Dresser op het oog: Nomos Club

Mooie klok.

Ik ben niet zo zeker van de ronde rand,
zag dat liever met een hoekiger profiel.
Moeilijk te zeggen van af deze foto.

Grt.

Mooie keus , ik vind ze altijd erg mooi om te zien.
Nog nooit in het echt mogen bewonderen mede omdat ik ze wel mooi vind maar toch net niet echt mooi genoeg.
Lastig uit te leggen, want ik hou van simpele en rustige klokken.

Succes in je keuze,
Pieter.

Die met de donkere wijzerplaat heeft wel een saffierglas bodem.
Maar dat witte heeft ook wel wat!

Ik heb inderdaad een Nomos club, de 40 mm automaat met zichtbodem. Een aanrader en zoals gezegt mag je hem best eens komen bewonderen.

1 like

De 36 mm handwinder past perfect bij dit model, goede keuze.
Zijn Nomos automaten ook niet een stuk dikker en daardoor minder fraai?

Het verschil in dikte valt mee. De 36 mm handwinder is 8,17 mm dik en de automaat 9,73 mm. Geweldig trouwens hoe exact de maten zijn op de site van Nomos :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Duitse precisie :slight_smile:

Nomos prachtig! Paar jaar geleden hier eentje op het forum gekocht en ook weer verkocht. Nogmaals hij is prachtig alleen wel vrij vrouwlijk, althans dat vind ik.

Kon geen polsplaatje vinden dan maar zo.

prachtig horloge… :stuck_out_tongue:

Ik vind 'm ook erg mooi :+1:

Val zelf op de orion :smiley:

Hij lijkt hier wel erg klein ja. Hoe groot is die Meistersinger die er boven zit?

Meistersinger is 43mm. Wat dan weer ‘te fors’ is voor mijn pols, zie de foto hieronder ter illustratie (mijn eerste Meistersinger . De Nomos draagt wel wat groter door de flinke lug to lug maat.

Ohhhhhh… was al even bang. :wink:

Haha, maar je hebt vrij veel maten uit mijn hoofd van de Club. Of wil je perse een horloge dat een diamater heeft van 36 mm?

Wat voor polsomtrek heb jij?

Gaan we persoonlijk worden :wink:

Ongeveer 18 cm.

Haha, zeker! 8mm meer dus…

Thanx :smiley:

1 like

Nomos zijn schitterende klokken. Met veel plezier de nieuwe catalogus doorgenomen toen ik die toe gestuurd kreeg.

Naast de 36 mm handwinder is er:

38,5 mm handwinder met datum
40 mm automaat
41,5 mm automaat met datum

3 likes