

1 like

Cool!

De bezel kun je bleken met chloor voor een ghost-effect. En dan de wijzers misschien nog blauwen…ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Helaas wordt de zwarte bezel bruin in de bleek…
Maar zojuist even door mijn horlogekist gesnuffeld en daar zat nog een 8928 in, bicolor met een blauwe insert met goudkleurige markers. Ik had die al eens aangeschaft als voordelige donor, later toch maar weer in elkaar gezet vanwege de fraaie blauwe wijzerplaat. Maar ik draag hem nooit, dat goud is toch teveel bling voor me. Het goudlaagje van de bezel zelf schuur je er zo af blijkbaar, dan eens zien wat de insert kan doen. Misschien bleekt die wel mooi, lijkt me wel gaaf. Beetje verbleekt blauw met wat gouden accentjes. Donor is dus gevonden en ik hoef geen plaats te maken in de horlogekist :wink: Kast een beetje mat schuren met een fijne korrel denk ik en dan eens zien wat het doet.

Best aardig geworden, vind ik zelf:

En weer met die dikke bleek he, dit keer op de bezel…