Dresswatch, Dresser, Pakhorloge, Costuumklok

Mijn hemel, heb jij net een vechtscheiding met een hoop advocaat kosten achter de rug en een slechte hypotheek ooit genomen? Wat een emotie :joy:

4 likes

Hihihi een -in jouw ogen- fout pak is nog altijd beter dan adidas gympen en een sweater als werkkleding! :slight_smile:
Een sjiek geklede (of te sjiek geklede) advocaat in pak; niets mis mee :sunglasses:

@Gobert heeft nog enkele appeltjes te schillen met de advocatuur! :smirk:

Tja met advocaten en (top)bankiers kan ik wellicht nog wel meegaan, maar bankmedewerkers generiek…nee helaas.

Die wil ik !!!.. maar welke ?

2 likes

Die eerder genoemde Seiko Cocktail met een mooie felle kleur nato is wel top combi, beetje net en beetje " sjeu de boel" en keurige prijs

https://www.horlogeforum.nl/t/cocktail-time-op-nato-vloeken-in-de-kerk/123720/6

1 like

Zo, klaar!

10 likes

Een sportieve dresser, kan imho perfect!

4 likes

…[quote=“BH_, post:85, topic:125075”]
waar de rekkelijkheid welhaast hypocriete elasticiteit aanneemt.
[/quote]

ik ben er als “Hollander” deels opgegroeid dus snap je wel een beetje…
Die JLC is trouwens om op te vreten maar waarschijnlijk nog duurder dan die Cellini van me.
Het moet een beetje een alledaags draagbare horloge worden.

De Constellation (maar welke ??) gooit hoge ogen, net zoals de Meistersinger en de Nomossen (Nomoi).
Een mooie Constellation uit mijn geboortejaar zou wel wat zijn…

Wouw!

Echt prachtig!!

Ik heb in 2009 €375 voor die JLC betaald :slight_smile:

Wat is je geboortejaar?

1 like

Laat maar, haalde twee topics door elkaar.

1970

Dit draag ik nu doordeweeks
Geen geweldige foto’s en in willekeurige volgorde.

Ik vind dat je moet dragen wat je zelf wil, poetsman met een Seamaster, buschauffeur met een Speedy of bankdirecteur met een Rolex - moet allemaal kunnen.
Trouwens, WIJ zien dat, maar 99% van de mensen, zeg maar “regulary people” ZIET dat nog niet eens of dat een Rolex is of een Steinhart, of een Alpha :wink:

Ik vind wél dat je kan zorgen dat het horloge bij je kledij past, en dat de kleur van de wijzerplaat een beetje matcht met je overhemd.

Voila, da’s mijn mening. :wink:

5 likes

Deze kan (bijna) alles, ook casual friday:

9 likes

Hmmm rond 1970 zijn (naar mijn mening) de hoogtij dagen qua Constellation design voorbij.

Zijn nog wel wat pie pans (ref. 168.025) die rond die tijd werden gebouwd. Ook nog wel een leuke met integrated band.

2 likes

Heb op Chrono even 1970 en Constellation in getypt en dan word ik inderdaad niet echt vrolijk.

1 like

Ik kan me in een ieder zijn mening wel ergens vinden… toch blijf ik erbij dat ‘kenners’ van een horloge vanaf een afstand zien of het een Rolex of een Breitling is. Draag jij een jaeger le coultee van 8000 euro dan zal een normaal iemand die niet van horloges houdt het niet eens opvallen. Een Breitlint valt meestal op, omdat het grote klokken zijn… mijn Breitling Superocean Heritage krijg ik alleen reacties op door kenners en anders is het :‘wauw wat een mooie band’… zelfde geldt voor Rolex… draag jij als bankmedewerker eentje met ingelgse diamanten, of een dikke sub die ver onder je pak uitkomt of eentje zoals Hazes Junior altijd draagt, valt dat op… een mooie chique datejust die netjes onder je overhemd verdwijnt zal niet iedereen opvallen… daarbij komt dat een Submariner in de straat cultuur geassocieerd wordt status en dat men meestal denkt dat deze toch nep is. Ik zat laatst bij een Skoda dealer (kom maar op met de grappen) en die droeg een vintage omega… super leuk gesprek gehad… bij Schaap en Citroen heb ik me Breitling gekocht op een skateboard (uiteraard terug met de metro):stuck_out_tongue_winking_eye:

Mijn oom ging ooit een Jaguar kopen in de Jetta van mijn vader… hij werd praktisch niet geholpen… 2 uur later tikte die een gloednieuwe wagen af bij de dealer verderop.

Kortom: draag alsjebliefd waar jij je comfortabel bij voelt… dan blijf je ook dicht bij jezelf. en btw… als ik met een advocaat spreek, lijkt me dat logisch dat hij iets sneller een mooi horloge kan kopen dan ik.

5 likes

Ik heb effe zitten lowballen op deze IWC. Die mag zich dresswatch noemen (tenzij je een fundamentalist bent en enkel een 2 wijzer horloges als een dresswatch kwalificeert):

1 like

Ben boekhouder bij een grote multi national. 95% van de tijd draag ik mijn Omega DeVille.

Slechts twee keer een opmerking gehad, een van mijn baas (lichtjes horlofiel, B&M, Alpina) en twee collega’s uit het buitenland (de een droeg een Glycine Airman 24, de ande een vintage Seamaster op BOR). Beide keren positief.

Draag wat je mooi vindt en waar je je prettig bij voelt.

5 likes