Dressy Mido

Wow!! Deze bevalt mij erg goed zo op het oog. Wat vinden julie?

http://wornandwound.com/2016/04/05/hands-on-with-the-mido-baroncelli-heritage/

3 likes

De plaat is te korrelig en de witte datum steekt wel erg af .
Layout is wel mooi rustig en de wijzers hebben een mooie lengte.
Mijn dochter leest zojuist mee en geeft aan dat ze de plaat “cool” vindt.
Zo zie je maar weer, smaken verschillen😀

Zeker, aparte snuiters bij Mido.
Maar dit ZOAB/rauhfaser kan mij niet bekoren.

Grt.

Die plaat is bij mij net als bij jouw dochter wat hem “cool” maakt.

Heeft inderdaad iets van geluidsarm asfalt! Of een plat dak. Maar vind hem toch mooi! Vintage look. Zeker met die punt wijzers. Heeft iets van dresswatch Omega seamaster 600.

Denk dat het ZOAB effect op ware groter wat minder opvalt. Vind het een fraai horloge, goede maat met 39mm. Maar de datum doet afbreuk aan het geheel.

ja idd, die datum.
Misschien hebben ze getwijfeld over een kadertje.
Dat wordt dan weer te prominent.
Maar wit op zwart kan, vind ik, ook niet op een 'dresser’
Hoe lossen we dit op? :smile:

Grt.

Datum mag wel weg

2 likes

Vind ik ook het beste op dress.
Fraaie seamaster :thumbsup:

1 like

Dank je: :smile:

Ga ik toch meer voor mijn eigen Multifort

2 likes

Ook mooi! Maar anders.

Ik vind de korrelige plaat en het witte datum venster afbreuk doen aan het horloge.

Ik vind de sierletters wat afbreuk doen aan de strakke elementen van de rest. Ook had ik liever een gladde wijzerplaat voor een net klokje. En de datum lijnt niet goed uit.

Ik vind de afwerking van de wijzerplaat op de Mido wel wat hebben… maar die Omega Seamaster… :heart_eyes:

1 like

Vind hem er best knap uit zien!

Vind hem er zo ook mooi uitzien

Ben wel gecharmeerd van Mido (beetje ondergewaardeerd merk), maar deze Baroncelli vind ik niet de meest geslaagde Baroncelli uit de ‘reeks’. Van de andere kant vindt ik een korrellige wijzerplaat wel apart. Avi-8 doet ook zoiets (misschien net iets subtieler).

Inderdaad @Schorpioen, een zwaar ondergewardeerd merk. Althans, in Nederland. (probeer maar eens juwelier te vinden die Mido verkoopt…) Op vakantie in Cyprus viel mij op hoeveel juweliers daar wel Mido verkochten.
Mido weet vaak wel met originele ontwerpen te komen. Zo ook het “asvalt” horloge van de TS, wat ik ook weer een typisch Mido ontwerp vind (mooi!)

Zelf heb ik een Commander Ocean Star datoday in mijn collectie. (foto van internet geleend)

Heb ze nu in real life gezien. Prachtig. 39mm, 6.95mm hoog met een net afgewerkte ETA 2892-A2 Elaboré, afgeregeld in 4 posities. Hou niet van open achterkanten, maar met deze zou ik kunnen leven :wink:

Eén van de horloges van het jaar voor wat mij betreft & absoluut value for money. Als ik hem tegen een goede prijs kan vinden, dan…