Duikhorloge advies gevraagd .

Alpina al overwogen?




Mooie automaat, 30 bar, echt duikhorloge.
Wil m eventueel wel aan je verkopen voor een leuke prijs, is nieuw Van november 2018 full set en volop in de garantie. PB me dan maar.

3 likes

Ah gelijkwaardig. Ja. Waarschijnlijk wel, maar ja dat heb je met verzamelingen… :see_no_evil:

Ik ben echt gecharmeerd van beide, allebei nog niet in het echt in de handen gehad. We zien het wel, ik ben in elk geval erg benieuwd. Een grote buil zal ik er zeker niet aan vallen! :joy:

:beers:

1 like

Ah fijn om te lezen dat de baltic al in de smaak viel. Ik heb geen van beiden ik handen gehad, dus ben erg benieuwd.

De meraud heeft een stp uurwerk en de baltic een miyota. Maar ja, maakt ansicht voor mij niet uit, deze horloges koop je niet vanwege het meest mooie uurwerk.

:beers:

Correct! Het zit immers ook achter een stalen caseback. Het enige wat mij stoort aan de goedkopere uurwerken is dat ze wat luidruchtig kunnen zijn. Dus de rotor is zeer goed hoorbaar en bij het opwinden klinkt het alsof je zand aan het vermalen bent. Dat is ook het grote nadeel van veel Oris modellen vind ik.

Ik was op bezoek bij een horlogefotograaf en hij had de Baltic liggen. Nogmaals, zeer mooi formaat, mooi uitgevoerd. Mijn enige kritiek zou de vrij grote “B” op de kroon zijn. Maar je krijgt een prachtig horloge voor het geld. Niet heel origineel, maar zonder enige pedigree is dit een slimme keuze. Maen en Meraud snappen het ook.

1 like

halios en maen hebben mij tot op heden nog steeds niet gegrepen. Ik ben ook een vintage liefhebber en de oorsprong van de meraud en baltic geven mij dat gevoel, qua grootte, kast en glasvorm.

Nou ja we laten ons maar verassen! :grin:

:beers:

1 like

Huts!

deze

en voor €260,- kan je deze niet laten lopen…

4 likes

Ik had vorig jaar (of was het alweer 2017?) de Baltic Chrono besteld maar ondanks dat deze er prachtige uitzag, heb ik deze teruggestuurd omdat de reset pusher van de chronograaf echt heel slap aanvoelde. Blijkt aan het Seagull uurwerk te liggen. Met Miyota zal je veel beter afzijn! We krijgen vast nog een review tzt? :slight_smile:

1 like

Uiteraard!

Er zijn hier wel mensen die een Halios hebben.
Maar ik dacht dat ze behoorlijk gestroomlijnd op de pols zitten.

Dus Halios owners laat maar horen :+1:

Wellicht staat er een review op youtube.
Dan krijg je vaak een redelijke indruk.

1 like

Zit in de nachtdienst, dus ga vannacht wel eens paar uur YouTube rondkijken. :+1::no_mouth:

1 like

image

Een Hydroquest automaat met ETA uurwerk voor 1050 euro. Met een beetje onderhandelen 15% korting… Moet kunnen in deze maanden…

3 likes

Neem deze:
hoe dieper hij gaat hoe waterdichter hij wordt !

s-l500 (5)

2 likes

:point_up_2:

1 like

Ja echt he ,ben ook helemaal weg van de groene uitvoering ,maar die is er alleen in het nieuwe model dus nu nog te duur …

En dan deze op rubber maar dan moet ik dus echt nog een half jaar sparen .Maar ja aan de andere kant ,wat is nou een half jaartje :relaxed:

2 likes

Over 6 maanden is het zomer, de perfecte periode voor het dragen van dit mooe horloge.

1 like

Bij vragen over Méraud laat je het me gerust weten, here to help!

2 likes

Ja daar heb je helemaal gelijk in :grin::+1:

Kemmner Turtle


-42mm
-22mm lugs
-Custom skeletton pointers
-ETA 2824-2
En onder je budget. Op de baai voor 600 euries.

1 like

Ja ook super @charlesb52 heeft er 1 echt heel mooi, het enige wat ik iets minder vindt is de datum positie

1 like

Tja, mooi hè?

3 likes