Dresswatch gezocht

Ik ben heel benieuwd ik welke sferen je dan bevind.

1 like

@Tailyn als je het klassiek/correct wil aanpakken met een dresswatch, dan zo min mogelijk complicaties.
Het liefst geen datum-venster zelfs, en hoewel je geposte Tudor best een net klokkie is, vind ik hem nog best dikkig voor een dresswatch. Maar goed, mijn smaak neigt naar slank, mid-century modern, als 't op dress watches aankomt. Dus die Hamilton Intramatic in 38mm is een hele mooie, waarbij het subtiele datumvenster ook nog eens voor symmetrie zorgt (op de ‘6’ ipv de ‘3’ ).

Diverse topics staan vol met prachtige JLC’s, VC’s etc, dus kijk gerust effe rond om een beetje te bepalen wat je smaak is.
Maar zoals anderen al aangeven, ik ben benieuwd wat voor kringen dat dan zijn, waarbij het dragen van een Rolex als faux-pas wordt gezien.
De Subs daargelaten, vind ik dit toch echt geen verkeerde dress watch:
afbeelding
En de Precision van Rolex zitten ook paar mooie tussen.

1 like

Hoe heet dit model en wat kost deze nieuw/gebruikt?

Tudor glamour (56000 volgens mij). Tweedehands rond de 1500€

1 like

Op mijn werk ga ik liever niet te diep in. Maar hopelijk zegt de bouwfraude je wat. Misschien hebben andere er minder moeite mee, maar ik pas er soms liever voor en draag dan liever wat anoniemers.

1 like


Dit misschien wat voor jou? Niet van mij voor de duidelijkheid.

2 likes

Heel mooi, had hem gezien, maar prefereer toch een lichtere plaat denk ik.

Oris Artelier Date

1 like

Out of the box.

3 likes

Christopher Ward C1 Grand Malvern Moonphase:

(is er ook in wit overigens)

5 likes

Duidelijk. Bedoel je met anoniemers dan ook ‘ingetogener’/minder opvallend an sich?

1 like

Zonder dat het saai wordt ja;)

En zoiets?

5 likes

Ik vind de CW C65 vintage wel een net horloge. Netjes genoeg om als dresswatch te dragen.

1 like

@Tailyn
wat @Da_Watcher zegt ja;
de plaatsing én de look van het CW logo moet je wel liggen. Voor mij was dat een deal-breaker, want voor de rest vind ik het een prachtig horloge:

2 likes

Omdat het niet op hoeft. Heb er in dit draadje al een aantal langs zien komen maar gezien het uitblijven van de reacties denk ik een verkeerd segment voor de TS.

Ik kan natuurlijk niet overal op reageren. Ik zie een paar heerlijke voorbij komen. Vooralsnog zijn voor mij de opties:

  • longines flagship
  • b&m classima
  • breitling transocean day & date (nieuw net buiten budget)
  • TAG day date
  • Tudor glamour day date

Opvallend is wel dat ik blijkbaar automatisch val voor een datum/dag aanduiding, wat uiteraard niet helemaal aan de dresswatch standaard voldoet.

Dit is de L4.795.4.78.2? Toch wel heel sweet hoor!

Ik vind de Hamilton Viewmatic met de Dauphine wijzers en indexen erg fraai.

Zijn diverse modellen van, dacht ook met day date en lichte wijzerplaat

4 likes

+1🙂 Dat mag zich een dresswatch noemen imo

1 like