Dresswatch: nieuw of vintage?

Hi thijs200, kun je wat meer uitleggen wat je zoekt? Budget erbij helpt ook wel :smiley:

Het één…

hoeft het ander…

Niet uit te sluiten. Al is die Nomos natuurlijk een ordinair sporthorloge. Ik denk dat ik maar een echt dress horloge heb:

Ik weet namelijk niet of nautisch met een kleine seconde en een wijzerplaat met arabische numerals als dressy gezien mogen worden:



Hoe dan ook, er zijn best veel opties, en ik heb evenveel lol van de nieuwe horloges als van de ouwetjes.

Punt is wel dat Vintage vaker te vinden is in 34-36mm voor een christelijke prijs, terwijl je bij nieuw toch vaak 38-41mm ziet.

Hoe groot is je pols?

2 likes

En wellicht in het blauwe gedeelte binnenkort…

1 like

Vintage vind ik alleen leuk op plaatjes.:grin: Dus voor mij neuw en ook niet te dressy. Deze dus.

3 likes


Dit zou mijn keuze zijn voor een dresswatch.

2 likes

Gokken is niet mijn sterkste punt :grin::grin::grin:

1 like

Heb zelf deze met zwarte wijzerplaat.

Is ook fraai!

Deze voor €160,-? Hij is ondertussen al bij mij… Merk alleen dat ik geen ‘dressers’ draag, waarvan ik baal want ik vind ze vaak schitterend eruit zien!

Hahaha

Ik maak mezelf altijd wijs dat ik veel voor de werkgever verdien. Maar als ik een uurtje later kom, loopt ‘ie geen tonnen mis. En dat is mss wel jammer, anders wist ik wel wat hij aan mijn basisuitrusting toe moest voegen.

1 like

haha merk het :wink:

Helemaal mee eens maar toch net wat anders…

3 likes

Vintage!

Als je de pols hebt voor 34,5mm, dus een 17cm zoals mij, dan een mid sixties Connie met pie pan dial en dogleg case. Genta’s mooiste ontwerp. Als het even kan ook nog de wijzerplaat met onyx inserts en crosshairs.

Knal er dan een Omega BoR 1037/570 op en je krijgt dit resultaat. Niet mijn foto, maar ik zal proberen soortgelijke te maken zodra mijn bracelet (en nieuwe camera) binnen zijn :wink:

Lig je qua totaalprijs nog maar aan de helft van wat een jaren 80 datejust dezer dagen doet.

5 likes

Die like is voor die Connie, maar dat bandje hoort gewoon leer te zijn.

Het ging hier toch over dress horloges, nietwaar? :slight_smile:

2 likes

Edelmetaal aub.

1 like

Op leer ook niet te versmaden uiteraard :slight_smile:

3 likes

Zoiets als dit misschien…:crazy_face:

Da’s een mooi trio. :slight_smile:

1 like

Ja. Vintage dress watches zijn niet alleen mooi en klassiek, ze zijn ook vaak een erg goede deal. Krijg er steevast complimenten mee. Daarnaast is vintage hip tegenwoordig :wink:

Deze kwam op mijn pad is 36 mm en gewoon best mooi, en ik draag hem vaak, ik hou me niet aan dresscodes oid dus draag dressers ook gewoon als ik een shirtje aan heb van een knaak.

3 likes