Dresser op het oog: Nomos Club

Goedemiddag,

In mijn zoektocht naar een dresser ben ik gestuit op de Nomos Club. Ik vind dit serieus het mooiste model van Nomos. Het rare is dat ik hem al een tijdje geleden een keer langs heb zien komen op dit forum (november/december 2014) maar toen nog dusdanig in andere prijsklassen aan het winkelen was dat ik hem nooit serieus heb bekeken.

Mijn oog is gevallen op de 36mm handopwinder. Mooiste maatje denk ik, door de toch wat ronde vormen van de kast en de in verhouding lange lugs. En - eerlijk is eerlijk - een stuk voordeliger dan de automaat. Ook niet geheel onbelangrijk. Ik was nieuwsgierig of er (voormalig) eigenaars hier op het forum rondhangen die mij er eentje hebben gehad en mij meer info kunnen verstrekken over hun ervaring met dit model en liefst deze uitvoering.

Alvast bedankt!

3 likes

Wat een beauty! Nomos rules :heart_eyes:

Forumlid @Hamari heeft dacht ik een club.

Dit model was ook mijn favoriet uit de nomos stal totdat ik het in het echt kon proberen. De kast en ā€˜bezelā€™ vond ik net iets te glimmend, maar dat is heel persoonlijk. Verder een prachthorloge natuurlijk. Zeker gaan passen!

De Orion is overigens nu mijn favoriete model, geweldig mooi!

Veel succes!

gr, HJR

Ik heb een Club en ik ben er nog altijd content mee. Door de relatief lange lugs draagt het horloge iets groter dan het formaat doet vermoeden, hoewel ik dat niet zo belangrijk vind omdat ik 36mm op zich een mooie maat vind. De Club is er ook een maat groter, maar dat hoeft van mij niet. De mijne heeft een witte wijzerplaat, hoewel ook de donkergrijze (Dunkel) me zeer kan bekoren.
Het horloge is erg fraai afgewerkt. Het rood van de wijzers en wijzerplaat komt subtiel terug in de prettig dragende Cordovan band (paardenleer) en het heeft een mooi en soepel opwindend uurwerk (Nomos Alpha).
Wat me wel irriteert is dat het horloge de laatste jaren een flink stuk duurder is geworden. Ook de leren banden, die twee jaar geleden nog vijf tientjes kostten en nu ineens 80 euro. Maar ja, veel merken in deze prijsklasse zitten daar nog verder boven.

Mooi! Wel ( relatief) veel ruimte tussen de kast en de band, vond ik bij het passen niet zo geslaagd.

Dat is een hele mooie Duitse!
:heart_eyes:

En in tegenstelling tot de meeste mooie Duitseā€¦ niet groot en breed :wink:

Ben ik wel gewend op mijn Skindiverā€¦

Ik heb de donkere 36mm. Erg blij, echt een heel gave klok.

Mooie klok.

Ik ben niet zo zeker van de ronde rand,
zag dat liever met een hoekiger profiel.
Moeilijk te zeggen van af deze foto.

Grt.

Mooie keus , ik vind ze altijd erg mooi om te zien.
Nog nooit in het echt mogen bewonderen mede omdat ik ze wel mooi vind maar toch net niet echt mooi genoeg.
Lastig uit te leggen, want ik hou van simpele en rustige klokken.

Succes in je keuze,
Pieter.

Die met de donkere wijzerplaat heeft wel een saffierglas bodem.
Maar dat witte heeft ook wel wat!

Ik heb inderdaad een Nomos club, de 40 mm automaat met zichtbodem. Een aanrader en zoals gezegt mag je hem best eens komen bewonderen.

1 like

De 36 mm handwinder past perfect bij dit model, goede keuze.
Zijn Nomos automaten ook niet een stuk dikker en daardoor minder fraai?

Het verschil in dikte valt mee. De 36 mm handwinder is 8,17 mm dik en de automaat 9,73 mm. Geweldig trouwens hoe exact de maten zijn op de site van Nomos :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Duitse precisie :slight_smile:

Nomos prachtig! Paar jaar geleden hier eentje op het forum gekocht en ook weer verkocht. Nogmaals hij is prachtig alleen wel vrij vrouwlijk, althans dat vind ik.

Kon geen polsplaatje vinden dan maar zo.

prachtig horlogeā€¦ :stuck_out_tongue:

Ik vind 'm ook erg mooi :+1:

Val zelf op de orion :smiley: